עוברים לחו"ל? קבלו מספר טיפים להסתגלות מהירה לשפה

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> עוברים לחו"ל? קבלו מספר טיפים להסתגלות מהירה לשפה

סיבות רבות מובילות משפחות להעתיק את מגוריהן אל מעבר לים. סיבות כמו קבלה לעבודה חדשה ונחשקת במדינה אחרת, ניסיון להפחית עלויות מחייה במדינה בה העלויות השוטפות נמוכות יותר, סיבות רפואיות כמו פרוצדורות שאחד מבני המשפחה עובר במקום, או שהות ליד קרוב משפחה מזדקן. אין זה משנה מהי הסיבה שאתם מתחילים תהליך של רילוקיישן, מדובר בתהליך לא קל, במיוחד עבור הילדים במשפחה. אספנו עבורכם מספר טיפים על הסתגלות לחיים חדשים בשפה חדשה.

לומדים לקנות מזון בשפה אחרת

אחד הנושאים שישראלים ברילוקיישן מדברים עליהם בפורומים השונים הוא חוסר היכולת לבצע קניות פשוטות בסופר במדינה אחרת. במיוחד אלה שחוו הגירה לאירופה והיו צריכים ללמוד איך לשאול איפה השמרים בגרמנית, בצרפתית או בספרדית, ואינם דוברים את השפה. אחד הטיפים המשמעותיים שניתן למצוא בקבוצות אלו הוא הכנה מראש של רשימת הקניות הקבועה שלנו מהארץ בשפה בה אנו עומדים לתקשר עוד כאשר אנו בארץ, ולהתאמן על הביטויים השונים. כאשר מדובר במדינות דוברות אנגלית, קל לנו קצת יותר, אך יש מילים שגם דוברי אנגלית ברמה בינונית יתקשו לשלוף מהזיכרון בקלות. באופן כללי, לימוד בסיסי של השפה כבר בארץ יכול לחסוך לנו חלק מקשיי ההתאקלמות לאחר המעבר.

הצטרפו לקבוצות של תושבי העיר או המדינה אליה אתם עוברים ברשתות החברתיות

האופי הישראלי החמים והלבבי לא פסח גם על הישראלים מעבר לים, וכמעט בכל עיר ניתן למצוא קהילה פעילה - במיוחד ברשתות החברתיות. חלק מהקבוצות מתחילות בשם "ישראלים מתנשאים ועילאיים ב..." ובהן תוכלו למצוא את החברים המתגוררים ממש במקום, ופחות חברות המפרסמות מוצרים ושירותים שונים לקבוצה. גם קבוצות המתחילות ב"ישראלים ב-" או "-Israelis in" הן דרך מצוינת להתחבר עם קבוצת הישראלים במקום. בקבוצות תוכלו למצוא שם יד תומכת וטיפים חשובים בנוגע לשכונות מגורים מומלצות, לבתי ספר ולגני ילדים ואפילו מקומות בילוי מועדפים באזור.

הסתגלות לשפה ברילוקיישן

הכינו את הילדים למעבר

אף על פי שהרילוקיישן הוא החלטה שלכם, הילדים הם בדרך כלל אלה שיצטרכו לשאת במחיר התרבותי ובאבדן החברים מבית הספר או מהגן. הכינו אותם מראש למעבר. עזרו להם לתקשר באמצעות האינטרנט עם חברים כבר כשהם בארץ, וכך הם יוכלו לבצע שיחות ארוכות אל תוך הלילה, מבלי לשלם סכומי עתק. ספרו להם גם מהי השפה החדשה שילמדו, ועזרו להם להתחיל לקשקש בה קצת. תוכלו למצוא מגוון רחב של קורסים לילדים בבתי ספר לשפות ובאינטרנט בכמעט כל שפה בעולם - המותאמים במיוחד לילדים.

בדקו אילו מרכזים של הקהילה היהודית קיימים במקום

בערים בהן יש ריכוז גבוה של אוכלוסייה ישראלית ויהודית, קיים מגוון רחב של מרכזים המציעים קורסים, סדנאות, מכוני כושר ובילויים משותפים בחגים. גם בתי הכנסת במדינות שונות מרכזים יהודים (דתיים וחילונים כאחד), המסייעים זה לזה בהתאקלמות במקום החדש. תוכלו להכיר חברים חדשים באמצעות האינטרנט חודשים רבים לפני הטיסה עצמה, ולפגוש אותם פנים אל פנים כשתעברו.

לסיכום, הסתגלות למדינה אחרת ולשפה זרה דורשת התארגנות מוקדמת. נסו כמיטב יכולתכם להתכונן כמשפחה למעבר, ללמוד את השפה המקומית ואולי אפילו לתרגל אותה ביניכם עוד לפני הטיסה עצמה.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ