רילוקיישן עם ילדים

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן עם ילדים

ההחלטה על ביצוע רילוקיישן יכולה להיות צעד משמעותי בעיקר עבור משפחות. זאת מאחר והמעבר למדינה אחרת ולתרבות אחרת כולל השלכות כבדות משקל לא רק עבור בני הזוג, אלא בעיקר על הילדים. לקראת ביצוע הרילוקיישן יש לבצע לא מעט הכנות הכוללות בין השאר דאגה רחבה לצרכי הילדים עם המעבר לחו"ל.

בכדי שהמעבר יהיה "חלק" עד כמה שניתן, אספנו כמה הנחיות שאולי יוכלו להקל עליכם במעבר עם ביצוע ההכנות למעבר לרילוקיישן:

היבט כלכלי:

  • מומלץ לבדוק מראש מה הן עלויות המחייה במדינה אליהם אתם מתכוונים לעבור. חשוב שתדעו לפחות בהערכה גסה מהו התקציב החודשי לו תדרשו על מנת לספק לכל בני המשפחה את כל מה שהם צריכים. כמובן שהתנאים והצרכים של הילדים משתנים בכל גיל, משום כך כדאי לבנות תוכנית מסודרת למשך הזמן אותו אתם עתידים לבלות במדינה אליה אתם עוברים. בדקו את הבדלי המחירים, למשל, במדינות רבות דווקא המוצרים המקומיים הם זולים יותר. לכן מצרכים כגון חיתולים, ביגוד או פורמולות מזון יכולים להיות זולים יותר, דבר אשר יכול לסייע לכם לתכנן את התקציב באופן בהיר יותר. בהתאמה יש לברר מהי העלות של שכר הדירה, לבדוק את שוק הדירות מראש על מנת להימנע מהפתעות בעת ההגעה. פרט נוסף הוא עלות גן הילדים, בתי הספר או המטפלות אם יש צורך.

חינוך ילדים:

  • יש לקחת בחשבון כי מערכות החינוך שונות בין מדינה למדינה, בהתאם לכך יש לבדוק את דרישות הקבלה וכן את תכניות הלימוד. כמו כן, ישנם הבדלים בבחירה בין בתי הספר של מערכות החינוך הציבוריות והפרטיות. בתי הספר הפרטיים אמנם מספקים תנאי לימוד טובים יותר, אולם, העלות שלהם יקרה. הרשמה לבתי הספר פרטיים תשפיע על תכנון התקציב הכלכלי עבור כל המשפחה בהתאמה. משפחות רבות בוחרות לרשום את ילדיהם לבתי ספר יהודיים, על מנת שאלו לא יאבדו קשר למורשת ולמסורת. כמו כן, בבתי ספר יהודיים מלמדים עברית ומקצועות כמו תורה והיסטוריה של העם היהודי. יכול להיות שבחירה במסגרת זו יכולה לסייע לילדכם להתאקלם טוב יותר, שכן על אף השוני הגדול שהם יחוו, יהיה גם מן המוכר בכתלי בית הספר.

היבט רגשי:

  • לפני מעבר למדינה אחרת וכן במהלך תקופת ההתאקלמות, חשוב שתהיו קשובים לילדכם במשנה זהירות. קחו בחשבון שגם עליכם, בתור ההורים, יכולים לעבור רגעים קשים. התקופה שלפני המעבר רוויה בהתרגשות אך גם בלחץ ופחד מן הלא-נודע. נסו לשדר לילדכם רוגע וכן חזית אחידה שהכל מאוזן ובשליטה. התקופה שלאחר המעבר גם היא מטלטלת וכרוכה בחוסר וודאות, יתכן וילדכם ישאלו אתכם שאלות רבות, ויכול להיות שיתקלו בקשיים הן חברתיים והן ריגשיים. לא קל עבור ילדים להתרחק מהמסגרות המוכרות וכן מהחברים הטובים שלהם. לכן, נסו להיות שם כמה שיותר עבורם, רשמו אותם לפעילויות אחרי הצהריים, כגון חוגים, קחו אותם להסתובב כמה שיותר בחוץ על מנת להפוך את הסביבה החדשה לסביבה מוכרת ולא-מאיימת. אך הכי חשוב- היו קשובים למה שהם מספרים לכם, במידה ואתם רואים כי הם נתקלים בקשיים שלא נפתרים, התייעצו עם פסיכולוג או עם היועצת בבית הספר על מנת להקל על קשיי המעבר.

היבט חברתי:

  • המעבר למדינה אחרת כמו "עוקר" את ילדכם מהסביבה הטבעית שלהם, עליכם לזכור כי בעת הרילוקיישן הם מרוחקים מחבריהם הטובים, מחדרם המוכר ומכל הפעילויות להן הם היו מורגלים, כמו למשל הליכה לים, הפארק השכונתי וכן הלאה. לכן, הסיכויים כי בתחילת הרילוקיישן הם יתקלו בקשיים חברתיים, הם אך טבעיים. אל תלחצו, אך היו רגישים למצבם. יכול להיות שבארץ הם היו חברותיים יותר, אך בעת הרילוקיישן הם יחוו תהליך של התכנסות, או יתקלו בפערי שפה. על מנת שהמצב לא יחמיר וילדכם לא יהיו מבודדים חברתית, נסו "לשדך" ולתווך בין ילדכם לילדים אחרים במסגרות הבית ספריות או בכל מסגרת חברתית אחרת. עודדו אותם לרכוש תחביבים שאולי בארץ הם לא יכלו להחשף אליהם. הרי בכל זאת כל מדינה ותרבות מציעה פעילויות חדשות שאין בהכרח בישראל, נסו להלהיב את ילדכם להתנסות בפעילויות חדשות, להגיע איתם למקומות מיוחדים באזור אליו אתם עוברים, ולהתרגל למזג אוויר שונה וכן הלאה.

לסיכום, ביצוע מעבר למדינה אחרת הינו צעד שיהיה קשה גם עבורכם בתור אינדווידואלים, הורים ובני-זוג, נסו להכין את עצמכם ואת משפחתכם באופן האידאלי מכל ההיבטים, כך שכאשר תגיעו למדינה המיועדת, תוכלו להתאקלם במהירות רבה יותר ולהימנע מקשיים מיותרים.

שיהיה בהצלחה


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ