רילוקיישן לסין - המדריך המלא

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן לסין - המדריך המלא

לא מעט ישראלים מחפשים עבודה בחו"ל. הסיבה העיקרית היא האפשרות להרוויח שם יותר כסף בהשוואה לישראל. שיקול נוסף הוא השיקול של קידום מקצועי ויוקרה. כך או כך, עבודה בחו"ל היא הזדמנות לראות עולם, להיחשף לתרבויות אחרות ולהתפתח הן בהיבט המקצועי והן בהיבט הכלכלי.

על אחת כמה וכמה כאשר הרילוקיישן מתבצע למדינות בהן התרבויות שונות לגמרי מהמוכר - למשל לסין. בשנים האחרונות, עם ההתפתחות הטכנולוגית והתעשייתית המואצת של סין, היא הפכה ליעד פופולרי לרילוקיישן לעובדים בחברות גלובליות, גם עבור ישראלים. בגלל הבדלי התרבות הגדולים בין המערב למזרח, רבים לא יודעים למה לצפות כשמגיעים לשם לראשונה.

רילוקיישן לסין - אפשרויות התעסוקה

כל נסיעה לעבודה בחו"ל עשויה להיות מלווה בקשיים: קשיי הסתגלות לשפה, לתרבות שונה ולהרגלי עבודה שונים. אם נוסעים לרילוקיישן  לסין או לכל מדינה אחרת עם המשפחה יש דאגות נוספות כמו בתי ספר לילדים ומציאת מסגרות חברתיות חדשות.

בסין הקשיים האלה בולטים במיוחד מכיוון שפערי התרבות כל כך גדולים ובמקום העבודה עלולים ליצור חיכוכים ואי הבנות שנובעים מפערים תרבותיים. בנוסף, הרבה סינים אינם דוברי אנגלית והשילוט בחלק מהמקומות הוא בסינית בלבד. בתי ספר לזרים עלולים להיות יקרים וגם שירותים שונים כמו שירותים רפואיים פרטיים.

רילוקיישן לסין - תרבות המזרח ותעסוקה בלב אסיה

היחס לזרים במסגרת רילוקיישן לסין

באופן מפתיע, דווקא זרים זוכים ליחס מועדף בסין מאשר המקומיים, מה שיכול לפעול לטובת ישראלים שעושים רילוקיישן לסין בכל הקשור להתאקלמות קלה ונחיתה רכה בארץ זרה. הסינים מאירי פנים ולמרות שלא כולם מדברים אנגלית, הם יעשו כל שביכולתם לעזור.

לסינים חשוב שזרים יקבלו רושם טוב וחיובי על המדינה שלהם וייתכן שחלקם גם שואפים להשיג רמת חיים גבוהה יותר דרך הקשרים אותם הם יוצרים עם הזרים במדינתם.

לישראלים מתייחסים הסינים באופן מיוחד. הסינים הם בעלי תרבות עתיקה בת אלפי שנים, ולכן הם מעריכים את התרבות היהודית שגם היא בת אלפי שנים וסבורים שהיהודים חכמים וחרוצים. ישראל מסתמנת בעיניהם כמעצמה.

עוד קצת על רילוקיישן לסין

אנשים בעלי מקצוע בינלאומי מבוקש, נהנים מהצעות עבודה רבות לרילוקיישן בחו"ל. חלק מהעובדים האלה נשואים עם ילדים ועושים את המעבר לחו"ל יחד עם כל המשפחה. כשנוסעים לרילוקיישן לסין, רצוי להתכונן לנסיעה מראש ולהכין את המשפחה לקשיים שעלולים להתעורר, וגם להתחיל ללמוד ולהכיר את התרבות הסינית. בנוסף, מומלץ לבצע כמה שיותר מהסידורים המקדימים עוד מהארץ, כמו מציאת מקום מגורים, בתי ספר וביטוח רפואי  לקראת מעבר לחו"ל גם לבני המשפחה, כדי להקל כמה שניתן את המעבר.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ