כלים להשוואה בין תוכניות ביטוח

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> כלים להשוואה בין תוכניות ביטוח

בעת יציאה לחו"ל, לחופשה או נופשון אנו דואגים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. כך אנו מבטיחים לעצמנו שקט נפשי למקרה של אובדן מזוודה או אירוע חירום רפואי בלתי צפוי. רבים סבורים בטעות שביטוח נסיעות לחו"ל המיועד לשהות ארעית וקצרה יחסית בחו"ל מתאים גם לשהות ממושכת בחו"ל.

אחד הנושאים החשובים ביותר עבור ישראלי העובר למדינה זרה, לבד או עם משפחתו, הוא נושא ביטוח רפואי פרטי. מאחר ובכל מדינה קיימת מדיניות קבלת שירותים רפואיים שונה (ובוודאי שונה מזו הנהוגה במדינת ישראל), חשוב להבין כיצד לעמוד על הבדלים בין ההצעות השונות לביטוח רפואי.

נסיעה לחו"ל או רילוקיישן?

כאשר נוסעים לתקופה ארוכה לחו"ל במטרה להעתיק את מקום המגורים למדינה אחרת או נשלחים לרילוקיישן לחו"ל - נושא הביטוח הרפואי חשוב במיוחד. ביטוח נסיעות מיועד לשהות ארעית ומוגבלת בזמן. חברת הביטוח תסכים להאריך ביטוח נסיעות בתנאים מסוימים עד שנה לכל היותר.
במצבים רבים לא ניתן להאריך כלל את הביטוח והמבוטח עלול להימצא בחו"ל ללא כיסוי. לפיכך, הביטוח כלל לא מתאים למי שבמשפחתו אחד המבוטחים לפחות עובד או לומד בחו"ל וחזרה פתאומית ארצה עלולה לשבש את תוכניותיו באופן דרמטי.


לעומת זאת, ביטוח רפואי באופן כללי אינו מוגבל בזמן, כך יוכל המבוטח להמשיך ולשהות בחו"ל למטרה שלשמה הוא נמצא שם - עבודה, לימודים וכו' ללא חשש להפסקה פתאומית של השהות בחו"ל, בין אם במסגרת רילוקיישן לקנדה למשל ובין אם במסגרת טיול ארוך מאד.
חישבו על סיטואציה לא נעימה כזו, שבה נסעתם אל עבר החלום הגדול, מצאתם עבודה בחו"ל, השתקעתם ובגדול אתם מרוצים, אך בגלל שבר ברגל לדוגמא או כל מקרה רפואי אחר אתם נאלצים לחזור ארצה למרות שקיים טיפול לגיטימי ואיכותי גם במדינה בה אתם שוהים, אך מכיוון שתוכניות הרפואה שם הינן פרטיות ועולות כסף רב, תחזרו ארצה להמשך טיפול.


ישנן נקודות מרכזיות נוספות שיקלו עליכם להתמצא בתוכניות הביטוח השונות ולזהות את ההבדלים המהותיים בין תוכניות הביטוח השונות:

לאן טסים?

בישראל יש סל בריאות ממלכתי,ולכן לעיתים רבות אנחנו לוקחים כמובן מאליו ביטוח רפואי מקיף, אך לא כך המצב במדינות רבות בעולם. במקומות רבים מערכת הבריאות הינה פרטית ועל טיפולים רפואיים וטיפולי חירום אתם עלולים לשלם סכומים גבוהים במקרה ואין לכם ביטוח רפואי. אפילו אם תבצעו רילוקיישן לארה"ב, תצטרכו להסתמך על ביטוח רפואי פרטי לישראלים בארה"ב, מאחר ובארצות הברית מערכת הבריאות היא פרטית לחלוטין. גם כאשר מציעים לכם ביטוח רפואי מהחברה שבהם אתם מתחילים לעבוד או אפילו אם קיים סל בריאות במדינה שאליה עברתם, חשוב מאוד להתעכב ולבדוק את הסעיפים המתיחסים לביטוח הרפואי.

מה חשוב לבדוק בביטוח רפואי לקראת רילוקיישן?

דמי הביטוח החודשיים

חשוב לבדוק את דמי הביטוח, שהם לרוב, נגזרים מהיקף הכיסוי בתכנית הביטוח והשירותים הנלווים שהמבוטח, מקבל במסגרת התכנית. דמי ביטוח נמוכים עלולים להעיד על השתתפויות עצמיות גבוהות או על כיסויים מוגבלים בהיקפם. חשוב לבדוק האם הביטוח שרכשתם יהיה אפקטיבי במקרה ותאלצו להשתמש בו? גם ביטוחים יקרים יותר יכולים להיות החלטה כלכלית נבונה בהרבה, בעיקר כי תוכלו לחסוך סכומי עתק במקרה שתצטרכו טיפול רפואי.

מהו גובה ההשתתפות העצמית?

מאפיין החוזר בכל תכניות הביטוח הוא ההשתתפות העצמית. להשתתפות העצמית שמות רבים בפוליסות והיא עשויה לבוא לידי ביטוי במספר אופנים באותה תכנית (לדוגמא: השתתפות עצמית לכלל השירותים והכיסויים בתכנית, תשלום בגין כל ביקור רופא, בנוסף או בנפרד מההשתתפות העצמית הכללית, מחושבת כאחוז מעלות הטיפול ועוד).
בארה"ב לדוגמא, השתתפות עצמית בעת אשפוז עשויה להגיע לסכום של בין מאות לאלפי דולרים. במקומות אחרים ההשתתפות העצמית תהא 20% מעלות הטיפול בפועל.
כדי לא להיות מופתע בעת קרות מקרה ביטוח - בדוק.

מה לא כלול בפוליסה?

חשוב לבדוק מה לא כלול בפוליסה - אחת השאלות הנפוצות ביותר בפניה לחברת ביטוח, בעת ההצטרפות לביטוח רפואי, היא "מה כוללת הפוליסה?" התשובה המומלצת היא לבדוק את סעיף החריגים והסייגים. בכל תוכנית ביטוח קיים פרק סייגים וחריגים המפרט מה לא נכלל בכיסוי הביטוחי ומומלץ לעיין בו בקפידה.

איזה חברת ביטוח לקחת?

בבואך לבחור ביטוח בריאות לשהות ממושכת בחו"ל, וודא כי אתה בוחר בחברת ביטוח אמינה.
האם חברת הביטוח מוכרת? האם היא ותיקה בתחום ביטוחי הבריאות? האם מומלצת? האם היא מנוסה בביטוח מבוטחים בארצות שונות? מומלץ לבדוק האם לחברת הביטוח ישנו שירות לקוחות מקיף וזמין למענה?


לעיתים, הרצון שלנו לחסוך כלכלית על הכיסוי הרפואי שלנו נובע מכך שאנחנו מעדיפים להתעלם מאפשרות של צורך בטיפול רפואי, אך התעלמות יכולה להוביל לבעיות בהמשך הדרך, וחשוב לא לבחור בתוכנית הדלה והזולה ביותר, אלא לבדוק בצורה איכותית ומקיפה מהם הצרכים הרפואיים שלנו, מה המדינה שאליה אנחנו מתכוונים לטוס מציעה מבחינת שירותי הרפואה, והאם ניתן לסמוך על החברת ביטוח שאותה בחרתם.

אנחנו ב-DavidShield מתמחים בתחום הביטוח הרפואי לשהות ממושכת בחו"ל ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה. אז למה אתם מחכים? צרו עמנו קשר עוד היום!

קראו כמה טיפים להכנה לקראת רילוקיישן


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ