קופות חולים ושירות רפואי במהלך רילוקיישן

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> קופות חולים ושירות רפואי במהלך רילוקיישן

בשעה טובה, אתם עומדים לבצע רילוקיישן וכבר דאגתם לכל הסידורים הנחוצים בחו"ל. יפה מאוד, אך מה לגבי הסדרת מעמדכם בארץ? האם הסדרתם את כל הפרטים, ונתתם את הדעת על קופות חולים ושירות רפואי במהלך רילוקיישן? מדובר בשירותים שיהיו נחוצים לכם במידה שתרצו לבקר או לחזור לארץ, או אם חלילה תסבלו מבעיות רפואיות ותעדיפו לקבל את הטיפול עבורן בישראל.

שמרו על זכויותיכם מול הביטוח הלאומי

בכל הקשור לישראל, אם אתם רוצים להמשיך ולקבל שירותי קופות חולים ושירות רפואי במהלך רילוקיישן, תידרשו להמשיך ולשלם דמי ביטוח חודשיים למוסד לביטוח לאומי. יש לציין כי גובה התשלומים ישתנה אם אתם תעבדו או שלא תעבדו בחו"ל. כמו כן, במידה שנשלחתם לחו"ל על ידי מעביד ישראלי, מחובתו להמשיך ולשלם עבורכם דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות. מאידך, אם אתם מועסקים על ידי מעביד במדינת רילוקיישן שחתומה על אמנת ביטוח סוציאלי, תידרשו לשלם רק דמי ביטוח בריאות. בכל מקרה, בטרם המעבר לחו"ל, חשוב מאוד ליצור קשר עם כל הגורמים המבטחים את בריאותכם בארץ, כדוגמת ביטוח משלים של קופות החולים או ביטוח בריאות פרטי. העבירו לגורמים אלו כתובת עדכנית בחו"ל וחלופית בארץ, וודאו שיש בידיהם הוראות קבע ואמצעי תשלום רלוונטיים ופעילים.

ומה אם לא שומרים על הזכויות הרפואיות בארץ?

במידה שתבחרו שלא לשלם דמי ביטוח לאומי במהלך שהותכם בחו"ל, תיק הביטוח הלאומי והחברות בקופת החולים שלכם ייסגרו ויבוטלו, ומכאן שכל ההטבות והוותק ירדו לטמיון. מי שיחזור לארץ יידרש עם שובו לחדש את זכאותו - הליך הכרוך בתקופת המתנה שאורכה בין חודשים לשנתיים, ומשתנה בהתאם למשך שהותכם בחו"ל. אם אינכם רוצים להמתין, תוכלו לשלם לביטוח הלאומי רטרואקטיבית עבור כל התקופה המדוברת. קחו בחשבון שמדובר בסכומי כסף גבוהים מאוד הגדלים כמובן ככל שתקופת הרילוקיישן שלכם התארכה.

קיימת גם אופציות נוספת

מאחר שאתם אנשים בוגרים ואחראיים המבינים את חשיבות הכיסוי הבריאותי, חשוב שתכירו גם אופציות נוספות שיאפשרו לכם לקבל שירות רפואי במהלך שהותכם או חזרתכם לארץ. אחת האפשרויות היא להמשיך ולקבל סל שירותיים רפואיים רגילים ומשלימים מקופות החולים, אך בהיקף יותר מצומצם. אפשרות כדאית נוספת היא רכישה של פוליסת ביטוח בריאות פרטית עבור רילוקיישן, המכסה גם טיפולים ושירות רפואי בארץ.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ