בצד שלך - סיפורים על חוויות מרילוקיישן

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> בצד שלך - סיפורים על חוויות מרילוקיישן

חברת "קדימה מדע - חינוך לחיים" הינה נציגות ישראלית של ארגון אורט העולמי הפועל בשיתוף פעולה עם ארגונים נוספים כמונו, ביותר מ-60 מדינות בעולם.

אנו, ב"קדימה - מדע", עוסקים בקידום השימוש באמצעים ממוחשבים וטכנולוגיות מתקדמות במוסדות ציבור, כמו למשל בפרויקט "כיתה חכמה", המוכר יותר לציבור הישראלי.

אני אחראי על פרויקט "חפציב"ה" (חינוך פורמלי ציוני יהודי בברית המועצות) בחברה, פרויקט הפועל בשיתוף משרד החינוך, שמטרתו לשלוח מורים לבתי ספר יהודיים השייכים לאורט העולמי ונמצאים בשטח בריה"מ לשעבר, על מנת ללמד ילדים את השפה העברית ולחזק את התרבות היהודית, באמצעות השתתפות פעילה בחיי הקהילה.

כמה זמן נשארים המורים במדינה אליה נשלחו?

על פי רוב, מדובר בתקופה קצרה של שנה עד שלוש שנים, כאשר יתכן קיצור התקופה מסיבות שונות, דוגמת צרכי השטח, צרכי הקהילה המקומית ועוד.

מול אילו קשיים עומדים המורים במדינות בהן הם פועלים?

אמנם לכל מקום אליו נשלחים המורים יש צביון משלו, למשל: שפה אחרת, תרבות מקומית שונה, יחס שונה לישראל, רמת חיים שונה ועוד, אבל אני נתקל לא פעם בקשיים משותפים, כמו למשל מזג האוויר. למרות שנראה לנו, הישראלים, כי לא מדובר בדבר מהותי, צריך לזכור שהחורף באזורים אלו הוא קשה מאוד, הטמפרטורות יורדות אל מתחת לאפס והימים קצרים במיוחד למשל - כבר בשעה שלוש בצהריים יש צורך בתאורת רחוב - ולמרות שיש בין המורים כאלו שהם יוצאי בריה"מ לשעבר והתגעגעו לשלג, יש גם כאלו שאינם מורגלים לתנאים וסובלים. בחלק מהמדינות קיימים תנאי ביטחון שיש להתחשב בהם, במקרים כאלו עומדים המורים בקשר עם הקונסוליות והשגרירויות, על מנת לקבל עדכון שוטף והגנה במידת הצורך.

אחת הבעיות, שקיימת ברילוקיישן אך נמנעת בסוג זה של שליחות, היא הסתגלות של בני המשפחה ובעיקר הילדים. ראשית, מפני שרוב המורים ובני משפחתם דוברי רוסית ובמקרה שהילדים זקוקים לכך, אנו דואגים לחזק את השליטה בשפה כאן בארץ לפני היציאה ושנית, מפני שהילדים לומדים בבתי הספר בהם הוריהם מלמדים, מה שמאפשר להם קירבה לאדם מוכר בסביבה החדשה.

מדוע בחרתם לבטח את המורים באמצעות חברת דיוידשילד?

חשוב לציין שבמדינות שהיו חלק מבריה"מ בעבר, מצב שירותי הרפואה המקומיים ירוד ואינו עונה על כל הצרכים הבריאותיים שנדרשים למורים ולבני משפחתם. לא פעם מצאנו שאין מענה מקומי לבעיה רפואית כזו או אחרת, או שחסר ייעוץ רפואי נדרש. על אלו אנו מוצאים מענה באמצעות שירותי קבוצת דיוידשילד למיניהם.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ