עבודה לישראלים ברוסיה - כל מה שצריך לדעת

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> עבודה לישראלים ברוסיה - כל מה שצריך לדעת

רוסיה נחשבת למדינה הגדולה ביותר בעולם, כאשר שטחה משתרע על פני 17 מליון קמ״ר. אין ספק כי מדובר באחת המעצמות הכי חזקות בעולם, הזדמנויות עסקיות רבות פתוחות בפני ישראלים ברוסיה ואחת הסיבות לכך היא שישראלים רבים דוברים רוסית.

אמנם לא מדובר באופציה הכי מבוקשת לרילוקיישן וישראלים רבים יעדיפו לבצע רילוקיישן לארה״ב, קנדה או לונדון ובכל זאת מדובר באחת המדינות הכי רווחיות מבחינה כלכלית כאשר עוסקים בעבודה בחו״ל.

עיר הבירה של רוסיה היא מוסקבה שנחשבת לעיר הגדולה ביותר ביבשת אירופה. אם אתם מחפשים הזדמנות לעשות רילוקיישן ולעבור למדינה זרה, רוסיה יכולה להיות אופציה מעולה עבורכם, שכן רמת החיים בה נחשבת לגבוהה והצמיחה הכלכלית הובילה לכניסה של משקיעים רבים ולפתיחת חברות מתחומים שונים.

עבודה ברוסיה – כך תכינו את עצמכם

חשוב לזכור, שכמו ברוב המדינות המערביות, מומלץ שלא להגיע לרוסיה בצורה עצמאית בלי דרכון, ויזה, אישור עבודה ומסמכים מתאימים נוספים. מדובר בפעולה שאיננה חוקית ולכן במידה ואין לכם דרכון ו/או ויזת עבודה יש לנסות ולהשתלב בעבודה על ידי פנייה לחברה ישראלית אשר מעסיקה עובדים ישראלים במדינה. לעומת זאת, אם אתם ישראלים המחזיקים באזרחות רוסית, כמובן שאין לכם צורך באישורים חריגים ותוכלו למצוא את עצמכם משתלבים במשרה בקלות.

עבודה לישראלים ברוסיה היא למעשה הזדמנות קצת אחרת לספוג תרבות, להיחשף למנהגים, שפה מדהימה והרגלים שונים לחלוטין מהישראליות לתוכה גדלנו. עם השנים, הכלכלה ברוסיה מתחזקת וצומחת כאשר תחומים כמו נדל״ן, הייטק, תשתיות וכלכלה נחשבים לבולטים ולחזקים במדינה.

עבודה ברוסיה

אילו סוגים של משרות ניתן להשיג ברוסיה?

רוב הישראלים שיחפשו לעבור לרוסיה יהיו צעירים אחרי צבא שינסו להשתלב בעבודות מכירה, משרות אופר אצל משפחות יהודיות ועוד, זאת במטרה לחסוך כסף רב בזמן קצר, לטייל, להנות ממה שלמדינה המרהיבה הזו יש להציע וגם להרחיב אופקים למקומות ויעדים נוספים. יחד עם זאת, משרות לאנשים שסיימו את לימודיהם האקדמאיים מוצעות גם כן לישראלים ובין השאר המדינה תמיד מחפשת רופאים, מהנדסים, אנשי תוכנה ועוד.

לכן, בין אם אתם מעוניינים להשתקע לתקופה ארוכה ובין אם מחפשים לגור ברוסיה לתקופה של כמה חודשים עד שנה, אין ספק כי מדובר באחד היעדים הכי מרתקים על הגלובוס כך שאם הרפתקנות וסקרנות הם חלק בלתי נפרד מכם, אולי כדאי לכם לחשוב על הנושא בחיוב. הערים הפופולאריות ביותר ברוסיה לעבודה ומגורים עבור ישראלים הן מוסקבה, סנט פטרסבורג ונובוסיבירסק.

ובנוגע לנושא של ביטוח רפואי לחו"ל, במידה ומקום העבודה לא מבטח אתכם על חשבונו ודואג לסידורים הנדרשים, תצטרכו לרכוש ביטוח מקיף על מנת שילא תצטרכו לשקול פעמיים בשעת הצורך האם לפנות לגורם רפואי, חשוב להגיע אל היעד החדש שלכם עם ביטוח בריאות לחו"ל שיכסה את הפאן הרפואי, דוידשילד מתמחה בדיוק בכך ונשמח לעמוד לשירותכם במקרים מסוג זה.

מתכננים מעבר לרוסיה? הנה כמה מקורות מידע שיעזרו לכם:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ