רילוקיישן לבולגריה - המדריך המלא

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן לבולגריה - המדריך המלא

ישראלים רבים מחליטים על רילוקיישן לבולגריה וזאת משום היופי של המדינה האירופאית, רמת הלימודים הגבוהה, עלויות המחייה הנמוכות, השכר המתגמל והאווירה האירופאית הממכרת. נכון להיום מספיק לרשום את צמד המילים 'רילוקיישן לבולגריה' במנוע החיפוש של גוגל על מנת לקבל תוצאות רבות של משרות בבולגריה המתפרסמות על ידי חברות ישראליות וחברות בינלאומיות, דבר המעניק פרספקטיבה אודות סוגי המשרות והדרישה הגדולה לעובדים זרים במדינה זו.

קצת על בולגריה

בולגריה ממוקמת בצידה המזרחי של יבשת אירופה ונחלקת ל- 28 מחוזות. עיר הבירה של מדינה זו היא סופיה. השפה הרשמית בבולגריה היא בולגרית, המשטר כיום הוא רפובליקני והאוכלוסיה מונה כ-7 מיליון בני אדם. המטבע המקומי של מדינה זו נקרא 'לב'. רוב האוכלוסייה במדינה זו הם נוצרים אורתודוכסים וישראלים שמגיעים לביקור בה אינם זקוקים לאשרת כניסה. השגרירות של בולגריה בישראל ממוקמת בתל אביב ומטפלת בכל הקשור אל ענייני ויזה, אזרחות בולגרית ועוד. כל ישראלי שמחליט לבצע רילוקיישן לבולגריה צריך לעבור בשגרירות ולהסדיר עניינים אלו.

רילוקיישן לבולגריה – רישיון מגורים

בבולגריה יש חוק הנקרא 'חוק האזרחים הזרים'. אזרחים ממדינות האיחוד האירופי אינם נחשבים כאזרחים זרים והחוקים לגביהם הם בהתאם לחוקים של האיחוד האירופי. אזרחי האיחוד האירופי אינם צריכים אשרת שהייה אלא אשרת מגורים באם הם מעוניינים להתגורר בה יותר מ- 3 חודשים בשנה. אל תעשו רילוקיישן לבולגריה לפני שתעברו על המדריך שלנו!

רילוקיישן לבולגריה בקלות

ישראלים שמחליטים על רילוקיישן לבולגריה (ואין להם דרכון אירופי) נחשבים כאזרחים זרים. כל ישראלי שמחליט על רילוקשיין  למדינה זו יצטרך להשיג רישיון מגורים. הרישיון מונפק על ידי משרד הפנים של בולגריה (מנהלת ההגירה).  רישיון של מגורים עד שנה נחשב לרישיון לטווח ארוך. אפשרות נוספת היא הנפקת רישיון של מגורים קבועים, קרי, רישיון להתגורר בבולגריה ללא הגבלת זמנים.

טרם הגשת הבקשה לרישיון מגורים בבולגריה, חובה להשיג אשרת שהייה לתקופה של עד שנה בבולגריה (טווח ארוך). ישראלים שישיגו רישיון מגורים לטווח הארוך יהיו זכאים לכל הזכויות והחובות של אזרחי בולגריה. חשוב לדעת שרישיונות מגורים (קבועים) ניתנים בדרך כלל לישראלים ממוצא בולגרי, ישראלים שנשואים תקופה זמן מסוימת לאזרח בולגרי וכן לישראלים שביצעו רילוקיישן לבולגריה וכבר מתגוררים בה תקופה של מספר שנים ומתנהגים כשורה מבחינת חוקי המדינה.

רילוקיישן לבולגריה – אישורי עבודה

לא כל מי שמתכנן לעבוד בבולגריה במסגרת רילוקיישן לבולגריה חייב באישור עבודה. אם אתם מוגדרים כאזרחים זרים ואתם מעונייינים להגיע אל בולגריה על מנת לעבוד לתקופה שאינה עולה על שלושה חודשים, לא בהכרח תזדקקו לאישור עבודה. בנוסף, יש אזרחים זרים שעובדים בתחומים שונים שגם הם אינם מחויבים באשרת עבודה, כמו למשל זרים שמתגוררים בקביעות בבולגריה,זרים שעובדים כנציגים של חברות זרות שרשומות במשרד המסחר של בולגריה, זרים שמשתייכים אל וועד ההנהלה של חברות בולגריות מקומיות ואינם מועסקים במסגרת חוזה העסקה ומנהלים של חברות זרות מסוימות (כמו למשל חברה בעלת יישות משפטית זרה). כל שאר הישראלים שמחליטים על רילוקיישן לבולגריה למטרת עבודה חייבים באישור עבודה. המעסיק הוא זה שיבקש עבורם אישור עבודה לשנה.

רילוקיישן לבולגריה – לימודים

ישראלים רבים מחליטים על רילוקיישן לבולגריה למטרת לימודים, בעיקר לימודי רפואה. בבולגריה בתי ספר לרפואה מהטובים באירופה, כמו למשל בית ספר לרפואה של אוניברסיטת פלבן ובתי הספר לרפואי של אוניברסיטאות סופיה ופלובדיב. יש מסלולי לימוד בשפה האנגלית. קבלה ללימודים מחייבת בתעודת בגרות, קורות חיים, אישור רפואי, ציון של 60 לפחות במבחן טופל,  צילום דרכון, תמונות פספורט ומסמכים נוספים. ברוב האוניברסיטאות, הסטודנטים יכולים לבחור באפשרות של מעונות או דיור עצמאי. שכר הלימוד עומד על כ 7000-8000 אירו לשנת לימוד ועלות המחייה המשוערת לסטודנטים, כ- 600 אירו לחודש. עוד על לימודים בחו"ל.

לקריאה נוספת:

חשוב לדעת

  • מס הכנסה: יש אמנה בין מס הכנסה למדינות מסוימות ביניהן בולגריה שעיקרה מניעה של כפל מס
  • ביטוח לאומי: בולגריה היא אחד המדינות בהן יש מניעת כפל תשלום ביטוח לאומי בישראל
  • עלויות מחייה: העלויות אינן גבוהות ביחס למדינות מערב אירופה
  • ביקורים: ביקור של עד 3 חודשים בבולגריה אינו מצריך ויזה או אשרה מיוחדת
  • ביטוח רפואי: בבולגריה מערך הבריאות מסובסד על ידי משרד הבריאות וניתנים גם שירותי בריאות עבור תושבים זרים ממדינות האיחוד. חשוב לציין שמדובר על שירותי בסיס וישראלים שמתכננים רילוקיישן לבולגריה צריכים לשקול רכישת ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל, ביטוח שיאפשר קבלת שירותי רפואה פרטית אצל המומחים ובמכונים הרפואיים מהטובים ביותר בבולגריה

בהצלחה!


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ