לימודים באנגליה - כך תכינו את עצמכם

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודים באנגליה - כך תכינו את עצמכם

רבים מעוניינים ללמוד באנגליה וזאת משום ההיסטוריה המפוארת שלה, המרצים הנפלאים, התרבות העשירה והאווירה הבריטית שאין באף מדינה אחרת ביבשת אירופה. אם גם אתם מעוניינים ללמוד בבריטניה, מומלץ להכין את עצמכם מראש ולדעת לקראת מה אתם נכנסים.

דברים שחשוב לדעת על אנגליה:

בריטניה ולימודים

מערכת ההשכלה של בריטניה ידועה בכל רחבי העולם כמערכת מצטיינת ואיכותית. הלימודים ברמה גבוהה מאוד וישנם מסלולי לימודים רבים שמוצעים לקהל הסטודנטים המקומי והבינלאומי. בבריטניה עצמה יש יותר ממאה אוניברסיטאות ויותר מ- 500 מכללות. למרות שהמכללות הרגילות אינן מורשות להעניק תארים (רק האוניברסיטאות) הן מציעות מגוון מסלולי לימודי שמוכרים על ידי האוניברסיטאות.

כ- 200 אלף סטודנטים בבריטניה הם סטודנטים זרים לרוב, הלימוד במוסדות באנגליה שם דגש על לימודים עצמיים. כלומר, רוב העבודה באה לידי ביטוי בתרגול עצמי של הסטודנט. חשוב לדעת שלימודים באירלנד, סקוטלנד ווילס שונים לגמרי ממסגרת לימודים באנגליה. יש מערכת מדידה שונה לאוניברסיטאות בחלקים שונים של בריטניה והערכות מתבצעות בתאריכים שונים של השנה. אחד היתרונות בלימודים באנגליה היא העובדה שהלימודים מתקיימים כמובן באנגלית, עובדה נוחה המושכת לאנגליה סטודנטים רבים זרים, מישראל, מאירופה ומשאר העולם.

בחירה במוסד לימודים

בחירת לימודים באנגליה צריכה להיעשות לאחר שבררתם כי המוסד בו מעוניינים ללמוד אכן מספק תואר שמוכר במדינתנו. לאחר מכן יש להגיע להחלטה האם אתם מעוניינים ללמוד באוניברסיטה קטנה בה היחס הוא אישי או שהנכם מעדיפים ללמוד במוסד אקדמאי גדול ומוכר בו יש יותר שירותים לסטודנטים.

דבר נוסף אותו יש לקחת בחשבון טרם בחירת מוסד לימודים באנגליה הוא שתצטרכו להחליט האם אתם מעוניינים לעבוד במהלך הלימודים. אם התשובה היא חיובית יש לקחת בחשבון שאוניברסיטה שממוקמת בעיר גדולה אידיאלית לכם שכן בעיר יש אפשרויות תעסוקה רבות יותר מאזור מרוחק וכפרי, אך יש לקחת בחשבון שההוצאות בעיר גם גדולות יותר. תמיד חשוב לבדוק האם יש תחבורה ציבורית לאוניברסיטה ומה הן אפשרויות המגורים בסביבתה.

לימודים באנגליה

לימודים באנגליה – חשוב לדעת

  • שכה"ל: שכר הלימוד, בדומה לישראל, משתנה ממוסד אקדמי אחד למשנהו.
  • אפשרויות לינה: מעונות ודירת שותפים מצריכים פחות או יותר אותה הוצאה בערים רבות ולכן בניגוד לישראל חשוב לא להתייאש אם אינכם מוצאים מקום במעונות.
  • ביטוח רפואי: חשוב לרכוש ביטוח רפואי שישרת אתכם באנגליה בתקופה הסטודנטיאלית שלכם. בהקשר זה אולי תרצו לקרוא קצת על מערכת הבריאות באנגליה. למידע נוסף על ביטוח  רפואי לישראלים בחו"ל.
  • הטבות: לסטודנטים באנגליה יש הנחות והטבות רבות.
  • ויזה: לימודים באנגליה מצריכים ויזת סטודנט שמאפשרת לכם גם לעבוד במהלך הלימודים באופן חוקי. למרות שניתן לעבוד, חשוב לקחת בחשבון שהוצאות הלימודים והמחייה יקרות ולכן חשוב להגיע עם הון עצמי לאנגליה. חשוב לדעת שוויזת סטודנט תוכלו להוציא רק לאחר הודעה על קבלה ללימודים ובקשה לוויזה יש להגיש לשירות הקונסולרי של בריטניה בתל אביב.
  • בחינות סף: בכדי להתקבל ללימודים באנגליה תדרשו לעבור בחינות סף למוסד הלימודים אליו אתם מעוניינים להירשם, לרוב, מדובר על בחינת GMAT או IELTS.

למידע נוסף - המדריך המלא לרילוקיישן באתר ישראלים בחו"ל.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ