רילוקיישן לאיטליה - החיים בארץ המגף

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן לאיטליה - החיים בארץ המגף

מדי שנה, ישראלים רבים מחליטים לעבור להתגורר באיטליה אם משום הרצון להשתלב במערך הלימודי של אחד ממוסדותיה האקדמאיים ואם משום הרצון להתקדם מבחינה מקצועית על ידי רילוקיישן תעסוקתי. במאמר זה נספק לכם את כל הנקודות החשובות אודות איטליה וכל הקשור לרילוקיישן לאיטליה.

קצת אודות איטליה

באיטליה חיים יותר משישים מיליון איש, היא ממוקמת בחלקה הדרומי של יבשת אירופה, עיר הבירה שלה היא רומא, המטבע בה מבצעים סחר באיטליה הוא האירו ונהוג לכנות את איטליה 'ארץ המגף' משום צורתה על מפת האטלס. איטליה נחשבת למדינה חזקה מאוד מבחינת הכלכלה בה, התרבות העשירה וההיסטוריה של המדינה נלמדת בהרבה מקומות ברחבי העולם.

בנוסף, איטליה ממוקמת במרחק מספר שעות טיסה מישראל. כל אלו גורמים לישראלים רבים להחליט מדי שנה על רילוקיישן לאיטליה, אשר נחשבת לאחד היעדים הבולטים להגירה לאירופה.

הערים המרכזיות באיטליה הן עיר הבירה, רומא והערים פירנצה, מילאנו וונציה. ערים תיירותיות אלו מצליחות לשלב את החדשנות והמודרניות יחד עם הקו ההיסטורי המרתק של איטליה, החדש עם הישן, דבר שמוביל מדי שנה כמות גדולה מאוד של תיירים לביקור בהן וכמות גדולה של ישראלים שמחליטים על רילוקיישן לאיטליה להתגורר בהן. בערים אלו ניתן למצוא מוסדות אקדמאיים ברמה גבוהה, מערך בריאות מפותח, מערך תיירותי עשיר ועוד.

רילוקיישן לאיטליה - אפשרויות התעסוקה

ישראלים בעלי אזרחות של האיחוד האירופי יכולים לעבוד, ללמוד וליהנות ממערך הבריאות וזכויות נוספות של אזרחי מדינות יבשת אירופה (האיחוד האירופי). ישראלים בעלי דרכון ישראלי יצטרכו להוציא וויזה בשגרירות איטליה, אישור עבודה מסודר ולרכוש ביטוח רפואי פרטי המותאם לישראלים שיוצאים לרילוקיישן באיטליה.

רילוקיישן לאיטליה לעבודה

אפשרויות העבודה באיטליה רבות וכל אחד יכול למצוא עבודה בהתאם למומחיות שלו. בנוסף, יש עבודות לחסרי ניסיון תעסוקתי בתחום השירות והמכירות. ישראלים רבים מגיעים מדי שנה אל איטליה וזאת משום ההיצע העשיר של האפשרויות התעסוקתיות וההזדמנויות העסקיות.

תחומי התעסוקה הפופולאריים באיטליה הם במכירות, הוראה, תיירות ואופנה. חשוב לדעת שארגוני העובדים באיטליה הם בעלי כוח רב, שעות העבודה באיטליה הם לרוב מ-  08:00 ועד 17:00, האיטלקים תמיד יעזבו את העבודה בחמש אחר הצהרים גם אם יש עומס עבודה, איטלקי אף פעם לא ידון בענייני עבודה בסוף השבוע וכדאי להתחיל ולהתרגל לכך שהאיטלקים משנים את לוחות הזמנים שלהם בתדירות גבוהה.

רילוקיישן לאיטליה - מערכת הלימודים באיטליה

מדי שנה ישראלים רבים מגישים מועמדות ללימודים באיטליה ומדי שנה רבים מתחילים את לימודיהם האקדמיים במדינה יפהפייה זו. תחומי הלימוד הפופולאריים ביותר ברחבי איטליה הם רפואה (למידע נוסף על לימודי רפואה בחו"ל), אדריכלות, וטרינריה ותחומי לימוד הקשורים אל עיצוב מוצר ורכבים.

הלימודים האקדמאיים באיטליה ידועים כלימודים ברמה גבוהה מאוד, רוב התארים האיטלקיים מאושרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל (יש לוודא זאת טרם ההרשמה למסלול לימודים זה או אחר באיטליה) ותנאי הקבלה סבירים. יש אפשרות לבחור האם ללמוד במוסד אקדמאי פרטי או באוניברסיטאות ציבוריות אך חשוב לקחת בחשבון שתנאי הקבלה והעלויות השנתיות משתנות ממוסד אחד למשנהו.

רילוקיישן לאיטליה לפירנצה

רילוקיישן לאיטליה - רמת מחיה

רילוקיישן לאיטליה, בין אם למטרת לימודים ובין אם למטרת תעסוקה מחייב הכנה מקדימה מראש. חשוב לדעת שרמת המחייה באיטליה אינה זולה וחשוב לרכוש ביטוח רפואי שמיועד לישראלים שיוצאים לרילוקיישן באיטליה מבעוד מועד מחברה מוכרת, כמו למשל חברת דיוידשילד שמציעה ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל כמעט לכל יעד בעולם ומעניקה כיסוי רפואי מקיף שכולל ביקורים אצל רופאים, בדיקות, תרופות, אשפוזים ועוד וגם שמירה על הזכויות הרפואיות בישראל עם החזרה לשהות קבע.

אם החלטתם ללמוד באיטליה, תוכלו להוציא אישור עבודה ולעבוד במשך שנות התואר ואם בנוסף אתם מעוניינים לצמצם את ההוצאות והגעתם לאיטליה למטרת לימודים תוכלו לבחור ללמוד באוניברסיטה ציבורית על פני מכללה פרטית, תוכלו לבחור להתגורר במעונות הסטודנטים וכן מומלץ לדאוג לרכוש ביטוח רפואי פרטי.

לסיכום, איטליה מהווה את אחד היעדים האטרקטיביים לרילוקיישן וזאת בשל היופי של המדינה, הכפרים הציוריים, המוזיקה הנהדרת, היינות הנפלאים, מאכלי הפסטה הידועים, האופנה האיטלקית, האוכל, מכוניות הספורט, ההיצע הגדול והרמה הגבוהה של הלימודים ואפשרויות התעסוקה הרבות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ