רילוקיישן לברלין - המדריך המלא

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן לברלין - המדריך המלא

אם אחד ההורים שלכם נולד בגרמניה או במדינה אירופאית אחרת החברה באיחוד האירופי, סביר להניח שגם לכם יש אפשרות לקבל אזרחות גרמנית. אחרי שעברתם את התהליך של קבלת האזרחות, אתם מוכנים לבצע תהליך של רילוקיישן זמני או להגר לגרמניה.

העיר המועדפת על ישראלים רבים העושים רילוקיישן לגרמניה היא ברלין. מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, חיי לילה תוססים, מגורים וחקיקה המקלה על שוכרי הדירות- אלו הם רק חלק מהיתרונות של העיר. בנוסף, עלויות המחיה בגרמניה זולות ביחס לישראל, ובברלין קל מאד להסתדר עם רמה בסיסית של גרמנית ועם אנגלית גבוהה.

כמעט 87 מיליון איש חיים היום במחוזות השונים של הרפובליקה הגרמנית, כאשר בברלין עצמה חיים כיום שלושה וחצי מיליון אנשים. מהגרים רבים מכל רחבי אירופה מגיעים אליה בזכות איכות החיים הגבוהה בעלות הנמוכה שהעיר מציעה. אז איך מתחילים חיים חדשים בחו"ל? ומדוע כדאי לבצע דווקא רילוקיישן לברלין?

רילוקיישן לברלין - איך מוצאים דירה למגורים?

ברלין נחשבת ליעד פופולארי למדי לתיירות ולהגירה. לכן, בשנים האחרונות ישנה מגמה הולכת וגוברת של ישראלים שבוחרים לבצע רילוקיישן לברלין. בעיר ניתן לשכור דירות במתחמי דיור רבים, כאשר תוכלו למצוא גם מתווכים ישראלים רבים בעיר ואפילו לסגור דירה ואזור עוד לפני שהגעתם לגרמניה.

עם זאת, אם אתם בעלי אזרחות אירופית ומתכוונים לעבוד בעיר, מומלץ למצוא קודם כל מקום עבודה, ורק אז לחפש דירה מתאימה באזור. בברלין, בעלי הדירה יכולים להעלות את שכר הדירה רק ב-15% מדי שלוש שנים, ולכן כדאי למצוא דירה שתרצו להתגורר בה לאורך זמן.

רילוקיישן לברלין גרמניה

הגירה לברלין - איך למצוא עבודה?

אם אתם דוברי גרמנית שוטפת, תהליך ההגירה לברלין יהיה קל יותר בשבילכם מאשר לאחרים בהיבט של מציאת מקום עבודה. באמצעות שיטוט בעיתונות המקומית, באתרי אינטרנט ואפילו בקבוצות פייסבוק באנגלית, בגרמנית ואפילו בעברית תוכלו למצוא מגוון משרות המוצעות לכל דורש.

ישראלים המבצעים רילוקיישן לברלין לרוב משתלבים בחברות תוכנה ובניית אתרי אינטרנט, בחברות שיווק בינלאומית (לרבות שירות לקוחות בשפה האנגלית) ובמכירות, כאשר נשים רבות מוצאות עבודה גם כאופר אצל משפחות יהודיות. אם אינכם דוברים את השפה, תוכלו להסתדר גם עם אנגלית בעבודות כמו שטיפת כלים ומלצרות במסעדות ובמועדונים המשרתים תיירים רבים, וכן בעבודות מזדמנות כמו בייביסיטר וניקיון.

כמובן שמשרות מן הסוג הזה פחות אטרקטיביות ויותר יתאימו לסטודנטים המבצעים רילוקיישן לברלין לתקופת הלימודים או לחיילים אחרי צבא שרוצים לחיות תקופה בעיר אירופאית מודרנית. נסו את אתר טוי-טאון, המציע מגוון רחב של משרות באנגלית.

לרילוקיישן לברלין יתרון גדול נוסף - חיי הלילה בעיר

אחרי העבודה בוודאי תרצו לצאת לבלות. חיי הלילה בברלין נעים בקצב מהיר, ומתאימים לאוהבי סגנונות מוזיקה שונים (במיוחד דאנס, טראנס או רוק), כאשר להקות מכל העולם מגיעות לעיר להופעות חיות. תוכלו ליהנות מישיבה בפאב מקומי, ללכת להופעה חיה או לרקוד באחד מהקלאבים השווים בעיר. בין המועדונים הידועים תוכלו למצוא את הברגהיין, הפנורמה, הפרנצאוגר בר, הלוזיה בשכונת קרויצברג או הווטרגייט, הממוקם על נהר השפרה. זוהי רק רשימה חלקית, וכשתגיעו לברלין בוודאי תגלו עוד מועדונים רבים המרכיבים את חיי הלילה הסוערים בעיר.

גם שוחרי התרבות ימצאו את מבוקשם בשפע התערוכות, הקונצרטים, הצגות התיאטרון ואירועי התרבות העשירים המתקיימים מדי ערב.

לסיכום, הגירה לברלין, במיוחד בשנים האחרונות, פותחת בפניכם צוהר לעולם בו איכות החיים גבוהה יותר ועלויות המחייה מזכירות את ישראל של לפני 25 שנים. שכר הדירה נע סביב 2000-2500 ₪ לחודש, ומאפשר לכם לשכור דירה לבד או עם שותפים בקלות, מבלי להוציא משכורת חודשית רק על שכר הדירה.

רוצים לקבל עוד מידע על רילוקיישן לברלין? זקוקים לביטוח רפואי לרילוקיישן? צרו עמנו קשר בטלפון 1-800-34-34-35 ונציגינו ישמחו לעזור.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ