לימודים בארה"ב - דברים שחשוב לדעת

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודים בארה"ב - דברים שחשוב לדעת

אנשים רבים נושאים עיניהם אל המכללות והאוניברסיטאות האמריקאיות. לא רק בשל איכות החומר הלימודי ואיכות המכללות והאוניברסיטאות שארה"ב מציעה, אלא גם בשל החוויה התרבותית והחברתית השונה מישראל.

הלימודים האקדמיים בארה"ב אכן נחשבים בתחומים מסויימים כמפותחים יותר בייחוד בכל הנוגע לנושא הפסיכולוגיה והרפואה.

אנשים רבים בישראל בוחרים ללמוד את התואר הראשון במוסד אקדמי ישראלי ולהמשיך את לימודי התואר השני או הדוקטורט באוניברסיטאות שונות בארה"ב.

ואכן, תכניות הלימודים בארה"ב מציעות שפע אקדמי נפלא, בייחוד אם מדובר באחת מן האוניברסיטאות של ה-Ivy League אשר כוללות את האוניברסיטאות הנחשבות ביותר בעולם בכללן ניתן למצוא אוניברסיטאות כהרווארד, פרינסטון וייל.

מסלול הלימודים בארה"ב

מסלול הלימודים האקדמי בארה"ב שונה ממסלול הלימודים האקדמי בישראל. בארה"ב, לימודי התואר הראשון כוללים שנתיים של לימודים כלליים המשלבים את כל תחומי הידע: מדעי הרוח, מדעים מדויקים ומדעי החברה.

רק לאחר השנתיים הראשונות של הלימודים בארה"ב ניתן להתמקצע בתוכנית Major ועל הסטודנט לבחור את הנושא בו הוא בוחר להתמקצע.

אולם, בשוק של ארה"ב, לימודי תואר ראשון אינם מספיקים על מנת להשתלב בשוק העבודה. לשם כך, יש צורך להמשיך ללימודי תואר שני Master Degree או רק לאחר מכן ניתן להשיג עבודה בארה"ב ולהשתלב בשוק בצורה הטובה ביותר.

כך שאם אתם מתלבטים בנוגע ללימודי תואר ראשון בארץ לעומת לימודים בארה"ב, יכול להיות שתגלו שכדאי לכם לבצע מהלך זה דווקא עבור לימודי התואר השני שלכם.

כל המידע על לימודים בארה"ב

בחינות הקבלה

על מנת להתקבל ללימודים בארה"ב, יש לעבור את מבחן ה- TOEFL. מבחן זה נועד לבדוק את רמת האנגלית של המועמדים ללימודים. בחלק ממסלולי הלימוד לתואר שני יש לעבור גם את מבחן ה- GRE שבמידה מסויימת דומה לבחינת הפסיכומטרי הישראלית.

מבחן זה בוחן את ידיעות המועמדים בכמה תחומים: ידע מילולי, ידע מתמטי ויכולת התנסחות. מועמדים שמעוניינים להתקבל לאחת מתוכניות ה-MBA היוקרתיות באוניברסיטאות בארה"ב נדרשים להיבחן במבחן GMAT במקום במבחן GRE.

גם מבחן ה-GMAT כולל חלק מתמטי וחלק מילולי. בישראל קיימים מספר מכוני הכנה למבחנים אלה, ובנוסף ניתן ללמוד למבחנים באופן עצמי באמצעות ספרים או קורסים און ליין.

רק לאחר מעבר של הבחינות הללו, תוכלו לדעת בוודאות לאיזו מכללה או אוניברסיטה כדאי לכם להגיש מועמדות להתקבל ללימודים בארה"ב. לרוב, מומלץ להגיש מועמדות לכמה אוניברסיטאות במקביל מכיוון שתהליך הקבלה הוא ארוך ובסופו ייתכן מאוד שלא תתקבלו לכל האוניברסיטאות שרציתם.

ישנה דרך נוספת להגיע ללימודים בארה"ב והיא על ידי הגשת מלגות דרך המוסדות האקדמיים בישראל. אחרי שהתקבלתם ללימודים תצטרכו גם להוציא ויזת סטודנט לארה"ב בשגרירות האמריקאית.

בנוסף, תצטרכו לדאוג להסדיר ביטוח בריאות לסטודנטים בחו"ל. בארה"ב ביטוח הבריאות הוא יקר מאוד ולכן כדאי לעשות ביטוח בריאות ישראלי שתקף בארה"ב - דרך דיווידשילד. את הביטוח ניתן להסדיר עוד בטרם הנסיעה, והוא תקף גם בזמן ביקורי מולדת בארץ.

לסיכום, ניתן להבין שישנן דרכים רבות על מנת להגשים את חלום הלימודים בארה"ב וכל שעליכם לבחור הוא את הדרך הנכונה ביותר עבורכם לבצע את מהלך זה.

רוצים לדעת איך מוציאים ויזה לארה"ב? עברו למדריך המלא

אולי אתם זכאים לפטור מויזה? לחצו כאן ובדקו.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ