מערכת הבריאות באנגליה - כל מה שחשוב לדעת

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> מערכת הבריאות באנגליה - כל מה שחשוב לדעת

במידה ואתם עוברים לגור באנגליה במסגרת רילוקיישן, בין אם רילוקיישן ללונדון או לכל עיר אחרת במדינה, או על בסיס אחר, חשוב להכיר את מערכת הבריאות ולהתכונן בהתאם.

מערכת הבריאות האנגלית פועלת בשני מישורים: מערכת הבריאות הציבורית הידועה גם כשירות הבריאות הלאומי (באנגלית: National Health Service) ומערכת הבריאות הפרטית.

הבריטים מאוד גאים במערכת הבריאות של המדינה, NHS, ומרוצים ממנה בדרך כלל, למרות הביקורת שהם מותחים עליה תכופות, מפני שהיא מצליחה להציע לאזרח שילוב אופטימלי של דאגה לפרט ולכלל.

מערכת הבריאות הציבורית באנגליה

שירות הבריאות הלאומי מנוהל על ידי המדינה וממומן ברובו על ידי משלמי המיסים. מערכת הבריאות הציבורית באנגליה מספקת שירותי רפואה מקיפים, כולל רפואה מונעת, רופאי משפחה, רפואת שיניים ועיניים, וכן מפעילה בתי מרקחת ושירותי אמבולנסים. 

המערכת נועדה לתת שירות ברמה הולמת ומענה לצרכים רפואיים לכל אדם, ללא קשר למצבו הכלכלי, לגילו, למקום מגוריו ולמצב בריאותו, וזאת היא עושה היטב.

אך עם זאת, המערכת הציבורית סובלת ממספר בעיות, ראשית קיים מחסור בכוח אדם אשר גורם להיווצרות תורים ארוכים, בעיקר לניתוחים ולרופאים מומחים. שנית, שירותי מעבדה והדמיה נמצאים בבתי החולים ובכדי לפנות לרופא מומחה נדרש להשיג הפנייה מרופא כללי המכונה גם GP התנהלות הגורמת לא מעט ל"סחבת" ולוחות זמנים שאינם מתאימים למי שלא מרגיש טוב או חולה וצריך לפגוש בהקדם רופא מומחה.

אלו המותחים ביקורת על ה-NHS מציינים, בעיקר, את התורים הארוכים לסוגי טיפולים מסויימים. למשל, לעיתים יש להמתין חצי שנה לניתוח במפרק הירך.

זכאים לשירותי הבריאות הציבורית הינם אזרחי אנגליה, תושבים המתגוררים למעלה משנה באנגליה, סטודנטים ( המתגוררים מעל 6 חודשים) וכל מי שבידו אשרת עבודה בריטית. לכן, אם אתם לא עומדים באף אחד מהקריטריונים הללו, תצטרכו לדאוג לעצמכם לביטוח בריאות לחו"ל.

מערכת הבריאות הפרטית באנגליה

אין למעשה הבדל ממשי בין איכות הרופאים במערכת הבריאות הפרטית לבין הציבורית ואף ייתכן כי רופא מומחה שיטפל בכם במערכת הבריאות הפרטית היה מטפל בכם גם במערכת הבריאות הציבורית. אך לעומת זאת, ישנו הבדל משמעותי בזמני ההמתנה במערכת הבריאות הפרטית אשר קצרים משמעותית מזו של הציבורית.

רופא כללי

לרופא הכללי יש תפקיד חשוב הוא למעשה "מכסה" את כל צרכיו הרפואיים של הפציינט ומשמש כמעין "שוער", רק באמצעותו ניתן לגשת לרופא מומחה ע"י סוג של הפניה, בעת הצורך הוא פותח את השער לשורה השנייה של מערכת הבריאות לרופאים המומחים.

ישנם מספר גורמים שמומלץ להתחשב בהם בעת שאתם בוחרים רופא כללי: מיקום, מגדר ושעות פעילות, או לעיתים הדרך הטובה והיעילה יותר היא לשאול חברים, מכרים או עמיתים לעבודה. במידה ואתם צריכים לראות את רופא המשפחה לרוב תצטרכו לקבוע תור או להגיע למרפאה בשעות שאין צורך לתאם מראש עם הרופא.

מרשמים לתרופות

על מנת לקבל תרופת מרשם, יש לקבוע תור לרופא הכללי, אך רצוי לדעת כי שירות הבריאות הלאומי מכסה את התרופות במחיר הנקבע מראש. אולם ישנם מספר קבוצות באוכלוסייה הזכאים למרשמים ללא תשלום כלומר במימון מלא של מערכת הבריאות: בני נוער מתחת לגיל 16, פנסיונרים (גברים מעל גיל 65 ונשים מעל לגיל 60), או סטודנטים מתחת לגיל 19. כמו כן, נשים בהריון (או שילדו בשנה האחרונה), אנשים הסובלים מנכות או בעיה רפואית מסוימת (כמו סוכרת), או בעלי הכנסה נמוכה המקבלים הטבות מהמדינה.

לסיכום, מערכת הבריאות הציבורית אכן מספקת שירות רפואי ברמה טובה, אולם גם סובלת מבעיות רבות כפי שתואר לעיל. לפיכך, הרבה אנשים שעושים רילוקיישן לאנגליה מעדיפים להשתמש במערכת הבריאות הפרטית במידה והם יכולים להרשות לעצמם ביטוח פרטי. או לחילופין עושים ביטוח "משלים" המאפשר להם לקבל הטבות ושירותי רפואה שהם מעבר לסל הנתון ע"י המדינה. כמו כן, במידה ואתם לא זכאים לשירותים שמציע שירות הבריאות הלאומי, מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח רפואי אשר תתאים לכם ולמטרת שהותכם באנגליה.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ