עוברים להתגורר בחו”ל? 5 דברים שחשוב לשים עליהם דגש

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> עוברים להתגורר בחו”ל? 5 דברים שחשוב לשים עליהם דגש

בכל שנה, אינספור ישראלים מחליטים לעבור לחו"ל לתקופה ממושכת של מספר חודשים או אפילו של מספר שנים. בין אם המטרה שלהם היא עבודה, לימודים או כל דבר אחר, ברור שההחלטה הזו צפויה להשפיע על החיים שלהם ושל הקרובים להם בצורה דרסטית. מעבר לחו"ל איננו צעד פשוט בשום מובן, אבל יש דברים אותם תוכלו לעשות כדי להקל אותו, ובכך לשפר בצורה משמעותית את החוויה שלכם במדינת היעד.

1. הוצאת ויזה

עוד לפני שאתם יכולים לחלום אפילו על מעבר לחו"ל, אתם צריכים לטפל בחלק הבירוקרטי שלו - הנפקת אשרת כניסה או ויזה, הנדרשות בלא מעט מדינות. חשוב לבצע את התהליך על פי ההליך המקובל באותה מדינה (יש למשל הבדל משמעותי מהבחינה הזו בין רילוקיישן לארצות הברית לבין הגירה לאוסטרליה), ובכל מקרה לא לסטות מתנאי הויזה. אם מקבלים ויזת סטודנט לא תמיד אפשר לעבוד, לדוגמא. חשוב לבחור בויזה העולה בקנה אחד עם מטרות ההגעה שלכם לאותה מדינה, ולהקפיד לשמור תמיד על הכללים אותם הויזה מחייבת.

2. הביצוע הטכני של הרילוקיישן

רילוקיישן לחו"ל לתקופה ממושכת הוא הרבה יותר מורכב ממעבר דירה בישראל, אך עדיין ריאלי וניתן לביצוע. יש לא מעט חברות שמציעות שירותי שילוח בינלאומי של פריטים, בין אם דרך האוויר ובין אם דרך הים, וניתן להיעזר בהן כדי להעביר חלק מתכולת הבית הקיים למדינת היעד. זה לא יהיה זול ולא תמיד יהיה פשוט, אבל פעמים רבות זה מתבקש או אפילו בגדר חובה.

מגורים בחו"ל

3. עריכת מחקר מקדים

לאחר מספר חודשים במדינה מסוימת כבר תדעו פחות או יותר איך נהוג או כדאי להתנהל בה. עם זאת, את הבירורים הללו אתם יכולים לבצע מבעוד מועד, למשל באמצעות האינטרנט. מומלץ לברר כמה שיותר פרטים על המקום אליו אתם מגיעים, מה שיקל עליכם את ההיערכות ביעד וגם את השהות שלכם בו. אם אתם עוברים עם ילדים, לדוגמה, ניתן לברר מבעוד מועד איפה יש עבורם גני ילדים או בתי ספר בקרבת מקום המגורים המתוכנן.

4. חשיבותו של ביטוח בריאות

קבלת טיפול רפואי במדינה זרה איננו דבר פשוט, כשהקושי נובע מהמחיר הגבוה (והלעיתים אסטרונומי) של הטיפולים, מהעובדה שלעתים מתקשים להבין מי נגד מי, וכמובן - מהיעדר כיסוי ביטוחי הולם, בוודאי בהשוואה לארץ, בה כל אזרח זכאי לביטוח בריאות ממלכתי ולא פעם מחזיק בנוסף בביטוח פרטי. מומלץ מאד במצב הדברים הזה לרכוש ביטוח בריאות בחו"ל, אותו יכולה לספק גם חברה ישראלית. ביטוחים המסוג הזה מעניקים כיסוי ביטוחי נרחב עבור טיפולים רפואיים, ולעיתים גם כיסוי מסוים בעת ההגעה לישראל לחופשות או לביקורים. הוא יכול לפשט עבורכם את תמונת השהות בחו"ל במידה משמעותית.

5. חיפוש המוקדים הישראליים

הניתוק מכל המוכר לנו מישראל כולל כמה פלוסים - למשל, חשיפה לתרבות חדשה ושונה - אבל הוא אינו פשוט, בעיקר עקב קשיי השפה וההבדלים המנטליים. כדי להקל עליכם, בייחוד בחודשי הקליטה הראשונים, אתם יכולים לחפש ישראלים אחרים המתגוררים באותו מקום, או אפילו לפנות למוסדות ישראליים (בית חב"ד, למשל). האינטרנט מאפשר לכם ליצור קשר עם ישראלים אחרים במקום, שסביר להניח שחלק ניכר מהם ישמחו "לאמץ" אתכם ולהקל עליכם את הקליטה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ