רפורמת הבריאות בארה"ב

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רפורמת הבריאות בארה"ב

כאזרחים ישראלים אנחנו אולי קצת מתקשים להבין מה הרפורמה שאובמה מנסה לעשות במערכת הבריאות האמריקאית?
בישראל כל תינוק שנולד, נולד עם כרטיס קופת חולים וישר משויך לקופה שתספק לו שירותים רפואיים לכל חייו.

בארה"ב המצב שונה. לקריאה נוספת על ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל.

על מערכת הבריאות בארצות הברית:

מערכת הבריאות האמריקאית מספקת כיום שירותים רפואיים רק באמצעות חברות ביטוח פרטיות ובמקרה ואין לאזרח ביטוח בריאות מטעם מקום העבודה שלו או ביטוח שעשה באופן פרטי, התשלום עבור שירותים רפואים שונים, בין אם עבור רפואת חירום ובין אם עבור רפואה מונעת, יכול להגיע לסכומי עתק של עשרות ומאות אלפי דולרים, מה שמונע מאמריקאים רבים לגשת לקבלת טיפול רפואי במקרה ואינם מבוטחים. מצב זה גורם לעומס רב על מרפאות החינם המסובסדות ע"י המדינה ופגיעה באזרחים האמריקאים אשר אינם עומדים בתנאי תוכנית הבריאות הנוכחית.

כיום, לפני כניסת תוכנית רפורמת הבריאות של אובמה, הזכאים לביטוח ציבורי שהוא חינם רק אזרחים אמריקאיים בגיל 65 ומעלה אשר שילמו מיסים 10 שנים לפחות, וקיימת תוכנית נוספת המיועדת למשפחות במצב כלכלי חמור, אשר מספקת ביטוח רפועי לפחות מ-40% מהאנשים הנמצאים מתחת לקו העוני בארצות הברית.

בשוק הביטוח הרפואי האמריקאי קיימים שני סוגים של תוכניות – ביטוחHMO  וביטוח PPO. ביטוח ה-HMO  מאפשר טיפול רפואי בסיסי, רק בידי הרופא שחברת הביטוח בוחרת, מה שיוצר ניגוד אינטרסים בין הרופא אשר עובד תחת חברת הביטוח המעוניינת לצמצם עלויות לבין בריאות החולה. ביטוח זה מאפשר לאנשים שמרווחים משכורות נמוכות יחסית לקבל טיפול רפואי, אך הטיפול המתקבל הוא בסטנדרט ובאיכות נמוכה בהתאמה.

הקושי בהשגת כיסוי רפואי לאמריקאים אשר אינם עובדים תחת מעסיק גדול, יוצרת מצב שישנם אנשים רבים שיש להם כיסוי חלקי או ללא כיסוי רפואי בכלל, מה שגורם להם לשלם סכומי עתק כאשר הם נזקקים לטיפול רפואי, דבר המוביל אמריקאים רבים לפשיטות רגל עקב שוק הרפואה הפרטי במדינה. עם זאת, עלויות הביטוח ממשיכות לצמוח לכאלה הרוכשים ביטוח באופן פרטי בכדי לכסות את הטיפולים של האמריקאים שאין באפשרותם לרכוש ביטוח ועומדים בקריטריונים של תוכניות הרפואה הציבורית.

רפורמת הבריאות של אובמה:ברק אובאמה

מהי רפורמה הבריאות אשר עומדת במרכז הויכוח בקונגרס האמריקאי בין הרפובליקנים לדמוקרטים? למעשה, תוכנית הבריאות של הנשיא ברק אובמה מכוונת על מנת להגדיל את הכיסוי הביטוח הרפואי למעל 15% מהאמריקאים שאינם יכולים לרכוש את הביטוח הרפואי בעצמם אינם עומדים בקריטריונים הקיימים היום לקבלת שירות ציבורי ובנוסף אינם מקבלים ביטוח מהמעסיק שלהם.

בכדי להשיג את המטרה של החוק – ביטוח רפואי לכלל האזרחים האמריקאים, הרפורמה קובעת כי כל אזרח מחויב לרכוש ביטוח רפואי. לשם כך ינתנו סובסידיות משמעותיות בכדי להפוך את הביטוח הרפואי לאפשרי עבור כולם.  הרפובליקנים המתנגדים לרפורמת הבריאות טוענים כי הרפורמה גורמת לעלויות גדולות מדי על מעסיקים שיהיו מחוייבים לבטח את עובדיהם בביטוח רפואי, ולמעשה קיימת התערבות ממשלתית בעסקים פרטיים ובחיי הפרט.

מטרותיה של ה-Obamacare:

רפורמת הבריאות של אובמה, הקרויה גם Obamacare מנסה למעשה להקטין את אפשרויות חברות הביטוח להתנהל בצורה לא הוגנת מול המבוטחים, הקטנת הבזבוז והרחבת אפשרויות הביטוח ותוכניות הביטוח עבור אנשים פרטיים ועבור חברות קטנות. כיום חברות הביטוח מסרבות לבטח אזרחים בעלי מחלות שונות או שחלו ונזקקו לניתוחים שונים בעבר בכדי להוריד בעלויות שלהם והרפורמה תשנה זאת

צפו בסרטון המסביר את רפורמת הבריאות של אובמה:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ