לימודים בבולגריה - המדריך המלא

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודים בבולגריה - המדריך המלא

ישראלים רבים נרשמים מדי שנה אל מסלולי לימודים בבולגריה. רוב הסטודנטים הזרים הישראלים נרשמים למסלולי לימודי רפואה במדינה זו וזאת משום רמת הלימודים הגבוהה, העלויות הנמוכות של שכר הלימוד והעובדה שכמה מבתי הספר הטובים ביותר ללימודי רפואה ממוקמים בבולגריה. למידע נוסף על לימודים בחו"ל היכנסו לכאן.

קצת על בולגריה

בולגריה היא מדינה שממוקמת בצידה הדרום מזרחי של יבשת אירופה. בולגריה מהווה את אחת המדינות המרשימות ביותר הן מבחינת הנופים היפהפיים שכוללים את הרי הבלקן במערב המדינה וחופי הים השחור היפהפיים בצידה המזרחי של המדינה.

לצד זה ניתן למצוא שרידים מההיסטוריה המרתקת של בולגריה, כפרים צבעוניים אותנטיים, תרבות מקומית עשירה, מאכלים בולגריים טעימים, פסגות ההרים האלפים המושלגים, נהר הדנובה המוכר והנהר הארוך ביותר בבולגריה, נהר איסקר. עיר הבירה של בולגריה היא סופיה. השפה הרשמית בה היא בולגרית ומתגוררים בה מעל ל- 7 מיליון בני אדם.

לימודים בבולגריה

לימודים בחו"ל – יעדים נוספים:

לימודים בבולגריה

בולגריה אולי לא נחשבת ליעד הכי חם עבור רילוקיישן, אך רוב הסטודנטים הזרים שמגיעים אל בולגריה נרשמים ללימודים בבולגריה במסלול לימודי רפואה היוקרתיים. חשוב לדעת שלימודי הרפואה בבולגריה נמשכים שש שנים ובסיומם הבוגר מקבל תואר שני ברפואה.

בבולגריה מספר אוניברסיטאות מוכרות, כמו למשל אוניברסיטת פלבן שמציעה לימודי רפואה, אוניברסיטת סופיה ואוניברסיטת פלובדיב וחשוב לבחון את כל בתי הספר לרפואה טרם קבלת ההחלטה האם להירשם אל בית ספר זה או אחר. שכר הלימוד הממוצע באוניברסיטאות הוא כ- 8000 יורו, הליך הקבלה מחייב מילוי טופס הרשמה, צירוף גיליון ציונים מתורגם לבולגרית ומאושר על ידי שגרירות בולגריה, אישור רפואי, ציון עובר (משתנה ממוסד לימודים אחד למשנהו) במבחן TOFEL או מבחן IELTS וצילום דרכון של הסטודנט הזר. ניתן לשכור דירה (עלויות המחייה אינן יקרות בבולגריה) או לבחור להתגורר במעונות הסטודנטים. שנת הלימודים מתחילה בפברואר ומסתיימת בדצמבר. כמו בישראל היא מורכבת מ- 2 סמסטרים.

נקודות חשובות

  • שפה: תמיד יש לוודא שבוחרים אוניברסיטה שמציעה מסלול לימוד גם בשפה האנגלית.
  • הכרה: חשוב לדעת שלימודי הרפואה בבולגריה מוכרים גם על ידי מדינת ישראל וגם על ידי האיחוד האירופאי.
  • מכינה: פעמים רבות צריך להירשם אל מכינה טרם תחילת לימודי התוארברפואה.
  • מחייה: עלויות מחייה בבולגריה עומדות על ממוצע של כ- 600 יורו, סכום שמשתנה בהתאם לעיר הלימודים ולמגורים בו הסטודנט בחר.

בולגריה ובריאות

בולגריה מספקת שירותי בריאות בסיסיים לאזרחיה. אנשים שמשתייכים לאיחוד האירופי יקבלו שירותים רפואיים רק במוסדות ומעבדות רפואיים בעלי הסכם מיוחד עם האיחוד אותם מסבסד משרד הבריאות של בולגריה. בולגריה אינה מספקת לסטודנטים זרים מענה רפואי מספק ולכן חשוב לרכוש ביטוח רפואי ייעודי לסטודנטים ישראלים בבולגריה.

ביטוח רפואי לרילוקיישן למטרת לימודים בבולגריה יספק מענה כולל לצרכים הרפואיים בחו"ל, דבר שיכלול מוקד שירות לקוחות בעברית, מוקד רופאים לייעוץ מקצועי הזמין 24/7 הנגשה לקבלת שירותי רפואה פרטיים מאת אנשי צוות שחלקם דוברים את השפה האנגלית, שירותי רופאים מומחים, תרופות, שירותי מעבדה, אשפוז בבית החולים וביקור אצל רופא כללי. חשוב לוודא שאותו ביטוח רפואי ייעודי אותו רוכשים אכן מתאים לסטודנטים ומכסה את השירותים הרפואיים החשובים ביותר.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ