חמש הקהילות הישראליות הבולטות בארה"ב

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> חמש הקהילות הישראליות הבולטות בארה"ב
אין ספק שמכלל מדינות העולם, ישראלים מחבבים במיוחד את ארצות הברית. לעבור לאמריקה הוא חלום גדול עבור לא מעט ישראלים, שרוצים גם הם להצליח בגדול בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אבל עם כל הכבוד לאמריקה המהממת, כשנמצאים בארץ זרה רוצים לא פעם להרגיש בבית. לא פלא עם כך שעבור הרבה ישראלים הקהילה היהודית/ישראלית המקומית היא עוגן, מקור לעזרה ותמיכה. ארצות הברית היא היום בית להרבה קהילות יהודיות וישראליות. בעוד שבתחילה התרכזו במקומות ספורים בלבד עם הזמן הגיעו הישראלים למדינות ולערים נוספות, וכיום אין כמעט מדינה שאין בה קהילה ישראלית, קטנה או גדולה. אז אם גם אתם בדרך לאמריקה, ומחפשים נחיתה רכה, הכירו את הקהילות היהודיות הפעילות והגדולות ביותר בארצות הברית:

ניו יורק

הקהילה הגדולה והידועה ביותר בארה"ב היא הקהילה היהודית של ניו יורק, שכוללת בתוכה הקהילה הישראלית. היות שהיא גדולה מאוד, אפשר למצוא בה גם מגוון גדול של תתי קהילות מכל שכבות האוכלוסייה החל מסטודנטים צעירים או שחקנים מתחילים ועד למשפחות ותיקות שכבר הספיקו להשתקע בעיר ובמדינות נוספות בארצות הברית. חלוקה נוספת מתקיימת לפי הרובעים והשכונות בעיר. ישנה קהילת ישראלים אדוקה בברגן קאונטי, ניו-ג'רזי ואחת אחרת בשכונת פורסט היל, קווינז. בקהילות האלה מתקיימים אירועים חברתיים, מציינים חגים לאומיים ויהודיים ואפילו יוזמים חוגים מיוחדים לישראלים בלבד, בכדי לעזור לשמר את הקשר עם העברית. כמובן שבניו יורק ישנן קהילות חרדיות וחסידיות גדולות וקטנות, שחיות בעיר שנים רבות. 
 
בניו יורק פועלים בתי חב"ד רבים, כאשר בראשם נמצאת המפקדה הראשית של חב"ד, בשכונת קראון הייטס, שבברוקלין ניו יורק.
 
הקהילה בפייסבוק: יש כמה וכמה קבוצות של ישראלים בניו יורק, אחת הגדולות היא ישראלים בניו יורק הקבוצה הרשמית, שמונה כ-20 אלף איש.


 

מיאמי

הקהילה היהודית במיאמי גם היא קהילה גדולה מאוד בארצות הברית, ומונה בערך כ-530 אלף יהודים ברחבי העיר והמחוזות בסביבתה. הישראלים מתחברים לאזור בעיקר בגלל מזג האוויר המזכיר קצת את זה הישראלי. הריכוזים הגדולים נמצאים בעיקר באיזורי מיאמי ביץ' והחופים, נורת' מיאמי ואוונטורה, פורט לאודרדיל ובוקה רטון. באוונטורה למשל, ניתן למצוא לצד חוף ים גם מסעדות ושווקים ישראלים/יהודים, בתי ספר עם אוריינטציה ישראלית וכמובן בתי כנסת. 
 
סממן נוסף לגודל הקהילה היהודית במיאמי הוא כמות בתי החב"ד הגדולה ומרכזי החב"ד הרבים, שמארגנים מפגשים, כנסים ושעורי תורה לכל מי שמעוניין בכך. 
 
קהילה בפייסבוק: ישראלים במיאמי והסביבה המונה כ-20 אלף איש.
 

לוס אנג'לס

קהילה גדולה וידועה אחרת של ישראלים ויהודים בארה"ב היא הקהילה בקליפורניה, שמרוכזת בעיקר בלוס אנג'לס. מלבד היהודים הדתיים, שמחולקים בין זרמים שונים, והתרכזו באיזור פיקו קורידור ובפאתי ווסט הוליווד, היהודים החילוניים התרכזו דווקא באזור סאן-פרננדו ואלי וסנטה מוניקה. הישראלים בלוס אנג'לס חיים חיי תרבות ממש כמו בישראל עם מסעדות ישראליות, בתי קפה, מועדוני לילה, עיתונים בעברית, ערוץ טלוויזיה ישראלי, מופעים והצגות מישראל שמגיעים עד לאל.איי ואפילו רשתות ישראליות כגון שופרסל, סטימצקי וארומה, שהתרחבו גם לשם.
 
קהילה בפייסבוק: ישראלים בלוס אנג'לס מונה כ-24 אלף איש.

 

סן פרנסיסקו

עיר נוספת בקליפורניה, אליה מתנקזים ישראלים רבים היא סן פרנסיסקו. הסיבה העיקרית לכך היא פאלו אלטו ועמק הסיליקון, הסמוכות לסן פרנסיסקו, שם נמצאות רוב חברות ההייטק המובילות בעולם, שמעסיקות גם לא מעט ישראלים. בעוד שעד לא מזמן האזור נחשב לידידותי יותר למתכנתים צעירים ורווקים, הרי שבשנים האחרונות, אותם מתכנתים ואנשי מדיה עוברים יחד עם המשפחה שלהם, בכדי להתחיל חיים חדשים. עקב כך נוצרו גם חיי קהילה ערים שכוללים אירועים בחגים ובמועדים יהודיים, חוגים, בתי ספר וכמובן גם בתי כנסת ובתי חב"ד.
 
קהילה בפייסבוק: ישראלים בסן פרנסיסקו מונה כמעט 10 אלפים איש.


אטלנטה

ג'ורג'יה עלתה לכותרות בשנה האחרונה בעקבות הבחירות לנשיאות בארה"ב. אטלנטה, הבירה של ג'ורג'יה היא מוקד של ישראלים ויהודים רבים במדינה. בעודבעירים, מעדיפים את אזור Buckhead. בנוסף, בפרברי אטלנטה שוכנת אלפרטה, שהפכה לפופולרית מאוד עם השנים אצל משפחות ישראליות, שמגיעות לשם לזמן רב.בבתי הספר באטלנטה יש שיעורי אנגלית המיועדים לתלמידים מחו"ל, וכן שעורי העשרה נוספים שעוזרים לילדים להסתגל. בנוסף, ישנם בתי ספר פרטיים יהודיים וכמובן חוגים מיוחדים של הקהילה היהודית.
 
לקהילה בפייסבוק: ישראלים באטלנטה ג'ורג'יה, מונה כ-3,400 איש.
 

מעבר לארצות הברית

לאחר שתבחרו את היעד שלכם, תוכלו להתחיל לתכנן את המעבר לארצות הברית. זה כולל שורה ארוכה של סידורים, לרבות ויזות ואישורים נדרשים. אנחנו ממליצים להיעזר בקהילה המקומית כדי לסייע לכם בנחיתה הרכה. ככל שתקדימו לעשות סידורים מהארץ, כך המעבר יהיה פשוט יותר. במקרה של ארצות הברית אחת הסוגיות החשובות ביותר הוא הדאגה לביטוח רפואי. לא משנה מה היעד שלכם, הביטוח הרפואי בארצות הברית הוא מערכת סבוכה של ביטוחים ותשלומים. דווקא במקרה הזה אמריקה היא לא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, וכדאי דווקא לשים את הבריאות שלכם בידיה של חברת ביטוח ישראלית - שתדע ברגע האמת לתת לכם מענה, בעברית, צמוד וטוב. איך עושים ביטוח רפואי לארצות הברית בלי להיות מרוששים? כל מה שאתם חייבים (אבל חייבים) לדעת

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ