למה חשוב לעשות ביטוח כשנוסעים לעבוד בחו"ל?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> למה חשוב לעשות ביטוח כשנוסעים לעבוד בחו"ל?

עבודה בחו"ל, בארה"ב או במדינות אחרות, יכולה להתאים ללא מעט ישראלים ממגוון סיבות ושיקולים. לרוב, הסיבה העיקרית היא הרצון והחלום להרוויח כסף גדול בזמן קצר יותר, עבור טיול או לימודים (בדרך כלל בקרב צעירים, חיילים משוחררים או סטודנטים); בעלי אזרחות ישראלית וזרה, שהאפשרות לעבוד בחו"ל מתאימה להם במקביל לביקור משפחתי; סטודנטים ישראלים שלומדים בחו"ל ויש להם ויזת סטודנט ואישור עבודה; אנשי עסקים, הייטק וכדומה, שקיבלו הצבה למטרת עבודה בארה"ב, ביפן או באירופה.

לפני שיוצאים לעבוד בארה"ב למשל, חשוב להיערך ולעשות את הסידורים הנחוצים: להוציא ויזה לארה"ב, גם לשהיה חוקית וגם לעבודה, להיערך עם מקום מגורים ראוי לפחות להתחלה, אם טסים עם משפחה יש למצוא מסגרות חינוכיות לילדים, לפתוח חשבון בנק ולהוציא כרטיס אשראי במדינת היעד, ועוד. אחד הסידורים החשובים שיש לעשות לפני הנסיעה הוא לדאוג לביטוח רפואי מתאים.

למה חשוב לעשות ביטוח בחו"ל?

בישראל, הכיסוי הביטוחי, יותר משהוא זכות הוא גם חובה. במסגרת החוק מבוטחים כל אזרחי המדינה בביטוח מקיף באופן יחסי. לרוב אנשים נוהגים להוסיף כיסויים נוספים לביטוח הממשלתי באמצעות ביטוחים משלימים והרחבות נוספות. לפני שיוצאים לעבוד בארה"ב, לדוגמא, חשוב לזכור שהכיסוי הרפואי האמריקאי (בדומה למדינות רבות אחרות בעולם) עובד בשיטה לגמרי אחרת, מאשר בישראל.

הציבור הרחב באמריקה יודע היטב שאם הוא לא ירכוש לעצמו ביטוח רפואי שוטף, הוא יצטרך לשלם כסף רב, באופן בלתי נתפס כמעט עבור ישראלי מן השורה, אפילו עבור טיפולים רפואיים שגרתיים או רכישה של תרופות מסוגים שונים.

ישראלי שלא דאג לכיסוי רפואי מתאים ונזקק לטיפול רפואי, יכול למצוא את עצמו בבעיה. במקרה כזה, עבודה בארה"ב יכולה להפוך, במקום דרך טובה להרוויח כסף, לדרך בטוחה להיכנס לחובות, או ליצור נזק רפואי גדול, שתי אפשרויות בלתי רצויות בעליל.

ביטוחים וכיסויים

חלק מהאנשים שיוצאים לרילוקיישן לארצות הברית או לעבוד בחו"ל בכלל, במיוחד אנשים שיוצאים לעבוד למשך תקופה קצרה של מספר חודשים, עשויים לחשוב שהם לא נמצאים בקבוצת סיכון, ולכן הם יכולים לוותר על הביטוח. מחשבה כזו בטעות יסודה. בזמן עבודה בחו"ל חשוף העובד לפגיעות ומחלות, לפעמים אפילו יותר מאשר בארץ.

חשוב לדעת שישנם סוגים רבים של ביטוחים רפואיים ליוצאים לחו"ל למטרות עבודה. הביטוחים נבדלים אלה מאלה בגודל הכיסוי שלהם מבחינה כספית, בסעיפים שלהם ובהחרגות שהם מכילים. חשוב, אם כן, לרכוש את הביטוח בחברה מקצועית, כזו שניתן לסמוך עליה ועל השירות שהיא מספקת ברגע האמת.

בין תוכניות הביטוח הקיימות ליוצאים לרילוקיישן בחו"ל, נזכיר את המודל האיכותי PPO, שהוא מקיף וטוב במיוחד, כאשר לצידו קיימים תוכניות ביטוחיות נוספות כגון POS ו-HMO.

חלק מהביטוחים מקנים למבוטח חופש רב בבחירת נותני שירותים רפואיים, אפשרות לפניה ישירה לרופאים מומחים בשיטה קלה ומהירה יותר (ללא צורך בפניה לרופא כללי או לרופא משפחה), שיתופי פעולה עם חברות ביטוח מקומיות, והנחות גדולות ברכישה של תרופות בנקודות מכירה הפרוסות באזורים נרחבים.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ