המתרגם של שפת הרופאים - רופא הבית של דיוידשילד בראיון מיוחד

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> המתרגם של שפת הרופאים - רופא הבית של דיוידשילד בראיון מיוחד

הוא הסמכות הרפואית הבלעדית, רופא מומחה במקצועו ובעל ידע עשיר בתחום. נפגשנו עם רופא הבית של דיוידשילד, ד"ר מוטי בכר, כדי להבין ממנו בדיוק מה תפקידו במערכת וחשיבות הימצאותו של רופא בעבודה מול ביטוח רפואי. הופתענו לגלות עולם ומלואו - הראיון המלא לפניכם:

ד"ר בכר, מה זה אומר להיות "רופא הבית" של חברת ביטוח?

ראשית, חשוב להסביר כי תפקיד של "רופא הבית" הינו הכרחי מעל לכל ספק. בהגדרה הכללית והנרחבת רופא הבית הוא הגורם הרפואי המתווך בין המבוטח לדיוידשילד. ניתן לחלק את תפקידו לשלושה חלקים עיקריים: עיסוק בסילוק תביעות, מתן ייעוץ וטיפול בנושאים שוטפים וחיתום.

עיסוק בסילוק התביעות מתחלק למספר חלקים. תחילה, יש להבהיר, כי "רופא הבית" הוא רופא במקצועו וככזה יודע ומבין את "שפת הרופאים". כאשר מבוטח מקבל מסמכים מרופאים בחו"ל ומעוניין להבין מה הייתה כוונתו הוא יוכל לפנות לרופא הבית וזה משמש סוג של "מתרגם". שפת הרופאים אינה ברורה לחלוטין למי שאינו בא מתחום הרפואה ועל כן נדרש רופא הבית להסביר בצורה קלה ופשוטה את מה שרשום באותם מסמכים. לאחר מכן, על רופא הבית להפעיל שיקול דעת והיגיון בין המקרה של המבוטח אשר מתלונן על בעיה רפואית מסוימת לבין החשבונית אותה הוא מציג. לאור כל אלה רופא הבית יכול להחליט האם המקרה מכוסה מבחינה רפואית או לא.

נדבך נוסף בתפקיד רופא הבית תחת הקטגוריה של סילוק תביעות הוא מה לעשות במצב של מחלה כרונית וטבעית. דוגמא לכך יכולה להיות כאשר מבוטח התלונן על כאבים מסוימים ותקופה מסוימת לאחר ביצוע פוליסת ביטוח חיים התגלתה המחלה. כאן יש לבחון את המקרה בין אם דרך הגורם הרפואי במדינה בה שוהה המבוטח או בין אם ע"י עיון במסמכים הרפואיים הקיימים.

אחד מתפקידיו של רופא הבית הוא מתן ייעוץ. הייעוץ יכול להיות במספר נושאים. דוגמה אחת כאשר מבוטח נטל תרופות מסוימות בישראל שאינן קיימות במדינה בה הוא שוהה והוא מעוניין לדעת מהי התרופה המקבילה לכך. דוגמה נוספת היא כאשר מבוטח נדרש לבצע הליך רפואי במדינה זרה אך שוקל את האפשרות של ביצוע ההליך בישראל או בארה"ב. במקרה כזה יכול רופא הבית להפנות את המבוטח לבצע את ההליך במקום המתאים והקרוב ביותר אליו בין אם במדינה בה הוא שוהה או בין אם במדינה אחרת בה אותו תחום רפואי ידוע כמוביל.

החלק השלישי והאחרון של רופא הבית עוסק בחיתום. חיתום זהו תהליך אשר בהתבסס על הנתונים הרפואיים של כל מבוטח באופן פרטני, יכול רופא הבית להמליץ לדיוידשילד, האם כדאי לבטח את אותו אדם? בקצה האחד יש את האדם הצעיר והבריא ומנגד יש את האדם המבוגר והחולה - על שני אלה ועל כל מה שביניהם צריך רופא הבית לבחון בהתחשב בכל הנתונים הרפואיים את כדאיות הביטוח לאותו אדם.

כמה שנים אתה עובד עם דיוידשילד?

אני עובד עם דיוידשילד מיום הקמת החברה בשנת 2000. לפני כן הייתי רופא בכיר בבית חולים בילינסון וייעצתי רבות לחברות ביטוח בריאות לחו"ל אחרות. כמו כן פיתחתי מערכת חיתום אוטומטית ומתקדמת אשר עוזרת לי עד היום בעבודתי.

האם היה אירוע מעניין אשר הייתה סביבו התלבטות גדולה?

לא אכנס לפרטים ולא אנקוב בשמות של מבוטחים אך אני יכול להגיד לך כי מקרים כאלה היו מאות אם לא אלפים. לא מעט מקרים שמגיעים אליי אינם מובנים מאליהם ודורשים זמן ומחשבה רבים על מנת לקבל בסופו של דבר את ההחלטה הנכונה והמקצועית ביותר לגבי אותו מבוטח.

האם היו בעבר מקרים של "ניגוד אינטרסים" בין ההיבטים שלך כרופא לבין דיוידשילד?

לא היה מקרה של ניגוד אינטרסים. תפקידי לעזור למבוטחים שעשו רילוקיישן כמיטב יכולתי כרופא מומחה ובמקביל לעזור לדיוידשילד, איתה אני עובד. לכל מבוטח יש פוליסה ובה מוגדרים בצורה מדויקת על מה הוא מבוטח. לכן, יש פוליסה וצריך לדעת להחליט לכאן או לכאן.

לסיום, כיצד היית מגדיר את דיוידשילד?

כרופא שעוסק שנים רבות הן בתחום הרפואה והן בתחום הביטוח הרפואי בחברות שונות בישראל ובחו"ל אני יכול להגיד בפה מלא שדיוידשילד היא חברה מאוד מקצועית הן בהשוואה לחברות מתחרות בגודלה והן בהשוואה לחברות בתחום אשר גדולות ממנה. דיוידשילד פיתחה הרבה כלים מתקדמים ומקצועיים ברמה עולמית וזה מה שהופך אותה לחברה מובילה בתחומה.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ