מערכת הבריאות בפורטוגל - כל מה שחשוב לדעת

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> מערכת הבריאות בפורטוגל - כל מה שחשוב לדעת

שירותי ומתקני הבריאות בפורטוגל נחשבות באופן כללי לטובות ואף היה שיפור משמעותי בשנים האחרונות, אולם הן עדיין לא באותה הרמה של מדינות צפון אמריקה ומדינות צפון אירופה. עם זאת, רמת הבריאות של תושבי פורטוגל הנה מהגבוהות בעולם ותוחלת החיים שם נחשבת לגבוהה מאוד.

כיום, בפורטוגל פועלות שתי מערכות בריאות העובדות זו לצד זו ומשלימות אחת את השניה - שירותי מערכת הבריאות הציבורית ושירותי מערכת הבריאות הפרטית. אך חשוב לציין שמתקני הבריאות הציבוריים סובלים ממספר מגבלות בתחומים מסויימים עליהן נרחיב בהמשך.

מערכת הבריאות הציבורית

על מנת להיות זכאים לשירותים שמערכת הבריאות הציבורית מספקת, יש לשלם ביטוח לאומי בפורטוגל, אחרת תצטרכו לבטח עצמכם באמצעות ביטוח רפואי פרטי בחו"ל. ההטבות שמקבלים מהמערכת הציבורית ממומנות באמצעות סובסידיות או ללא תשלום, כאשר שירותים אלו כוללים טיפולים כלליים וטיפולים אצל רופאים מומחים, אשפוז בבתי חולים, תרופות בהנחה, טיפולי שיניים בסיסיים וגם מתקדמים יותר כגון השתלות שיניים, טיפולים לנשים בהריון וגם נסיעות חירום.

מרשמים לתרופות לתושבים מעל גיל 65 מסובסדות בשיעור של 40% עד ל-100%, כמו כן היא מכסה עבורם שירותים שונים כגון: טיפולי שיניים, טיפולי עיניים ,קבלת שיניים תותבות ועוד שירותים.

בעבר, מערכת הבריאות הציבורית סבלה מביקורת בעיקר בגלל מחסור בכוח אדם, זמני המתנה ארוכים ומחסור במתקני בריאות. בירוקרטיה וניהול בעייתי היו הגורמים העיקריים לבעיות הללו, אך כיום יש שיפור רציני בנושא ומערכת הבריאות מנוהלת בצורה יעילה הרבה יותר ולמטופלים יש רשימה של זכויות שלהם הם זכאים מהמערכת. אולם עדיין קיימות מספר בעיות במערכת הבריאות הציבורית.

מערכת הבריאות הפרטית

במידה ואתם לא משלמים ביטוח לאומי בפורטוגל, מומלץ מאוד לרכוש פוליסת ביטוח פרטית על מנת לדאוג לבריאותכם. כמו כן, ישנם יתרונות רבים במערכת זו כמו זמני המתנה קצרים באופן יחסי לרופאים מומחים ולטיפולים לא דחופים, גישה לבתי חולים פרטיים ולקליניקות פרטיות שמעניקות שירות טוב יותר.

בשורה התחתונה

במידה ואינכם תושבי פורטוגל או בעלי אזרחות אירופאית, מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח שתכסה אותכם ואת משפחתכם. רוב הרופאים הינם דוברי אנגלית ובערים מרכזיות ישנם בתי חולים אשר פתוחים 24 שעות. כמו כן, מאחר שרוב בתי המרקחת בפורטוגל מנוהלים על ידי כימאים מוסמכים, ניתן להשיג בקלות רבה תרופות מעבר לדלפק ללא מרשם מרופא, זאת בניגוד למערכות בריאות אחרות בעולם, כמו במקרה של ביטוח בריאות בארה"ב, בהן יש צורך להצטייד במרשם מרופא.

לסיכום, שמירה על הבריאות שלנו הינו אחד ההיבטים החשובים ביותר בחיינו, לכן אל תקחו סיכונים מיותרים, וודאו כי אתם מכוסים מבחינה רפואית בתהליך הרילוקיישן, בהצלחה!


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ