איפה כדאי ללמוד רפואה בחו"ל?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> איפה כדאי ללמוד רפואה בחו"ל?

רבים חושבים על לימודי רפואה בחו"ל, אך מתלבטים לגבי המדינה בה הם ילמדו ואליה יעברו שכן לימודי רפואה אורכים לפחות ארבע שנים. כמו כן, מעורבים בהחלטה כזו שיקולים כלכליים, שפה בה יילמדו הלימודים, חיי חברה ועוד.

אז איך מחליטים איפה ללמוד לימודי רפואה בחו"ל?

במאמר הבא נציג לפניכם את השיקולים המרכזיים המעורבים בהחלטה ללמוד בחו"ל ואולי התשובות יוכלו  לסייע לכם בבחירה.

לימודי רפואה במזרח אירופה

בכל הנוגע לעלויות שכר הלימוד במזרח אירופה, חשוב לדעת, כי האוניברסיטאות במזרח אירופה מציעות אופציות של לימודי רפואה זולים יותר ובמחירים נוחים משאר העולם. המדינות האטרקטיביות הן צ'כיה, הונגריה, סלובקיה ורוסיה. בנוסף, במדינות הללו ישנם תנאי קבלה נוחים יחסית ועלות המחייה אינה גבוהה.

עוד חשוב לבדוק את רמת הלימודים באוניברסיטאות השונות במדינות אלה וחשוב לוודא שרמת הלימודים מתאימה לסטנדרטים של התעסוקה בארץ על מנת שעם סיום הלימודים לא תופתעו בצורך לבצע השלמות או חוסר הכרה של המוסדות הרשמיים בארץ באותו תואר שהשגתם בעמל רב.

לימודי רפואה במערב אירופה

מערב אירופה מציעה בדרך כלל לימודים ברמה גבוהה, אך גם שכר הלימוד, המגורים והמחייה באופן כללי יהיו לרוב גבוהים יותר. לימודים אקדמאיים מהווים את אחת הסיבות המרכזיות להגירה לאירופה.

בראש רשימת המדינות ללימודי רפואה במערב אירופה, ללא ספק מככבת איטליה. לימודי רפואה באיטליה הם מאוד פופולאריים בקרב ישראלים ומדי שנה המגמה עולה. עובדה זו תורמת למגמת הרילוקיישן לאיטליה.

עובדה זו לא מפתיעה - איטליה היא מדינה שאהובה מאד על ישראלים ומציעה תרבות עשירה, אוכל מעולה ונופים מדהימים (בזמן שאתם לא מוצאים את עצמכם עלספסל הלימודים). כמו כן, באיטליה ניתן ללמוד רפואה באנגלית - עקב הביקוש הרב ללימודי רפואה באיטליה בקרב סטודנטים זרים, מספר מוסדות אקדמיים פתחו את שעריהם ללימודים אלו, כמו לדוגמא אוניברסיטת סאן ראפאלה באזור מילאנו.

לימודי רפואה בחו"ל

שפה

רבים מתלבטים לגבי לימודי רפואה בחו"ל בגלל פערי שפה. בהקשר הזה, המדינות הפופולאריות ללימודי רפואה הן ארצות הברית וקנדה, אך שם תנאי הקבלה נחשבים קשים ושכר הלימוד הוא גבוה במיוחד.

לימודים בחו"ל בכל מקום דורשים יכולת התבטאות באנגלית ברמה גבוהה. מעבר לכך, אם הנכם דוברי שפות חוץ מאנגלית אז שפר עליכם ותוכלו ללמוד רפואה בשפות כמו איטלקית, צרפתית, גרמנית ועוד.

מרחק מהארץ

סטודנטים רבים מעדיפים דווקא ללמוד במדינות קרובות לישראל כדי שיוכלו להגיע לביקורים בארץ ללא הרבה קושי ושלא יגזול מהם זמן רב בטיסות טראנס-אטלנטיות.

מי שפחות קשור לחיים בישראל ורואה בלימודים אלו סוג של חוויה בפני עצמה, בהחלט יכול למצוא את עצמו מבצע רילוקיישן לארצות הברית או למדינות רחוקות אחרות.

חיי חברה

חשיפה לתרבויות שונות היא חלק בלתי נפרד מחווית הלימודים בחו"ל. המגורים במדינה זרה היא חוויה בלתי נשכחת וקורצת לישראלים רבים, שמעוניינים לטעום אורך חיים שונה, ללמוד ולהכיר תרבויות אחרות.

הסטודנטים שלומדים בחו"ל מפתחים קשרים עם אנשים מכל העולם, יוצרים חברויות חדשות, מפתחים קשרים מקצועיים, רומנטיים, ואף אקדמיים.

אם אתם מבצעים רילוקיישן לתקופת הלימודים, חשוב שתדאגו לרכוש ביטוח רפואי לחו"ל אשר יספק עבורכם את המענה הרפואי הראוי במקרה הצורך. 


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ