לימודים בחו"ל

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודים בחו"ל

לימודים בחו"ל הפכו בשנים האחרונות לאפשרות זמינה ומושכת עבור סטודנטים רבים, המעוניינים לרכוש השכלה אקדמית לתואר ראשון ולתארים מתקדמים בניכר. זאת עקב מגוון סיבות כגון הקושי להתקבל לפקולטות נחשקות בארץ, ומאידך הרצון לזכות בלימודים מקצועיים ועדכניים באוניברסיטאות הנחשבות בעולם. בנוסף לכך, ישנם אנשים המעוניינים לשלב לימודים עם אווירה שונה, להרחיב אופקים ולחוות חוויות חדשות. יחד עם זאת, חשוב לדעת שלימודים בחו"ל מהווים משימה מאתגרת ושנדרשות הכנות בלתי מבוטלות לקראתם. ראשית, יש לעבור תהליך קבלה לא קצר הכולל איתור מוסדות לימוד, מילוי טפסי הרשמה ומעבר מבחני קבלה וראיונות אישיים. נוסף על כך, המעבר לחו"ל לכשעצמו מצריך הכנות בלתי מבוטלות כמו השגת אשרת שהייה ולימודים, רכישת ביטוח רפואי לחו"ל, מציאת מלגות וחיפוש מקום מגורים ועבודה בחו"ל.

בחירת היעד ללימודים בחו"ל

אדם המתעתד לצאת ל-Relocation לצורך לימודים בחו"ל נדרש בין היתר להחליט מה יותר חשוב לו? תחום הלימוד או מקום הלימודים? מי שתחום הלימוד מצוי בעדיפות ראשונה בשיקוליו, יבחר במדינה בה מוצעות התוכניות הטובות ביותר, כמו לימודי משפטים או מנהל עסקים בארה"ב או לימודי קולינריה בצרפת. מאידך, מי שמעניק חשיבות עליונה למקום הלימודים, למשל עקב אזרחות המדינה, ידיעת השפה או קרובי משפחה וחברים המתגוררים בה, יחפש באותה מדינה את האוניברסיטה המתאימה ביותר לתחום עניינו.

כמו כן, קיימים שיקולים נוספים המתווים את בחירת המדינה ומוסד לימודים, כדוגמת עלויות הלימוד, קורסים בשפה האנגלית, אפשרות לעבוד במהלך הלימודים, ותנאי קבלה מקלים. יש לציין שמומלץ להירשם למספר מקומות במקביל על מנת להבטיח קבלה לאחד מהם. אל המוסדות יש לשלוח טפסי הרשמה, ולגשת למבחני שפה ולבחינות ידע וחשיבה כדוגמת מבחני Toefl או GMAT, בהתאם לדרישות המוסד.

מציאת עבודה לזמן הלימודים בחו"ל

כאמור, ההכנות ללימודים בחו"ל אינן מסתכמות בבחירת מוסד הלימוד, אלא כרוכות בעוד מגוון סידורים וארגונים מהותיים. דוגמא בולטת לכך הינה מציאת עבודה בחו"ל, כאשר עדיף לאתר תעסוקה חוקית עוד מישראל. כמו כן, רצוי מאוד למצוא עבודה הסמוכה למקום המגורים או הלימודים. וכזו המתבצעת בשעות גמישות שיתאימו לשעות הלימודים באוניברסיטה. חלק מהאוניברסיטאות בחו"ל, בעיקר בארה"ב, מציעות עבודה לסטודנטים בתוך הקמפוס או מלגות תמורת התנדבות בתוכניות שונות במסגרת הלימודים. כדאי לברר על אפשרויות אלה מול מוסד הלימודים שאליו אתם נרשמים.

לימודים בחול הם חווייהביטוח רפואי לנוסעים ללימודים בחו"ל

מעבר לעניינים הגדולים שלהם צריך לדאוג לקראת מעבר לחו"ל לצורך לימודים, כמו מגורים ועבודה, ישנם כמה סידורים שנראים קטנים לכאורה, אך הם חשובים מאוד ואין להתעלם מהם. אחד מהם הוא ביטוח רפואי. כך למשל, ביטוח רפואי לסטודנטים בארה"ב הוא חשוב מאד, במיוחד בהתחשב בכך שרוב הסטודנטים לא יכולים להרשות לעצמם רפואה פרטית.

כששוהים בחו"ל לתקופה של כמה שנים, יש צורך בביטוח שיכסה בדיקות שגרתיות, ביקורים אצל רופא ועוד טיפולים שהינם חלק משגרת החיים. ביטוח נסיעות רגיל נועד רק למקרה חירום ואינו מכסה מקרים כאלה. לכן, מומלץ לברר את נושא הביטוח הרפואי עוד לפני הנסיעה. בכל מדינה קיימת מערכת בריאות שונה, וחשוב לברר מה אותה מדינה מציעה לתושבים זמניים. אתם מוזמנים לפנות לנציגי דיויד שילד על מנת לקבל מידע על הביטוח הרפואי הדרוש לכם ועל המדיניות הנהוגה במדינה שאליה אתם טסים או מדיניות האוניברסיטה אליה התקבלתם.

בהצלחה בלימודים!

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ