ויזת עבודה לארה"ב - מידע על כל האפשרויות

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> ויזת עבודה לארה"ב - מידע על כל האפשרויות

חלומם של אנשים רבים בישראל הוא לעשות רילוקיישן לניו יורק,  לבוסטון או לכל עיר אחרת בארצות הברית, לעבוד בארה"ב, להצליח שם בגדול ולחיות את אורח החיים האמריקאי שעליו אנחנו חולמים. אולם, תהליך הוצאת ויזת עבודה לארה"ב איננו הליך קל כלל ועיקר. ראשית, ישנם כמה סוגי ויזת עבודה ומן ההכרח שלפני תחילת התהליך יבוצע בירור מקיף בנוגע לסוג הויזה שאתם זכאים לקבל מהקונסוליה האמריקאית.

סוגי ויזות שונים

  • ויזת שהייה: קבלת ויזה למטרת טיול דורשת מילוי של הטפסים הרלוונטים הנמצאים באתר שגרירות ארה"ב. לאחר שממלאים את הטפסים, יש לקבוע פגישה במשרד שגרירות ארה"ב בתל אביב, להצטלם תמונת פספורט בגודל המתאים ולשלם את עלות הויזה בבנק הדואר.
  • ויזת סטודנט: לסטודנטים הלומדים במוסד בארה"ב או שהתקבלו למוסד לימודי בארה"ב ישנה זכאות לעבוד תחת אישור ויזת סטודנט. ויזה זו היא גם כן מעין ויזה עבודה לארה"ב - היא מאפשרת לסטודנטים לעבוד במשך ארבעה חודשים, במהלך חופשת הקיץ של המוסדות האקדמיים בין החודשים יולי עד אוקטובר. ויזה זו מאפשרת לא רק זכאות עבודה באופן חוקי, אלא גם קבלת מספר ביטוח לאומי בארה"ב, אשר מגן על זכויות הסטודנטים העובדים ושוהים בארה"ב.
מידע על ויזת עבודה לארה"ב
  • ויזת עבודה H2B: ויזת עבודה זו מתאימה לחיילים משוחררים או לצעירים המעוניינים לעבוד באופן חוקי בעבודות מזדמנות בארה"ב. זוהי ויזת עבודה המתירה לבעליה לעבוד למשך תקופה של בין ארבעה חודשים עד שמונה חודשים. הסוג הזה של ויזת עבודה לארצות הברית מאפשר שהייה ואפשרות עבודה חוקית בארה"ב.כמו כן, ויזה זו מאפשרת גם היא, בדומה לויזת הסטודנט, קבלה של מספר ביטוח לאומי המעניק זכויות למחזיקי ויזה זו. על מנת לעבוד בצורה חוקית בארה"ב יש להוציא את ויזה זו, הכוללת אישור של מקום העבודה אליו התקבלתם לעבוד. זאת על מנת להוכיח מבחינת שגרירות ארה"ב את מהימנותכם ואת מהימנות העסק שבחר להעסיקכם.
  • גרין קארד: הגרין קארד הינו אשרת השהייה הגבוהה ביותר, שכן היא מאפשרת מעמד של תושב קבע בארה"ב. לכן, היא מקנה זכויות רבות כמו למשל: ויזת עבודה לארצות הברית ללא הגבלת זמן, מגורים ואפשרות הרשמה ללימודים. ממשלת ארה"ב מגרילה כחמישים אלף אשרות כאלו בשנה.
  • תכנית פטור מויזה לארה"ב: במידה ויש ברשותכם דרכון זר של אחת מהמדינות הכלולות בתכנית פטור מויזה לארה"ב, תוכלו להיכנס לארצות הברית בלי בעיות מיוחדות, כמובן בהנחה שאתם משתמשים באותו הדרכון הזר שברשותכם ועומדים במגוון התניות נוספות. למידע נוסף לחצו כאן.

מה צריך להביא לריאיון בשגרירות?

  • דרכון בתוקף
  • טופס DS-156
  • טופס I797- טופס שעל החברה המיועדת לעבודה ממלאה
  • טופס אגרה ששולם בדואר
  • תמונת פספורט בגודל 5X5
  • מסמכים המאשרים על מגורים בארץ, תלושי משכורת, מצב חשבון הבנק, אישור לימודים (אם יש)

ניתן להבין מכך שעל מנת לעבוד באופן חוקי ולממש את הזכויות של מדינת ארה"ב יש להוציא ויזה לארה"ב. כמובן, יש לקחת בחשבון כי מדובר בתהליך ארוך, שבסופו, יכול להיות שלא תקבלו את אשרת העבודה. לכן, על מנת לא להגיע למצב כזה, דאגו להמציא את האישורים המתאימים מבעוד מועד, על מנת שלא תיתקלו בקשיים במהלך הפגישה עם השגרירות האמריקאית.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ