לימודים בחו"ל - ביטוח רפואי לסטודנטים

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודים בחו"ל - ביטוח רפואי לסטודנטים

במסגרת היערכותך לקראת לימודים בחו"ל יהיה עליך להקדיש תשומת לב לנושא הביטוח הרפואי בתקופת לימודיך. במדינות רבות מהווה קיומה של פוליסת ביטוח בריאות מקיפה תנאי לרישום ללימודים או לקבלת אשרת לימודים (ויזה) מתאימה.

גם כשאין דרישה כזו מצד המדינה בה תשהה או המוסד הלימודי בו תלמד, אנו ממליצים לבחון בכובד ראש רכישת פוליסת בריאות מקיפה, וזאת כדי להימנע ממצב רפואי והיעדר כיסוי נאות שעלולים יחדיו להוביל להפסקת הלימודים ואובדן זמן וממון יקרים.

תקופת הלימודים בחו"ל כרוכה בהוצאות רבות – שכר הלימוד, המחייה והמגורים. סטודנטים רבים מנסים לחסוך דווקא בנושא החשוב של הביטוח הרפואי ומסתפקים בפתרונות זולים ומצומצמים שעונים על דרישות המינימום של האשרה או המוסד. נוכחנו כי לעיתים תכניות אלו אינן עומדות במבחן המציאות.

ב-דיוידשילד מציעים לסטודנטים הלומדים בחו"ל ולבני משפחותיהם הנמצאים איתם בחו"ל, ביטוח רפואי חו"ל מקיף, תוך שמירה על הזכויות הרפואיות גם בישראל.

מרכז השירות וחדר הרופאים שלנו זמין עבורכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, בשפה העברית, לשגרה או לחירום. השיחה בחיוג חינם ממדינות רבות.

ביטוח נסיעות לחו"ל או ביטוח רפואי מקיף?

אם הנך חושב לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לתקופת לימודיך בחו"ל - הנה קצת חומר למחשבה: ביטוח נסיעות לחו"ל מיועד במקורו לתיירים שאופי שהותם בחו"ל ארעי. ביטוח נסיעות לחו"ל מתאים למקרי חירום בלבד וקרוב לודאי שבעת התרחשות אירוע רפואי מהותי, חברת הביטוח תדרוש ממך לשוב ארצה להמשך הטיפול הרפואי.

לשם המחשה - טיפול פיזיותרפיה שיידרש לאחר מקרה של שבר ברגל, לא יכוסה במסגרת ביטוח נסיעות, בעוד שעלותו עלולה להיות יקרה מאד. חברת הביטוח תדרוש חזרתך ארצה או שתמצא עצמך מממן מכיסך ממאות דולרים עבור... גבס ועד אלפי דולרים עבור טיפולים עוקבים.

לרוב, מוסדות ההשכלה הגבוהה אינם מכירים בביטוחי הנסיעות כפוליסות המתאימות לדרישות המינימום שלהם או לדרישות אשרות השהיה. למידע השוואתי בין ביטוח נסיעות וביטוח רפואי של דוידשילד לישראלים בחו"ל לחץ כאן.

ביטוח רפואי לסטודנטים היוצאים ללימודים בארה"ב

ביטוח רפואי בארצות הברית הינו יקר מאוד ביחס למוכר לנו. כסטודנט בארה"ב, לא ניתן להימנע מביטוח רפואי בארה"ב הן בשל דרישות הויזה ומוסדות הלימוד והן משום שעלות הטיפולים הרפואיים הינה גבוהה באופן יחסי ועלולה להפוך טיפולים שגרתיים להוצאה כספית שהינה בד"כ מעל ליכולת של הסטודנט האופייני.

כסטודנט ובעל משפחה עלינו להביא לתשומת לבך שבתקופת הלימודים בחו"ל , נמשכת בד"כ מספר שנים – תידרש להוצאות רפואיות הקשורות גם בהתרחבות משפחתך וגידול ילדיך – הוצאות שללא ביטוח תתקשה לממן.

  • האוניברסיטאות השונות מציעות ביטוחים לסטודנטים בעלות נמוכה יחסית.
  • אנו ממליצים כי תבחן בקפידה את תנאי הביטוח ותלמד תנאיו ומגבלותיו כדי לגבש החלטה אם הנך מצטרף לביטוח המוצע מטעם האוניברסיטה או רוכש ביטוח עצמאי כפי שמתאפשר ברוב האוניברסיטאות (Waiver).
  • נוכחנו גם כי בני משפחתו של הסטודנט אינם נהנים מאותם תנאים ועלויות ויש לבחון את החלופות השונות עבורם בנפרד.

אנו ממליצים בבדיקת תנאי הביטוח הקבוצתי המוצע באוניברסיטה, כדאי לשים לב לנושאים הבאים:

  1. היקף הכיסוי כפי שבא לידי ביטוי בטבלת גבולות אחריות המבטח (Summary of benefits).
  2. האם השירות הרפואי מוגבל לגבולות הקמפוס, ובאילו תנאים ניתן לקבל שירות מחוץ לקמפוס או האזור?
  3. מה גובה ההשתתפות העצמית בעת פניה לרופא, בדיקות מעבדה ואשפוזים (ברשת ומחוץ לרשת הרפואית).
  4. האם הפוליסה תעניק כיסוי מלא גם בעת ביקורי מולדת ובעת חופשות מן הלימודים? (יש לוודא שהכיסוי אינו כללי אלא ניתן גם בישראל).
  5. מה הם חריגי הפוליסה? בדוק פרק Exclusions.
  6. במידה ורלוונטי - האם הפוליסה כוללת סעיף הריון ולידה? מה היקף הכיסוי, האם הכיסוי כולל גם סיבוכים וכמה ימי אשפוז?
  7. האם יש תקופות המתנה?

פוליסת דוידשילד עומדת בדרישות הסף של ויזת סטודנט בארה"ב

הטבות ייחודיות לסטודנטים ובני משפחתם המבוטחים בפוליסות דוידשילד מסוג PPO500 בארה"ב:

  • הכיסוי למעקב הריון ולידה ולבעיות נפש במסלול המיועד לסטודנטים בארה"ב מתחיל מיד, ללא תקופת המתנה בת 12 חודש כמו במסלול הרגיל.
  • מסלול הסטודנטים כולל השתתפות עצמית מופחתת. שווי ההטבה עשוי להגיע עד 2,000$ בשנה קלנדארית למבוטח.

בכל שלב, הנך מוזמן לפנות למוקד דוידשילד ולהיעזר בניסיוננו בהשוואת האלטרנטיבות הניצבות בפניך.

שמירה על רצף זכויות רפואיות בישראל של סטודנטים הלומדים בחו"ל.

לפני היציאה מהארץ למטרת לימודים בחו"ל, דע שעל פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי שעבר תיקון בשנת 2003, זכאותם של ישראלים (כולל סטודנטים) החוזרים מחו"ל לאחר שהות ממושכת, מוגבלת בכל הקשור לקבלת שירותים רפואיים מקופות החולים.

מבוטחי דוידשילד נהנים מביטוח רפואי מלא באמצעות שירותי בריאות כללית גם אם ינותק מעמד התושבות שלהם ולא יהיו זכאים לשירות בארץ במסגרת חוק בריאות ממלכתי. כך מובטח שאם יבקשו לחזור ולקבל טיפול רפואי בישראל, יוכלו לעשות זאת - הן בביקורי מולדת והן לאחר שובם הקבוע ארצה, ללא תקופות המתנה.

מעוניין לקבל הצעה לביטוח רפואי בחו"ל או להשוות להצעה קיימת?

להצטרפות ולקבלת הסבר בעברית, פנו לנציגי השירות שלנו בשיחה בחיוג חינם* 24/7 או בטלפון 972-9-8920950+ , ב – Skype או דרך עמוד facebook שלנו.

מהמדינות בהן קיים השירות

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ