הקודים התרבותיים בארצות אסיה

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> הקודים התרבותיים בארצות אסיה

רילוקיישן לאסיה הולך ונהיה יעד אטרקטיבי ורלוונטי עבור ישראלים רבים, מעבר לאחת ממדינות אלו פותח שער מרתק ומאתגר בהרבה היבטים.

סין היא הפופולרית מבין מדינות אסיה אך ישראלים רבים מחפשים עבודה בחו"ל גם בקוריאה, עושים רילוקיישן להודו, תאילנד, וייטנאם, סינגפור ועוד. מומלץ מאד לפני נסיעה ליעד קרוא וללמוד על המקום ולהתמקד בקודים התרבותיים והחברתיים הנהוגים בו, על מנת להגיע מוכנים ככל האפשר ולהימנע ממבוכה במקום העבודה או בכל מסגרת אחרת (בין אם זה במסעדה, כיתה או אצל חברים חדשים).

הדבר הראשון והחשוב ביותר עליו יש להקפיד, הוא הנימוס והכבוד הבסיס. הישראלים ידועים כ"סחבקים" וכאנשים חמים, אך יש להבין כי לא כולם כאלו ובטח שלא מרבית תושבי המדינות הללו. לכן, יש לשמור על מרחק מסוים, לדבר בשקט, לא לצעוק, לא לצחוק על אנשים ולנסות לחייך כשאפשר. לעבודה בחו"ל צריך להגיע בלבוש מוקפד ופורמלי.

בסין למשל, רוב העסקים נעשים סביב שולחן במסעדה, במידה והוזמנתם לארוחה שכזו, עליכם לפעול לפי הקוד המקומי: באופן כללי, למפגש ראשון מומלץ לבוא עם מתורגמן שיעזור לגזר על פערי השפה, כשעדיף במפגש כזה, דווקא לשוחח על נושאים אחרים שלא קשורים בהכרח לעבודה ועסקים. אם מעבירים כרטיס ביקור, יש לעשות זאת עם שתי הידיים ואת הכרטיס שקיבלתם לשים במקום המיועד לכך, בארנק למשל, ולא בכיס האחורי. סביב השולחן, יש להתחיל לדבר עם הנוכחים לפי סדר חשיבותם - בעל התפקיד הבכיר ביותר הוא הראשון אליו יש לפנות. אם הבאתם מתנות, יש לתת אותן בסוף הפגישה.

ערך הזמן הוא הפכפך ומשתנה בארצות המזרח. בעוד שבסין וביפן עליכם להיצמד ללו"ז, להגיע בזמן ולעולם לא לאחר לפגישה, למסעדה או למועדון הקריוקי שם קבעתם להיפגש, הרי שבהודו, הזמן נזיל יותר, הימים והשעות גמישים יותר והערכות הזמנים נתונות לשינוי תמידי - תאריך היעד הוא לרוב מחווה של רצון טוב ואינו מבטיח דבר.

בעת רילוקיישן לאחת ממדינות אסיה, מומלץ  תמיד לשמור על קור רוח, נימוס בסיסי, יחס של כבוד ופורמליות. אחרי שצברתם ביטחון, קרוב לוודאי שתתחילו להרגיש יותר בנוח עם המקומיים ובדרך זו תוכלו גם לגלות תרבות נפלאה, אנשים מיוחדים להפליא וסביבת עבודה מרתקת.

שיהיה בהצלחה!


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ