רילוקיישן - בעד ונגד

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן - בעד ונגד

קיבלתם הצעה לעבודה בחו"ל? ואולי הזדמנות ללמוד באוניברסיטה בחו"ל? אבל אתם מתלבטים, האם לצאת למסע הזה או לא. ההתלבטות מובנת מאליה, ביצוע רילוקיישן איננו החלטה קלה והוא כרוך בהיבטים ריגשיים רבים- יכול להיות שתשנו את דעתכם פעמים רבות בנוגע להחלטה, אך קבלו את זה והרשו לעצמכם לבטא את רגשותיכם.

ריכזנו עבורכם רשימה של שיקולים בעד ונגד ביצוע רילוקיישן:

הזדמנויות קרייריסטיות חדשות - מעבר למדינה אחרת פותח דלתות שונות וכן הזדמנויות להשתלב או להתפתח בתחומים שונים. כך שיכול להיות שתשיגו עבודה שחלמתם עליה, או שתמצאו את עצמכם בעבודה שמעולם לא חשבתם שתעבדו בה.

  • בעד: הזדמנויות חדשות הן תמיד חיוביות, שכן הן מאפשרות ניסיון שונה וכן אורח חיים אחר, כמו גם שכר אחר והתמקדות והתפתחות בתחומים שלא האמנתם שתוכלו לעבוד בהם.
  • נגד: אם אתם מרוצים מהעבודה שלכם בארץ, יכול להיות שתפסידו אותה. הרבה פעמים דווקא השגרה ומקום העבודה המוכר מסייעים לתחושת היציבות בחיים- יציבות שתאבדו ברגע שתחליטו לבצע רילוקיישן.

כסף ואורח חיים - המשכורות בחו"ל גבוהות יותר, וכן השימוש במטבע שונה יכול להקל עליכם כמו גם להקנות לכם אורח חיים גבוה יותר.

  • בעד: משכורת גבוהה יותר וכן אורח חיים טוב יותר, האם השאיפה של כולנו, כך שאם יש באפשרותכם לעבור למדינה שהמיסוי בה נמוך יותר, או שהמשכורות בה גבוהות בהפרש גדול מהמשכורת בארץ- הרי שתרוויחו ואף תוכלו לחסוך כסף מחווית הרילוקיישן.
  • נגד: קיימות מדינות וערים שעלות המחייה בהם גבוהה הרבה יותר מאשר בארץ, כמו למשל מדינות ששכר הדירה בהם גבוה במיוחד, או שהמצרכים ועלות המחייה באופן כללי גבוהים יותר. זוהי נקודה למחשבה- האם תוכלו לכלכל את עצמם במדינה החדשה.

קשרים חברתיים וקשרים משפחתיים - המעבר למדינה אחרת ישפיע על הקשרים החברתיים והמשפחתיים שלכם.

  • בעד: לפעמים ריחוק איננו דבר רע, הוא מאפשר רפלקציה על הקשרים המשפחתיים והחברתיים ומעודד יכולת וריצוי בשינוי המעגל החברתים. כמו כן, הכרות עם אנשים חדשים ויצירת קשרים חברתיים בחו"ל יכולה להיות חיוביות ולהמשך שנים לאחר הרילוקייישן.
  • נגד: יכול להיות שתאבדו קשרים חברתיים שחשובים לכם וכן כי קשרים משפחתיים יתרופפו בשל המעבר וכן בשל העובדה שלא תהיו נוכחים בחיי חבריכם באופן מלא.

תרבות ומדינה חדשה - המעבר למדינה אחרת כולל המון גמישות, שכן אתם לא מכירים את המקום מבחינה פיזית, או את המנהגים והנורמות המקומיות. לעיתים קיימים גם פערי שפה בין השפה העברית לשפה המקומית.

  • בעד: הכרות עם תרבות, מקום ושפה חדשים יכול להיות חיובי לאין שיעור. כמו כן, שיפור כישורי שפה וטיולים במדינה חדשה תמיד משפרים את התחושה ותורמים המון הן במובן הנפשי והן במובן הפרקטי.
  • נגד: שהות במקום לא מוכר יכולה לעורר פחדים וחששות רבים, כמו כן, חוסר הכרות עם שפה ותרבות יכול לעורר קשיים יומיומיים של התנהלות עם המקום החדש. בררו עם עצמכם, האם אתם מוכנים להתמודד עם קשיים כאלו.

לסיכום, קיימים גורמים ושיקולים רבים לביצוע מעבר רילוקיישן, לפני ההחלטה, נסו לבצע רשימה של בעד ונגד עבור גורמים החשובים לכם. כמו לדוגמא, גורמים תעסוקתיים, חברתיים ומשפחתיים. כמו כן, נסו לברר עד כמה ביצוע הרילוקיישן יכול באמת לעזור לכם בעתיד והאם הוא הכרחי או רק חלום?


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ