סיפורו של ישראלי ברילוקיישן לאפריקה

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> סיפורו של ישראלי ברילוקיישן לאפריקה

האם יש הרבה עסקים ישראלים שמתחילים לפתח את עסקיהם ביבשת אפריקה?

כבר שנים יש פה ארגונים ועסקים ישראלים אחרים.

באיזה תחומים עוסקים הישראלים המבצעים רילוקיישן לאפריקה?

התחומים העקריים של החברות הישראליות באפריקה מתמקדות בתשתיות, מיזוג, אוויר, אינסטלציה, חקלאות, כל נושאי המסחר וכמובן - ביטחון. כמעט ולא רואים כאן ישראלים שעשו רילוקיישן לאפריקה ועוסקים בתחומי ההיי טק או בטכנולוגיות ממוחשבות מתקדמות אחרות. באפריקה, הכל כאן נטול טכנולוגיה, אתה פוגש אנשים ולא מכונות. הכל נעשה מול אנשים ואין דבר כזה לדבר עם מכונות והקלטות.

מה לדעתך הסיבה שאנשים מעדיפים להתגורר דווקא בארה"ב ובאירופה?

זה נובע מחוסר מודעות. אנשים נוטים ללכת אחרי החדשות ומתייחסים לאפריקה כאל מקום מסוכן, למרות שכל אדם שעשה רילוקיישן לאפריקה יודע שזה לא המצב, טוב לפחות ברוב המקומות (אבל בלי קשר חובה לעשות ביטוח רפואי לאפריקה).

אבל יבשת אפריקה הולכת ונהיית מקום הגירה די אטרקטיבי. יש כאלה שסבורים שאפריקה איננה המקום האידיאלי להגר אליו, מכיוון שאנחנו לא מבינים כשאנשים מדברים בסגנון אחר ובשפה אחרת ונוצרת בעיית תקשורת. 99 אחוז מהבעיות בין אנשים הן בעיות תקשורת.

יש פה חוקים מקומיים, שבעיניים ישראליות נראים זרים ושונים. התרבות כאן שונה ולכן יש דפוסי התנהגות שונים. כשמבינים אותם - הכל הופך יותר קל. אני אתן דוגמה: אנחנו, הישראלים, מאוד אגרסיביים ומיליטנטיים. אנחנו נותנים לכל דבר משמעות אלימה, אבל האנשים כאן לא אלימים. בישראל אם מישהו מצפצף לך בכביש זה נתפס כאקט אגרסיבי, כאן זו מעין הסבת תשומת לב ידידותית.

האם זה נכון שיש ישראלים ברילוקיישן לאפריקה שחיים בבית סגור, נעול ומוגן?

תלוי באיזו מדינה ואיזו עיר. יש מדינות שבהן הסיכון גדול יותר ויש כאלה שבהן כמעט ואין סיכון. כשחיינו בזמביה אפילו לא נעלנו את הדלת. היום, כשאנחנו חיים בניגריה, הביטחון הוא כמו בישראל בערך, שבה גם יש פריצות, תקיפות וכו'. אבל בעיקר אין פה מה לעשות ברחוב. הסכנה הגדולה ביותר כאן היא שתידרס, כי להולך רגל אין כאן זכויות.

הזכרת תרבות מערבית, ואתה חי במדינת עולם שלישי. איך מסתדרים עם דבר כזה?

זה עוד אחד מהמינוסים, למשל מערכת הבריאות נחשלת מאוד ובאמת עדיף להיות פה בריא. אם יש פה אירוע חירום שבארץ יכול להסתיים באופן פשוט בביקור במיון, כשעושים רילוקיישן לאפריקה זו עלולה להיות בעיה גדולה שדורשת אופרציה רצינית והכרה ויכולת התמודדות עם מערכות הבריאות השונות בעולם. אנשים עם בעיות בריאותיות יעשו בחוכמה אם לא יבואו לכאן.

זה נשמע כמו מעבר מאוד חד, רילוקיישן לאפריקה מישראל. איך מרגישות המשפחות הישראליות שגרות כאן?

היתרון היחידי שאפשר להעניק לילדים כאן, זו אמא במשרה מלאה. הילדים שלי באופן אישי, זכו לכך שאשתי נמצאת בבית. כשהגענו לכאן עשינו חישובי עלות מול תועלת והגענו למסקנה שאם רק אני אעבוד, נרוויח יותר.

אשתי מתעסקת בתחביבים שהיא אוהבת ולשנינו יש הרבה זמן איכות עם הילדים. החיים סביב המשפחה הגרעינית מאוד מפותחים, התא המשפחתי הוא מרכזי ומהווה חלק נכבד בתרבות שלנו. בנוסף, אין לנו מריבות על נושאים כמו לאן ללכת בחגים ומי מבני המשפחה יזכה לביקור מאיתנו.

ומה החסרונות במגורים במסגרת רילוקיישן לאפריקה?

כמו בכל רילוקיישן, גם במגורים באפריקה יש חסרונות. אנחנו לא רואים את המשפחה המורחבת, אנחנו לא חלק מהאירועים המשפחתיים, הילדים לא גדלים כישראלים, מה שחשוב לי באופן אישי מאוד. יש פה חשיפה גבוהה יותר לנישואי תערובת, נושא שגם חשוב לי מאוד ברמה האישית.

אין פה כמעט אירועי תרבות באופן שאנחנו רגילים אליו בישראל, אין כאן הצגות ואטרקציות, יש מחסור באירועי תרבות מערביים, אליהם הורגלתי בעבר וכיום חסרים לי. עברנו לפה כשהילדים שלי היו מאוד צעירים, הבכור היה בן שלוש, השנייה בת חצי שנה והשלישית נולדה כאן.

אז בעצם הם לא חוו את משבר המעבר?

לא, הם היו קטנים מדי.

פגשת ילדים ישראלים בגילאים מבוגרים יותר שעשו רילוקיישן לאפריקה?

כן... נראה לי שהם חוו ניתוק מהחברים והיה להם קצת קשה, אבל זו לא חוויה ישירה שלי. אני אישית לא מחשיב את קשיי המעבר או את המעבר עצמו כבעיות. לדעתי, הילדים נחשפים כאן לתרבויות שונות ולומדים להבין שיש מדינות מחוץ לישראל, ובני עמים שונים הם אנשים שונים. מי שלא הסתובב וחווה וראה, עולמו צר.

כאן הילדים לומדים שהמיתוסים המערביים הם לא נכונים. אם אני משווה ילד שיצא לשליחות לעומת ילד שלא יצא, נראה לי שהם חושבים בספירות אחרות. מצד שני, אין להם שורשים, הם לא מחוברים ואוהבים מקום מסוים. יש כאלה שחושבים שחיבור למקום הוא לא יתרון, אבל בעיני זה מאוד חשוב. הם לא מחוברים לישראל, על כל המשתמע מזה, לטוב ולרע.

לסיכום - אם היית יכול לבחור שוב מחדש - האם היית בוחר לעבור לאפריקה?

כן. ראשית, הווי המשפחה הקרוב, החינוך שהילדים קיבלו והפתיחות שלהם לשונה מהם חשובים בעיני מאוד. שנית, המצב הכלכלי והעתיד נראים אחרת בזכות המעבר לכאן.

אני גם לא יכול להתעלם מנושא הנוחות. חיים פה בנוחות, נהוג מאוד להעסיק עובדים רבים במשק הבית, זה חלק ממערכת הכלכלה האפריקאית ומבחינתי - זה גם הפינוק באפריקה, יש מי שעושה עבורך הכל. הדבר הכי קשה שנדרש ממך זה לשים את הבגדים בסל הכביסה. משם זה כבר בארון מכובס ומגוהץ. בקיצור, טוב לי כאן.

החלטתם לבצע רילוקיישן לאפריקה? פנו אלינו וקבלו הצעה לביטוח רפואי מקיף לחו"ל


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ