תהליך הכנת המשפחה לרילוקיישן

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> תהליך הכנת המשפחה לרילוקיישן

בעשור האחרון התגברה מאוד מגמת המעבר לחו"ל עקב עבודה או לימודים, המכונה רילוקיישן. הסיבה המרכזית להתגברות התופעה קשורה בשוק הגלובאלי שפותח מגוון הזדמנויות תעסוקתיות, וכן ברצון לשפר את איכות החיים וליהנות מחוויה תרבותית שונה ומרתקת. יחד עם זאת, לפני שאורזים את הבגדים יש לקחת בחשבון כי למעבר יהיה שותפים כל בני המשפחה, ושחייהם יושפעו ממנו במידה רבה. על כן, יש להקפיד על הכנת המשפחה לרילוקיישן ולהשקיע בכך לא מעט זמן, רגישות ומחשבה.

אילו קשיים עלולים להתעורר לקראת רילוקיישן

חשוב להבין כי המעבר לארץ ולתרבות זרה עלול לעורר משברים ובעיות, בעיקר אם לא התבצעה כיאות הכנת המשפחה לרילוקיישן. מבחינת הילדים, מדובר באירוע מכונן אשר יפריד אותם מחבריהם, מסגרת הלימודים, הבית והסביבה המוכרת בכלל, והפרידה תהיה כרוכה ברגשות עזים כגון געגועים, כעסים ופחדים. הדבר נכון גם לגבי נערים ונערות שייאלצו להיפרד מחבריהם הקרובים, ולעיתים אפילו מבן זוג, כשבגילאים אלו סערת הרגשות עלולה להיות חמורה ומתמרדת. בנוסף לכך, גם בן הזוג עשוי לוותר על מקום תעסוקה והזדמנויות לקידום, להיפרד ממכרים ובני משפחה אחרים, וכמו כולם להסתגל לשפה חדשה, לתרבות אחרת ולכללי התנהלות זרים. ההיבטים הללו מצטרפים לכדי אתגר מהותי שעימו צריכה המשפחה להתמודד, הן כפרטים נבדלים והן כיחידה אחת. 

מה ניתן לעשות על מנת להכין את המשפחה

הכנת המשפחה לרילוקיישן מתחילה בהבנה מעמיקה של האתגרים שתוארו לעיל, על מנת שתופנם חשיבות ההשקעה הרצינית בפעולות ההכנה. בתוך כך, ישנם מספר כללים ומהלכים בהם מומלץ לנקוט, כדוגמת:

  • הקניית ביטחון: רילוקיישן כרוך באי ודאות גדולה לגבי העתיד, וזו מעלה באופן טבעי פחדים והתנגדויות. לכן, מומלץ להרבות בשיחות המכינות את בני המשפחה לקראת אורחות החיים, המסגרות וההתנהלות בתקופה הראשונה. לדוגמא, יש לדבר על המקום בו תגורו החל מתרבות ושפת המדינה ועד לשכונה הספציפית, לספר על מוסדות הלימוד של הילדים והכללים הנהוגים בהם, להציג מערכת שעות יומיומית של קימה, אכילה ושינה, וכל פרט נוסף שיארגן את התמונה בראשם של הנוסעים. 

  • אמצעים ליצירת קשר: פרידה מחברים ובני משפחה מעלה כאמור קשיים רגשיים מהותיים. ואולם, רילוקיישן אין משמעו פרידה לצמיתות ובימינו אף קיימים אמצעים פשוטים לשמירה על קשר עם הבית הקודם. לכן, מומלץ להדגיש כי מדובר במעבר לתקופה תחומה בזמן, ולהציג בפני בני המשפחה את אפשרויות ההתקשרות, כגון סקייפ, אי מייל, ווטסאפ ואפילו ביקורי מולדת מעת לעת. הידיעה כי ניתן לשמור על קשר עם מכרים מרגיעה, ואף עוזרת מאוד בשלבים הראשונים עד שבני המשפחה רוכשים ידידים חדשים.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ