חגי תשרי ברילוקיישן – לחזור לארץ או להישאר בארץ החדשה?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> חגי תשרי ברילוקיישן – לחזור לארץ או להישאר בארץ החדשה?

בזמן החגים בארץ, אנחנו נפגשים עם המשפחה הקרובה והרחוקה, פוגשים חברים ועוסקים בפעילויות יחד, זוהי תקופה של חמימות, קירבה, פנאי ועשייה. אך כיצד ישראלים אשר ביצעו רילוקיישן לחו"ל מעבירים את תקופת החגים? איפה הם עורכים את ארוחות החג? ועם מי הם חוגגים?

צוות דיוידשילד יצא לשטח ובירר כיצד אתם מרגישים במהלך החגים בזמן הרילוקיישן.

יעל דרור, 28, גרמניה, ברלין

"לאחר שקיבלתי תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית בתקשורת ויחב"ל, החלטתי על הגירה לברלין כדי להתחיל את הלימודים לתואר שני. אני נמצאת שם כבר כמה חודשים ונהנית מכל רגע, רק שעכשיו כשראש השנה מתקרב אני נתקפת ברגשות געגוע לבית, לחברים ולמשפחה. יש לי כל כך הרבה זכרונות, הבישולים של אמא בארוחות חג, השיחות שלי עם סבתא על השנה שהייתה ועל זו שתהיה ותמיד לפגוש את החברות אחרי הארוחה כדי לפטפט. 

השנה, זו תהיה פעם ראשונה שאני אחגוג ראש השנה לבד. זה לא שאף פעם בעבר לא חגגתי מחוץ לבית. בזמן הצבא, קרה שביליתי את חג ראש השנה בבסיס אבל עכשיו זה שונה, אני נמצאת ברילוקיישן לגרמניה ורחוקה מהמשפחה. יצא לי להכיר עוד מספר ישראלים בחו"ל שנמצאים במצבי ורוצים לחגוג והחלטתי שאני אנצל את הידע והחוכמה שקיבלתי מאמא וסבתא שלי ואארח את ארוחת ראש השנה אצלי.

הזמנות לארוחה כבר שלחתי, אמא שלחה לי את המתכונים ונשאר לי רק לבשל.
בשבילי ראש השנה זו התחלה, תקופת החגים צריכה להיות כיפית ועד כמה שאני מתגעגעת לביתי אין סיבה שאני לא אחגוג את תחילתה של דרך חדשה.

קובי תמיר, ארה"ב, ניו-יורק

"לפני קצת יותר משנה עזבנו את הארץ אני, אשתי והילדה הקטנה שלנו אחרי שקיבלתי הצעת עבודה מחברה ישראלית בניו-יורק בתחום אבטחת מידע. זו הייתה הצעה טובה מדי מכדי לוותר על ההזדמנות לבצע רילוקיישן לניו יורק המבוקשת, אך זה לא אומר שלא נלוו אליה לבטים קשים.

למזלי, אשתי אמריקאית כך שהוריה ורוב משפחתה גרים בניו-יורק ועזרו לנו להתאקלם ולעבור את המעבר קצת יותר בקלות. בשנה הראשונה שלנו שם, בילינו את כל החגים בניו- יורק ביחד עם המשפחה של אשתי.הכל היה מעולה, חגגנו עם הקרובים, אכלנו ושתינו. אך היה משהו אחד שהפריע לי, אני לא בן אדם דתי ויש שיגידו שגם לא מסורתי, אבל יום כיפור תמיד סימל עבורי משהו מיוחד ורוחני. זהו יום שבו צמים, נמנעים מעשייה, מתפללים בבית כנסת, תוקעים בשופר ואני אישית גם נהנה להעביר שעות בצפייה בתוכניות וסרטים שרציתי לראות.

השנה התלבטתי ולקח לי הרבה זמן להחליט שאת יום כיפור אני רוצה להעביר בארץ. הפריע לי מאוד לראות אנשים נוהגים או הולכים לעבודה, הרגשתי שאני חייב לקיים את היום הזה במלואו, להרגיש יהודי ומחובר לדת שלי. זאת גם הסיבה שאני ומשפחתי חוזרים השנה לארץ, אני רוצה להעביר את היום הזה במדינה שלי, יש חגים שיותר כיף לחזור בשבילם לארץ אבל זהו יום שאני צריך להרגיש עם כולם יהודי".

ומה אתם מעדיפים? לחזור לארץ לחגוג עם המשפחה והחברים, או להישאר בארץ החדשה ולייצר מורשת ומסורת בחו"ל?


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ