5 טיפים חשובים לסטודנטים בחו”ל

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> 5 טיפים חשובים לסטודנטים בחו”ל

תחילת לימודים היא תמיד אירוע מרגש, על אחת כמה וכמה כאשר נרשמים ללימודים מעבר לים. לימודים במדינה זרה עשויים להיות מורכבים הרבה יותר מאשר בישראל, אבל מצד שני מציעים לא פעם השכלה ברמה גבוהה מאד, מספקים חוויה תרבותית וגם נגישים יחסית. אם גם אתם מצטרפים או עומדים להצטרף למניין הדי רחב של סטודנטים ישראלים שלומדים בחו”ל, כדאי שתדעו איך לעשות את זה כהלכה. אספנו עבורכם חמישה טיפים חשובים.

1. מלגות

אף על פי שבהחלט יש מעבר לים מוסדות לימוד זולים, אפילו יותר מאשר בישראל, יש לזכור כי ההתנהלות הכלכלית במדינות הזרות אינה צפויה להיות פשוטה (בעיקר בתחילת הדרך), בייחוד מבחינת המגורים, העובדה שצריך לכלכל את עצמנו וכן הלאה. מומלץ לראות האם מוסד הלימודים מציע סיוע מהבחינה הזו, למשל את האפשרות לקבל מלגות אלה או אחרות.

2. חיפוש ישראלים

נכון שהכרת תרבויות חדשות הוא חלק מהקסם של לימודים בחו”ל, אבל עדיין יכול להיות שתעדיפו קשר ישראלי מסוים. מומלץ לבדוק האם באוניברסיטה או אפילו בעיר אליה אתם מגיעים יש מוסדות ישראלים, למשל בית חב”ד או אפילו התארגנות פרטית של סטודנטים. האינטרנט מאפשר ליצור קשר עם ישראלים החיים במקום או עם כאלה שעתידים ללמוד באותו מקום לימודים, מה שיכול להקל עליכם את ההתאקלמות.

קשר עם ישראלים בחו"ל

3. שמירה על קשר עם הבית

כשעוברים למדינה זרה מתנתקים לרוב מהמשפחה, ומטבע הדברים, אין זה צעד פשוט. כמו בכל רילוקיישן, זכרו שזה ממש לא סוף העולם: בעידן האינטרנט פשוט ליצור קשר מהיר עם כל נקודה בעולם. תוכלו לשוחח בסקייפ, ב-WhatsApp וכן הלאה. כדי להנמיך עוד יותר את מפלס הגעגועים לישראל, מומלץ לקחת מהארץ כמה דברים שיזכירו לכם את הבית: בגדים אהובים, תמונות של בני המשפחה וכן הלאה.

4. התגברות על מכשול השפה

לא תמצאו בחו”ל מוסדות להשכלה גבוהה שמלמדים בעברית. ברוב המקרים הלימודים יהיו באנגלית, או לחלופין בשפת המדינה, אותה תצטרכו ללמוד מבעוד מועד. החשש הגדול הוא שקשיי השפה הדי טבעיים יביאו לכך שלא תבינו את חומר הלימודים באופן מלא, מה שעלול להשאיר אתכם מאחור.

מעבר לצורך התמידי בשיפור האנגלית שלכם, יש מספר דברים שתוכלו לעשות במטרה לצמצם את חוסר ההבנה. תמלול שיעור מוקלט, למשל, הוא פתרון מצוין, מאחר שהוא יאפשר לכם לחזור לאחר מכן לתוכן השיעור ולנתח אותו לעומק. אתם עלולים לגלות שלא מעט דברים לא נצרבו בזכרונכם בגלל קשיי השפה.

5. רכישת ביטוח רפואי

גם אם בישראל אנחנו רגילים לפעול על פי גישת ה"יהיה בסדר", בחו”ל עלינו לנקוט משנה זהירות. מחיר הטיפולים הרפואיים במדינות רבות בעולם הוא יקר, כאשר מן הסתם השירותים הניתנים באופן בסיסי לתושבים המקומיים לא יינתנו לסטודנטים הישראלים. לכן מומלץ מאד לרכוש ביטוח רפואי לחו”ל לשהות ממושכת, ויש כיום חברות ישראליות המספקות את הביטוח הזה. רכישת ביטוח מעין זה באמצעותן יכולה להיות זולה יותר, כשהעובדה שהשירות ניתן בעברית וכולל לעיתים כיסוי מסוים גם בישראל מהווה יתרון נוסף. כשהסטודנט מגיע למשל לחופשת מולדת בארץ, הוא יישאר מכוסה.

מאמר נוסף שעשוי לעניין אתכם: מקצועות מבוקשים שיפתחו לכם אופציה לקריירה בחו"ל


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ