מה זה בכלל רילוקיישן?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> מה זה בכלל רילוקיישן?

רילוקיישן (העתקה בעברית), משמעו העברת מקום העבודה והמגורים למדינה אחרת. בשביל אנשים רבים ברחבי העולם, מהווה הרילוקיישן מענה הכרחי לצורכי קידום מקצועי, לרכישת יכולות התנהלות בשווקים גלובליים וכפתרון לבעיות כלכליות במדינת מוצאם.

הרילוקיישן הינו תופעה עולמית ההולכת ומתרחבת בעשור האחרון, בד בבד עם העמקת הסממנים גלובליים בשוק העולמי. זו תופעה הבאה לידי ביטוי בשני אופנים: העתקה מקצועית למדינה אחרת במסגרת החברה והעתקה במסגרת פרטית.

מה זה רילוקיישן עבור ישראלים?

רילוקיישן במסגרת החברה הינו תופעה רווחת במחוזותינו. הכלכלה הישראלית מרובת שלוחות בינלאומיות. חלק מהחברות הגדולות ביותר בשוק העבודה הישראלי הינן חברות בינלאומיות אשר להן מהווה ישראל סניף ומטבע הדברים, מאופיין ניהול כח האדם שלהן במעבר תכוף בין סניפים.

לעיתים תכופות מעדיפות חברות כאלה להכשיר את עובדיהן בארצות מוצאן ואף דורשות מעובדים מסויימים לבצע רילוקיישן לתקופה מוגבלת. במסגרת התהליך, ישראלים רבים מבצעים רילוקיישן לארה"ב, לקנדה, הגירה לאוסטרליה ולמדינות אירופאיות ואפילו למדינות באסיה לתהליכי רילוקיישן להונג קונג ומדינות מפותחות נוספות ביבשת.

חברות אחרות, בעיקר כאלו העוסקות בתחום ההיי-טק, מציעות לעובדים ישראלים לבצע רילוקיישן; עובד ההיי-טק הישראלי מוערך בד"כ בזירה הגלובלית.

מה זה רילוקיישן במסגרת עבודה?

גם חברות ישראליות רבות הפועלות בשוק הגלובלי מציעות לעובדיהן את אפשרות הרילוקיישן. צורכי חברות מסוג זה נעים בין ביקושי כח אדם בסניפי החוץ לבין הצורך בנציגי הכשרה של עובדים מקומיים. ישראלים רבים רואים בהעתקה הזדמנות לחסוך כסף, לקחת "פסק-זמן" מהחיים בישראל או כנקודת פתיחה טובה לקידום במקום עבודתם.

ישנם גם ישראלים רבים הבוחרים ברילוקיישן ללא כל קשר לחברה בה הם מועסקים. המעבר לחו"ל, גם אם הוא לשנים ספורות, מהווה בשבילם כלי ליזמות פרטית. ל"רילוקייטורים" הפרטיים סיבות מגוונות להעתקת מקום מגוריהם לחו"ל. יש כאלו העוברים עם מודל עסקי מוכן מראש, כאלו המביאים איתם ידע מקצועי ומחפשים להיקלט בחברה חיצונית וישנה קבוצה אחרת, חשובה לא פחות, הסטודנטים.

רוצים לדעת מה זה רילוקיישן

מה זה רילוקיישן במסגרת לימודים?

אף על פי שמלגות לימודי חוץ, בפרט בארה"ב, אינן מעניקות בדרך כלל מימון מלא לסטודנט הישראלי, ישנם צעירים רבים המעדיפים לרכוש את השכלתם המקצועית בחו"ל. מוסדות אקדמיים חיצוניים רבים אף מהווים ברירת מחדל מתבקשת במקצועות מבוקשים במיוחד כרפואה או וטרינריה.

הביקוש הרב למקצועות אלו בקרב הנרשמים לאוניברסיטאות הישראליות ומספר המקומות המוגבל, מביא צעירים ישראלים רבים לבחור באפשרות הרילוקיישן.

בין אם למטרות לימודים ובין אם למטרות מקצוע, חוויית הרילוקיישן לחו"ל מציבה אתגרים רבים בפני הנוסע. המעבר לחיים במדינה אחרת ובתרבות אחרת, צופן בחובו קשיי קליטה בצד יתרונות כלכליים.

אלמנטים הקשורים בחיי היום-יום כבריאות, רווחת המשפחה העוברת לגור בחו"ל וחיי החברה דורשים תשומת לב רצינית. יש אשר יראו בכך הזדמנות "לצאת ולא לחזור", אך רוב הישראלים העוברים לגור בחו"ל, עושים זאת, בסופו של דבר, במטרה לחזור לישראל.

אז ענינו לכם על השאלה "מה זה רילוקיישן"? אנו מאד מקווים שכן. בכל אופן, כאשר מבצעים רילוקיישן, חשוב מאד לא לוותר על הביטוח הרפואי לחו"ל - הוא יכול להציל חיים.

אז אל תהססו - צרו עמנו קשר עוד היום ונשמח להתאים את ביטוח הבריאות המושלם בשבילכם!

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ