לימודים בגרמניה – האיכות במיטבה

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודים בגרמניה – האיכות במיטבה

בעשור האחרון ישראלים רבים בוחרים לעבור ולגור בגרמניה. חלק מגיעים אל גרמניה במסגרת רילוקיישן של מקום עבודה, חלק מחליטים לנסות ולהגר לגרמניה כדי לעשות שינוי בחיים ואילו אחרים מחליטים להגיע אליה למטרת לימודים בחו"ל.

קצת על גרמניה

הרפובליקה הפדרלית של גרמניה ממוקמת ביבשת אירופה על פני שטח של מעל ל- 350 אלף מטר מרובע. האוכלוסייה בגרמניה מונה מעל ל- 80,000 איש, עיר הבירה שלה היא ברלין והשפה הרשמית בה היא גרמנית. נכון להיום ,גרמניה ידועה כאחת המדינות החזקות ביותר בחלקה המערבי של יבשת אירופה, דבר שכולל כלכלה חזקה, מספר גדול של תושבים, כמות גדולה מאוד של מהגרים, תשתית תחבורתית מתקדמת, תרבות עשירה ואיכות חיים שמשמשת כמודל לחיקוי בפני מדינות רבות באירופה. כל אלו מושכים רבים לבצע רילוקיישן לגרמניה בכלל ורילוקיישן לברלין בפרט.

גרמניה היא פדרציה שמורכבת מ- 16 מדינות, רוב תושביה מדברים אנגלית והיא מהווה את אחת המדינות המובילות בכל הקשור אל היבט איכות החיים. דבר נוסף אותו מציעה גרמניה היא מערכת מסודרת של מוסדות לימוד אקדמאיים (ישנם לא מעט מוסדות בהם הלימודים נערכים בשפה האנגלית וכמובן גם בשפה הגרמנית), דבר שמושך אל גרמניה מדי שנה כמות גדולה של סטודנטים ממדינות שונות ברחבי העולם, ביניהם גם סטודנטים ישראלים.

לימודים בגרמניה

לימודים בגרמניה - מה חשוב לדעת?

מדי שנה, ישראלים רבים נרשמים ללימודים בגרמניה, אם משום שרפובליקה זו מציעה היצע גדול מאוד של מוסדות לימודים, רמה גבוהה של לימודים, מיקום אידיאלי (ממוקמת במרכז אירופה וקל להגיע אליה מישראל ומדינות אחרות), שכר לימוד נמוך (יש אפשרות גם ללימודים בחינם) ורמת חיים גבוהה.

חשוב לדעת שבגרמניה כל המוסדות להשכלה גבוהה שייכים למדינה עצמה. נכון להיום, יש יותר מ – 320 מוסדות לימודים בגרמניה, בהם יש מעל ל- 110 אוניברסיטאות. חשוב לדעת שגרמניה מעודדת לימודים לסטודנטים זרים וזאת על מנת למשוך את הסטודנטים בעלי הראשים המבריקים ביותר לגרמניה. בגרמניה, הסטודנט הוא זה שקובע את מהלך לימודיו, הוא זה שבונה את מערכת הלימודים האישית שלו וצריך להיות בעל יכולות אוטודידקטיות. אחד מהגופים שעוזרים לסטודנטים זרים הוא ה- German Academic Exchange Service שמטרתו היא קידום קשרים בין גרמניה למדינות אחרות בכל הקשור אל תחום לימודי ההשכלה הגבוהה, דבר שכולל מלגות ותוכניות חילופי סטודנטים.

מידע נוסף על גרמניה באתר דיוידשילד:

דברים שחשוב חשוב לדעת לפני לימודים בגרמניה

  • ויזה – לאחר שתקבלו אישור קבלה מהמוסד האקדמי בגרמניה וטרם הזמנת טיסה, יש להגיש בקשה לוויזת סטודנט בגרמניה.
  • שפה: גרמניה מעודדת לימודים בגרמניה בשפה הגרמנית ולכן חלק מהקורסים נערכים רק בגרמנית וההמלצה שלנו היא לעבור קורס בשפה הגרמנית טרם ההחלטה האם להירשם למוסד לימודים בגרמניה.
  • תנאי קבלה: תנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד. מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של אותו מוסד אקדמי בו אתם מעוניינים ללמוד כדי להבין מה הדרישות.
  • תעודות ומבחנים: חשוב להציג בפני מוסד הלימודים תעודת בגרות או גיליון ציונים של התואר הראשון שמתורגם לשפה האנגלית וחתום על ידי נוטריון. כל אחד צריך לעבור מבחן TOFEL על מנת להוכיח שהוא בעל יכול אנגלית ברמה אקדמאית ואם מעוניינים להירשם אל תוכניות לימוד בגרמנית יש לעבור את מבחן ה- TESTDAF הגרמני.
  • עלויות מחייה ולימודים: ניתן להגיש בקשה למלגה ללימודים ובאופן כללי עלות שכר הלימוד במוסדות לימוד רבים אינה גבוהה במיוחד. עלויות המחייה אינן זולות בגרמניה וחשוב להיערך לכך מראש. יש לקחת בחשבון שההוצאה החודשית תהיה כ- 700 אירו לפחות. ניתן לשלב עבודה ולימודים בגרמניה.
  • ביטוח רפואי לסטודנטים בגרמניה: בגרמניה קיים חוק שנקרא 'חוק חובת ביטוח בריאות'.  הרופאים ונותני שירותי הבריאות בגרמניה פועלים במתכונת פרטית ומשרתים אנשים עם ביטוח בריאות פרטי. נכון לשנת 2015 כל סטודנט ישראלי חייב להגיע לגרמניה עם ביטוח בריאות פרטי לשלושת החודשים הראשונים לשהותו. נכון להיום, רוב הסטודנטים מעדיפים לרכוש ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל טרם הגעתם לגרמניה וזאת על מנת להבטיח לעצמם מעטפת שירותי רפואה מתקדמים בגרמניה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ