אוניברסיטאות בארה"ב כגורם משיכה להגירת ישראלים

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> אוניברסיטאות בארה"ב כגורם משיכה להגירת ישראלים

ארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מושכת אליה המוני ישראלים מזה שנים. אחת הסיבות המרכזיות לכך נוגעת ליתרונות של לימודים בארצות הברית, ובעיקר למוסדות האקדמיים המובילים הפועלים בתחומה. די אם נזכיר אוניברסיטאות מהפסגה האקדמית העולמית דוגמת הארוורד, ייל, סטנפורד או קולומביה. אבל מה בדיוק סוד הקסם שלהן, ואיך ניתן להגשים את חלום הלימודים בארצות הברית?

כל הסיבות ללמוד בארצות הברית

לימודים בחו”ל מושכים אליהם בשנים האחרונות הרבה מאד ישראלים עקב רשימה מרשימה של יתרונות, שהופכים למהותיים אפילו יותר במקרה של האוניברסיטאיות האמריקאיות המובילות. ראשית, הן מציעות ברוב התחומים רמת לימודים גבוהה הרבה יותר מזו שאנחנו מכירים מישראל, וכך גם מיתר מדינות העולם. אלו הם מוסדות בהם תוכנית הלימודים מאתגרת, טובי המרצים העולמיים הם שמעבירים את הקורסים ותנאי הלימוד אופטימליים.

כתוצאה מכך, מי שמסיים את הלימודים בהם מוכן הרבה יותר ל"עולם האמיתי", ורואה למרבה השמחה המון דלתות שנפתחות עבורו. לימודים בארצות הברית נחשבים בלא מעט מקרים לאיכותיים יותר מאשר לימודים בישראל, גם אם הרמה הכללית של מוסדות הלימודים בארץ ראויה בהחלט. בהתאם לכך, אחרי לימודים בחו”ל פשוט הרבה יותר להתקבל למשרות נחשקות בארץ ובעולם, או לחלופין ללימודי המשך.

לכך ניתן להוסיף את העובדה שלימודים בחו”ל בכלל ובארצות הברית בפרט מהווים חוויה של ממש, בין השאר עקב ההיכרות עם שפע תרבויות ועם מגוון אנשים חדשים.

אז איך מתחילים?

לכל מוסד לימודים יש הליך קבלה משלו, שצפוי להיות ארוך ואף מורכב במקרה של המוסדות הנחשבים שהזכרנו מעלה – רק הטובים שבטובים מתקבלים ללימודים, שמושכים אליהם מן הסתם אינספור קופצים. ובכל זאת, אם אתם סבורים שאתם מתאימים ללימודים במסגרות אלו, מומלץ להתחיל בתהליך בהקדם האפשרי. שימו לב שבמקרה של לימודים בארצות הברית נדרשת ויזת סטודנט, אותה ניתן להוציא מיד לאחר הקבלה למוסד הלימודים הספציפי. ההליך עצמו נמשך מספר שבועות עד חודשים, אך אם אתם מבצעים אותו על פי הספר, אין סיבה שיהיו לכם בעיות מהבחינה הזו.

אף על פי שהריחוק מהמשפחה אינו צפוי להיות פשוט, בעיקר בתחילת הדרך, כן אפשר לחשוב על דרכים להפוך את ארצות הברית לבית. בעידן האינטרנט פשוט הרבה יותר למצוא דירה המתאימה לצרכים ולרצונות שלכם, כשלכך יש להוסיף את העובדה שמוסדות רבים מציעים מעונות או סבסוד מסוים של עלויות המחיה. כשמבצעים רילוקיישן לארה"ב ניתן לחשוב באופן חיובי על לקיחת כמה שיותר פריטים מהבית, אפילו תכולת דירות שלמות, ואפשר לעשות זאת באמצעות חברות המציעות שילוח בינלאומי.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ