אותיות קטנות, הבדלים גדולים. טיפים לחידוש ורכישת ביטוח רילוקיישן – חלק ג'

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> אותיות קטנות, הבדלים גדולים. טיפים לחידוש ורכישת ביטוח רילוקיישן – חלק ג'

בהמשך לפוסטים "אותיות קטנות, הבדלים גדולים. טיפים לחידוש ורכישת ביטוח רילוקיישן - חלק א" ו"חלק ב", נסיים עם מידע רלוונטי לכל מי שרוכש ביטוח רילוקיישן, אבל בעיקר למנהלי כ"א בחברות או לבעלי תפקידים דומים בארגונים השונים.

המשכיות הכיסוי בישראל בעת ביקורי מולדת ובעת החזרה הקבועה ארצה

בעבר היה נושא ניתוק התושבות והשלכותיו על הכיסוי בחוק הבריאות הממלכתי לא מוכר, אך כיום אין המצב כך. כיום יודעים, גם במחלקות המשגרות וגם העובדים עצמם, שהם עלולים לאבד את זכויותיהם לכיסוי במסגרת החוק.

איבוד זכויות אלו יאלץ את החוזרים ארצה להמתין חודש על כל שנת היעדרות - עד שיוכלו ליהנות שוב משירות רפואי במסגרת קופות החולים וברפואה הציבורית.

בכדי להתגבר על הבעיה, ניתן לשלם לביטוח הלאומי כ 10,000 ₪ לכל אדם, בכדי למחוק את תקופת ההמתנה. עם זאת, ניתן למצוא לנושא גם פתרונות במסגרת הביטוח הרפואי הנרכש לתקופת הרילוקיישן.

ודאו שהכיסוי הביטוחי מבטיח רצף זכויות לעובד ולבני משפחתו, הן בביקורי מולדת והן בחזרה הקבועה ארצה ובלי תלות במצב בריאותו בעת החזרה.

ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה מתייחס לכיסוי המשלם פיצוי חודשי, במקרה של אובדן כושר עבודה עד גיל הפרישה, בד"כ 75% או 80% מהשכר החודשי. רבים הם המבוטחים אשר לא שמים לב לתנאי אותו כוללות חברות הביטוח, תנאי המתייחס לתשלום הפיצוי החודשי במדינה בה הונפקה הפוליסה.

פוליסות ישראליות תשלמנה בחו"ל שלושה חודשים לכל היותר, אז תדרושנה מהמבוטח לשוב ארצה ולאפשר לחברת הביטוח לבדוק מעת לעת שהוא עדיין בעל כושר עבודה.

לעיתים קרובות תנאי זה איננו מתנגש עם רצונותיו של העובד ואז אין בעיה, אבל אם העובד ירצה לבלות את שארית חייו עם משפחתו במדינה אחרת - יש למצוא עבורו פתרון שאיננו מוגבל טריטוריאלית.

היעדר שירותי רפואה הולמים

נושא חשוב במיוחד הוא פינוי חירום רפואי מוטס, בדגש על מדינות עולם שלישי בהן לא קיימים שירותי רפואה הולמים. כיסוי רפואי, רחב ככל שיהיה, לא יועיל במדינה בה לא ניתן לקבל שירות.

במקרים אלו יש לדאוג לשירות פינוי חירום יעיל ומהיר, בידי צוותים מיומנים שיודעים את עבודתם. חשוב לוודא כי הפוליסה כוללת כיסוי הוצאות המשך הטיפול במדינה אליה יפונה - תהיה זו דרום אפריקה או אירופה.

כמי שאחראים על התחום בארגונכם, או כרוכשים פרטיים של הפוליסה, טוב תעשו אם תפגשו את האנשים שבידיהם אתם מפקידים את הנושא. זכרו כי אין תחליף לניסיון - ודאו שלמבטח יש ניסיון רלוונטי בביטוחים מסוג זה במדינת היעד וכמובן גם בקשו המלצות ממבוטחים קיימים.

זכרו, ביטוח רפואי זה לא רק תנאי פוליסה - אלא האנשים והתשתיות שבידיהם מפקידים את הטיפול.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ