רילוקיישן לבלגיה - המדריך המלא

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן לבלגיה - המדריך המלא

ההחלטה על רילוקיישן לבלגיה אטרקטיבית מאוד עבור אנשים שמעוניינים להעתיק את מגוריהם למספר שנים למדינה יפהפייה ומרתקת למטרת לימודים, קידום מקצועי או אפשרויות תעסוקה שונות. למדריך הכללי שלנו על רילוקיישן ליחצו כאן.

קצת אודות בלגיה

בלגיה היא מדינה שממוקמת ביבשת אירופה ומורכבת מ- 3 מחוזות, בריסל (עיר הבירה), לוניה ו- פלנדריה. השפות הרשמיות של בלגיה הן הולנדית, צרפתית, גרמנית ופלמית וראש המדינה הינו המלך פיליפ. חשוב לדעת שבלגיה נחלקת מבחינה אתנית לשני חלקים עיקריים, החלק הפלמי שמורכב ברובו מתושבי פלנדריה (ומעט מתושבי בריסל) הדוברים הולנדית בעיקר והחלק הוואלוני בו רוב התושבים הם מבריסל ודרום בלגיה והשפה העיקרית בו היא צרפתית.

קיימת קהילה נוספת בבלגיה, הקהילה דוברת הגרמנית אליה משתייכים כמאה אלף איש. בבלגיה מתגוררים כ- 30,000 יהודים. נכון להיום יש בה כ- 10 מיליון תושבים, המטבע בו משתמשים במדינה זו הוא האירו. בלגיה חברה באיחוד האירופי ובעלת כלכלה מפותחת.

רילוקיישן לבלגיה למטרת עבודה - הכנה מקדימה

תהליך רילוקיישן לבלגיה מחייב עבודת הכנה מקדימה שתכלול את כל הקשור אל הנושאים הבאים:

  • ויזה: חשוב לקבל ויזה משגרירות בלגיה בישראל טרם הנסיעה אליה
  • שפה: חשוב לדעת מראש לאיזה איזור נוסעים וזאת על מנת לדעת מהי השפה העיקרית בה מדברים באותו איזור
  • בריאות: חשוב לברר כיצד פועלת מערכת הבריאות בבלגיה ולרכוש ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל. מומלץ לוודא שהביטוח הרפואי אותו אתם רוכשים מותאם לכם ולבני המשפחה ולמסגרת הרפואית במדינה אליה אתם נוסעים. יש לוודא שבוחרים בביטוח רפואי לישראלים בחו"ל מחברה בעלת מוניטין מוצלח בתחום הביטוחים הרפואיים בחו"ל וזאת על מנת לוודא שהביטוח אכן יכסה את שנדרש ויבטיח לכם שאתם ובני משפחתכם תקבלו את הכיסויים הרפואיים המקיפים ביותר בעת השהות שלכם בבלגיה (ביקור אצל רופאים מומחים, בדיקות, ניתוחים, אשפוזים, תרופות וכו')
  • היתר עבודה: חשוב לדעת שנדרשת אשרת עבודה בבלגיה, דבר אותו יש לסדר טרם הנסיעה או באמצעות החברה המעסיקה
  • אשרת מגורים: בלגיה היא אחת המדינות בה נדרשת אשרת מגורים. אשרה אותה יש לבקש מהעירייה המקומית במקום מגוריכם. (יש לברר נתון זה טרם הנסיעה, שכן הנתונים דינאמיים ומשתנים)
  • אורחים: בוודאי תשמחו לקרוא שהאורחים שיבקרו אתכם בבלגיה לא יזדקקו לאשרת כניסה מראש למדינה, שכן רשות ההגירה הבלגית מתירה כניסה של עד 90 יום למדינה, ללא אשרת כניסה מיוחדת

לימודים עבודה ועוד – רילוקיישן לבלגיה

בבלגיה יש שני סוגים של מסגרות לימודים. הראשונה היא של אוניברסיטאות והשנייה של מכללות ובתי ספר לאמנות. רבים בוחרים רילוקיישן לבלגיה למטרת לימודים וזאת משום המיקום האטרקטיבי של מדינה זו ביבשת אירופה.

יתרונות נוספים הם שבבלגיה יש מוסדות רבים להשכלה גבוהה שזכו להכרה בינלאומית, איכות החיים במדינה זו גבוהה, שכר הלימוד אינו יקר, בלגיה היא מדינה מפותחת עם מערכת בריאות ותחבורה מתקדמים ועוד. בבלגיה ישנם מוסדות רבים ללימודי אמנות, שש אוניברסיטאות ומעל עשרים מכללות. שכר הלימוד לבעלי דרכון אירופאי מוזל ושכר הלימוד לנתינים זרים משתנה בהתאם לאותו מוסד בו בוחרים ללמוד. למידע כללי על לימודים בחו"ל היכנסו למאמר הזה.

סטודנטים זרים שמסיימים את לימודי התואר השני בבלגיה מוזמנים פעמים רבות לעבודה בחברות בלגיות שונות, אך חברות אלו עדיין חייבות להשיג עבור אותו נתין זר אישור עבודה בארצן. סטודנטים של האיחוד האירופי לא זקוקים לויזת לימודים, סטודנטים ללא דרכון זר, צריכים להמציא ויזה. סטודנטים בבלגיה שמעוניינים בהטבות בריאות צריכים לשלם על ביטוח רפואי MUTUELLE. רוב האנשים שיוצאים לרילוקיישן לבלגיה למטרת לימודים ו/או עבודה רוכשים ביטוח רפואי לישראלים מחברה פרטית, כמו דיוידשילד שמאפשרת להם את כל הכיסויים המקיפים הדרושים להם בבלגיה ומדינות נוספות ברחבי אירופה.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ