איך לבחור מדינה לעשות אליה רילוקיישן?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> איך לבחור מדינה לעשות אליה רילוקיישן?

אין ספק שרילוקיישן הוא חלום של כמעט כל אחד ואחת מאיתנו, אך רק מעטים זוכים להגשים. החוויה של מגורים בארץ זרה, ספיגת התרבות המקומית, למידת השפה החדשה, להתהלך דרך קבע ברחובות הערים המופלאות בהן אנו מבקרים וטעימת המאכלים המקומיים במסעדות הקטנות הם רק חלק מהחוויות היום יומיות של רילוקיישן. לוקח זמן להרגיש בבית במקום חדש ולכן חווית הרילוקיישן הינה חווית תייר מתמשכת שקשה להסביר במילים. ובכל זאת, לפני שאנחנו מתחילים לארוז מזוודות, כדאי לנו לקחת כמה דברים בחשבון לפני שאנחנו בוחרים מדינה לעשות אליה רילוקיישן.

אז הנה, ארבעה טיפים מנצחים על איך לבחור מדינה לעשות אליה רילוקיישן:

תרבות ושפה

  • אז נכון, חלק מכל העניין של הרילוקיישן הוא לספוג את התרבות המקומית ולהתרועע עם המקומיים וללמוד את השפה. אך חשוב לציין שלא בכל המקומות העניין הזה כל כך פשוט, ויש מקומות שלא תמיד מקבלים את הזרים בזרועות פתוחות. במקומות רבים, האזרחים הקבועים שומרים על התרבות המקומית בקנאות רבה ואף מנסים להרחיקה מהשפעות זרות. לכן, לפני שבוחרים, כדאי לבדוק קצת על התרבות המקומית, כמה קשה ללמוד את השפה המקומית וכדומה.

קהילות יהודיות

  • אין ספק שקהילה יהודית גדולה במקום אליו אנו מעוניינים לעשות רילוקיישן הוא פלוס גדול. בחלק מהערים הגדולות נמצא גם קבוצות גדולות מאוד של ישראלים שנמצאים אף הם ברילוקיישן. כך למשל במקרה של הגירה לגרמניה בכלל ולברלין בפרט. הדבר יעזור לנו גם בתהליך הקליטה, היות ונוכל להתייעץ עם ישראלים אחרים שעשו את התהליך מעט לפנינו, אך מעל הכל בהיבט של שמירת הזהות היהודית, כמו למשל לעשות חגים יחדיו, ללכת לבתי כנסת, להתארח ולארח ישראלים בשבתות ובחופשים. מעבר לכך, קהילה יהודית וקהילה של ישראלים אחרים ברילוקיישן יבטיחו לנו חיי חברה ענפים, דבר שעוזר במיוחד כאשר אנו עושים את הרילוקיישן עם ילדים, היות וילדנו יוכלו להתרועע עם ילדים אחרים מישראל.

חינוך

  • אם כבר עסקנו ברילוקיישן עם ילדים אז ניגע בסוגיה מאוד חשובה כאשר עוברים לחו"ל ביחד עם ילדים והיא סוגיית החינוך כמובן. לפני בחירת המדינה אליה אנו רוצים לעבור, עלינו לוודא שקיימים מוסדות חינוך מתאימים עבור ילדינו. כאשר אנו מדברים על מוסדות חינוך מתאימים, אנו מדברים בעיקר על בדיקה שאלו הם מוסדות חינוך בינלאומיים, כלומר שהתכנים הנלמדים מועברים בשפה האנגלית על מנת להקל על ילדינו את המעבר היות ויוכלו ללמוד את מקצועות הלימוד השונים בשפה שאיננה זרה להם לחלוטין. חשוב לבדוק את התאמת מוסד הלימודים לגיל ילד כלומר שיש גנים, בתי ספר יסודיים ובית ספר תיכון ושניתן לרכוש השכלה רציפה.

אשרות שהיה וביטוח רפואי מקיף

  • יש לבדוק כיצד ניתן לקבל אשרת שהייה למדינה אליה החלטנו לעשות רילוקיישן והאם יש לעבור תהליך כלשהו של קבלת ויזה דרך השגרירות של אותה מדינה בארץ. במידה ואנו עוברים עם חיית המחמד שלנו, יש לדאוג גם עבורה למסמכי כניסה לאותה מדינה שכן גם לבעלי חיים ישנו תהליך שצריך לעבור לפני מעבר ממדינה אחת למדינה אחרת.

היבט משמעותי נוסף בכל חוויית הרילוקיישן הוא דאגה לכך שנקבל שירותים רפואיים במידה ונצטרך. לצורך כך, מומלץ מאד לעשות ביטוח רפואי לחו"ל

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ