5 מקצועות שיפתחו לכם אופציות לקריירות מוצלחות בחו”ל

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> 5 מקצועות שיפתחו לכם אופציות לקריירות מוצלחות בחו”ל

בעידן הנוכחי, הגבולות הפיזיים שבין מדינות הולכים ונעשים מטושטשים יותר מיום ליום. האפשרות של עבודה בחו”ל, שנראתה פעם כמו חלום רחוק, הופכת לנגישה הרבה יותר בהתחשב בפיתוחים הטכנולוגיים, בתרבות הנוכחית ובהפיכת כדור הארץ למעין כפר גלובאלי. זאת ועוד, יש כיום מקצועות שפשוט מזמינים עבודה בחו”ל, עם ביקוש גבוה במדינות השונות לעובדים מוכשרים בתחום. מובן שגם מעמדה המיוחד של ישראל בתחומי ההייטק והטכנולוגיה תורם לביקוש לעובדים ישראלים. אז מהם המקצועות הכי חמים לעבודה בחו”ל?

1. הנדסה

בתחום ההנדסה, קיים ביקוש עצום לעובדים באופן מסורתי, עובדה שיחד עם תנאי השכר המפתים מאד בתחום הופכת את הבחירה בו להחלטה נכונה. בין אם המדובר הוא בהנדסת תוכנה, בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה, בהנדסת תעשייה וניהול, בהנדסת מכונות או בכל תחום אחר (כמובן, יש מקצועות מבוקשים יותר מאחרים), אינכם צפויים להשקיע יותר מדי מאמצים במציאת עבודה בזירות ההייטק הבינלאומיות בתחום ההנדסה. כמובן, הכשרה ממוסד מוביל, ניסיון מקצועי רב או תיק עבודות מרשים יכולים לשפר את נקודת הפתיחה שלכם עוד יותר.

הנדסת תוכנה ברילוקיישן

2. מפתחי תוכנה

פיתוח תוכנה נדרש אף הוא בעידן בו המחשבים ממלאים כמעט כל פונקציה בחיים שלנו, כך שאין הפתעה בכך שהביקוש לאנשי מקצוע מוכשרים בכל זירות ההייטק הרבות בעולם. פיתוח תוכנה על נגזרותיו המגוונות (לדוגמא, פיתוח אפליקציות) הוא מקצוע מבוקש, שצפוי להמשיך להיות כזה גם בשנים הקרובות.

3. רפואה

בישראל יש מחסור חמור בתקנים בבתי החולים, שמביא לכך שרופאים בתחילת הדרך מתקשים למצוא את מקומם (בעיקר בכל הנוגע לקבלה להתמחות). במדינות רבות בעולם, למרבה השמחה, התמונה שונה. הביקוש לרופאים ולאנשי מקצוע אחרים בקשת הרפואה (מנתחים, פיזיותרפיסטים, אחים ואחיות ועוד) הוא גבוה בכל קנה מידה. פלוס אחר של עבודה במקצועות האלה בחו”ל הוא שהמשכורת עשויה להיות גבוהה מזו המוצעת בישראל, אפילו בצורה משמעותית.

4. מנהלים

חלק ניכר מהמשרות המוצעות לישראלים בחו”ל הן משרות ניהול בכירות, המצריכות מן הסתם ניסיון רב שנים מישראל, יחד עם רשימת כישורים מרשימה מאד. בחברות הייטק, טכנולוגיה, רפואה, תקשורת וכיוצא בזה נדרשים מנהלים מקצועיים חדשות לבקרים. למי שכבר מועסק בחברה שבסיסה בחו"ל יהיה קל אף יותר לעשות רילוקיישן, ולהתברג במשרת ניהול באותה חברה. מיותר לציין שהשכר במקצועות אלה יכול להיות מהגבוהים שתמצאו מעבר לים.

מנהל עסקים ברילוקיישן

5. אבטחת מידע

המוח הישראלי אינו רק ממציא פטנטים, אלא גם בקיא בטכנולוגיות הידע, האינטרנט והסייבר באופן מעמיק ויסודי. יש בישראל לא מעט מומחים בתחום אבטחת המידע, שהופכים למבוקשים מאד בקרב חברות הפועלות בשדה המשחק הגלובאלי. לדעת כל המומחים, אבטחת מידע היא אחד המקצועות החמים כיום, והיא עשויה להיות מבוקשת גם בעתיד, על רקע העובדה שהסיכונים החלים על רשתות, על מחשבים ועל ארגונים רק גדלים מיום ליום.

כמה טיפים חשובים לפני שמתחילים

אלו הם רק חלק מהמקצועות הרבים המבוקשים בחו”ל. צריך לזכור שהסקירה שהבאנו כאן היא כללית ובסיסית מאד, מאחר שיש הבדלים שונים בביקוש בכל מדינה, עיר או אפילו תחום מקצועי. בכל מקרה, לפני שאתם מקבלים את ההחלטה עליכם לשאול את עצמכם לא מעט שאלות (ולפעמים להיוועץ באחרים): עד כמה התפקיד יכול לתרום להתפתחות שלי? מה הסיכויים שלי למצוא עבודה ולהתקדם? מה הפלוסים של עבודה בחו”ל ביחס לישראל? וכן הלאה.

אם בוחרים לעבור, צריך לקחת בחשבון קשיי הסתגלות מסוימים. מומלץ לדאוג לכל הצד הטכני של המעבר מבעוד מועד, למשל לבצע העברת פריטים חיוניים באמצעות שילוח בינלאומי, לרכוש ביטוח רפואי לחו”ל וכמובן – גם לקבל ויזת עבודה מתאימה (במדינות הדורשות ויזה).


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ