רילוקיישן הכל כלול

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן הכל כלול

ההחלטה לטוס לחו"ל לרילוקיישן יכולה לגרום למספר לבטים לפני הטיסה. אחד מהם עוסק בשאלת תכולת הבית - האם לקחת הכל? האם למכור? לצורך כך נפגשנו עם אמיר וינטרוב, מנהל לקוחות חפצים אישיים בחברת Globus, שעיסוקה העיקרי הוא שינוע מכולות ממדינה למדינה. בסיום התברר כי הלבטים עוד גדולים יותר משחשבנו בהתחלה.

לאחר שהתקבלה ההחלטה לטוס לרילוקיישן, אחד הדברים שצריך לדאוג להם הוא התכולה של הבית. האם יש צורך להעביר במכולה את כל תכולת הבית? אולי רק הבגדים יספיקו? שאלות אלו ואחרות משתנות בהתאם למצב בו נמצא כל עובד. ככלל, קיימים שלושה סוגי עובדים שונים אשר ישפיעו ויעזרו לתת מענה לכל השאלות הדרושות:

  • עובד פרטי: בדרך כלל מדובר בעצמאי שטס לחו"ל לנסות את מזלו מעבר לים
  • עובד מסחרי: עובד שנשלח מטעם החברה בה הוא עובד
  • עובד ממשלתי: בדרך כלל עובד משרד הביטחון, משרד החוץ או דיפלומט

לכל אחד מסוגי העובדים קיים הפתרון המתאים ביותר עבורו במסגרת גובה התקציב העומד לרשותו ורצונותיו. כל פתרון של העברת תכולה ממדינה למדינה נעשה מדלת לדלת, כלומר מדלת הבית בישראל לדלת הבית במדינה המיועדת - Door To Door Cargo.

העובד הפרטי - מוכר בישראל וקונה בחו"ל

לרוב, ניתן לאפיין את קהל הלקוחות הפרטי ככזה שיורד מהארץ, אנשים שמעוניינים להמשיך ולהתפתח מקצועית בתחומם אך מעוניינים לעשות זאת מחוץ לגבולות מדינת ישראל. במקרה כזה, יעדיף העובד הפרטי לצאת אל העולם עם סכום כסף גדול ככל שניתן ובכך ינסה למכור כמה שיותר מחפציו האישיים. לאחר שיגיע למדינת היעד ויבחר את מקום המגורים המתאים לו יוכל להחליט מה הוא צריך לקנות. מאפיין נוסף הוא מאפיין התקציב. בהרבה מקרים לעובדים עצמאיים שטסים לרילוקיישן אין את האפשרות הכלכלית לבצעDoor To Door Cargo לכל תכולת הבית אלא רק לחלק ממנה. לכן, בגדים וכמה חפצים אישיים יהיו עיקר התכולה של העובד הפרטי. סיבה אחרונה היא משך השהייה בחו"ל. בשונה מעובד מסחרי ועובד ממשלתי להם תקופת השהייה בחו"ל מוגדרת מראש, העובד הפרטי טס לתקופת זמן שאינה מוגדרת מראש.

העובד המסחרי - נתון להחלטת החברה

חברות רבות, קטנות כגדולות, שולחות חלק מהעובדים שלהן לשליחות של מספר שנים בחו"ל. כאשר עובד נשלח לרילוקיישן למספר שנים בחו"ל, החברה מקצה לו סכום מסוים שאחד ממרכיביו הוא גובה התקציב לשינוע מכולה לחו"ל. החברה יכולה לקבוע, כי התקציב לשינוע מכולה לרילוקיישן יהיה חלקי או מלא ולפי החלטת החברה העובד צריך לפעול ולהתאים את עצמו. גם במקרים בהם החברה מאפשרת לעובד תקציב לשינוע תכולה מלאה הוא לא בהכרח יבחר באופציה הזו - אחת הסיבות תלויה במדינת היעד. עובד מסחרי שעושה רילוקיישן לארה"ב יעדיף למכור את כל מוצרי החשמל לפני יציאתו את ישראל, זאת מכיוון ששקעי החשמל הישראלים והאמריקאים שונים לגמרי. לעומת זאת, במידה ועל העובד לטוס לרילוקיישן להודו יש להניח כי ייקח את כל תכולת הבית איתו במידה והחברה תאפשר זאת.

העובד הממשלתי - הרבה בחו"ל ומעט בישראל

בשונה מהעובד הפרטי והעובד המסחרי, העובד הממשלתי טס לרילוקיישן אחת לכמה שנים. מכיוון שמדובר בדרך כלל בעובדים דיפלומטים, ככאלה עליהם לעבור ולגור במדינה שונה כל כמה שנים כאשר בין לבין יש להם גם תקופת צינון בישראל של מספר שנים. לכן, העובד הממשלתי לא תמיד יעדיף, גם אם יתאפשר לו, לבצע שינוע של מכולה מלאה. גם הסיבה של מדינת היעד וגם הסיבה של משך תקופת השליחות יקבעו את סוג שינוע התכולה. במידה והעובד הממשלתי הוא איש משפחה, סבירות גבוהה שיעדיף כן לבצע שינוע של תכולה מלאה ורק במידת הצורך לקנות את המוצרים הדרושים בין אם בישראל לפני טיסה או בין אם בזמן השהייה במדינה בחו"ל.

העובד הישראלי - מתגעגע לישראל וחוזר עם תכולה גדולה יותר

למרות ששלושת סוגי העובדים מאופיינים בצורה שונה האחד מהשני, ניתן למצוא בכולם מכנה משותף - הגעגוע לישראל. לא מעט עובדים שטסים לרילוקיישן לחו"ל לוקחים איתם למדינת היעד מזון יבש שניתן להשיג רק בישראל ולא ניתן למצוא בחו"ל. אלה סוגי מזון שהעובדים ובני משפחותיהם רגילים אליהם וכאלה שהפכו לחלק בלתי נפרד משגרת היומיום שלהם, למשל: קפה שחור, שמן זית ושקדי מרק. כמו כן, גם בזמן ביקורי המולדת הם דואגים לקנות כמה סוגי מזון יבש שיהיה להם בחזרה במדינה בה הם שוהים. מאפיין נוסף של העובד הישראלי הוא ברמת התכולה. לא מעט עובדים ששהו בחו"ל וחזרו לישראל, שבו עם תכולה גדולה יותר מזו שיצאו איתה לחו"ל מלכתחילה.

לסיכום, בחירה של סוג וגודל שינוע המכולה לחו"ל לקראת רילוקיישן אינו דבר פשוט וקל להחלטה ולא תמיד תלוי ברצונותיו של העובד בלבד. כמו כן, קיימים שלושה סוגים של עובדים שטסים לחו"ל כאשר לכל אחד את המאפיינים הייחודיים שלו. גם כאשר לעובד ניתנת האפשרות של שינוע מכולה מלאה, לא בטוח שזו תהיה החלטתו הסופית - מדינת היעד ומשך תקופת השהייה יחד עם סיבות נוספות עשויות לשנות את החלטתו ולבחור באפשרות של שינוע מכולה חלקית.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ