לחזור הביתה אחרי רילוקיישן

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לחזור הביתה אחרי רילוקיישן

החזרה אחרי שהות ממושכת בחו"ל אינה קלה, לכן יש לתת עליה את הדעת ולא לקבל אותה כמובן מאליו. על אף שנדמה כי קל לחזור הביתה, כיוון שהלב והמשפחה שם, יכול להיות שיעלו בכם תחושות קשות בעת העזיבה של מקום מגוריכם בחו"ל. הסיבות לכך מובנות: התרגלות למקום החדש, התאקלמות לשפה ותרבות שונות,  רכישת מכרים וחברים ישראלים בחו"ל,  וכן אורח החיים במדינה אליה עברתם.

כמו כן, כנראה שהדברים בארץ השתנו וכן כי קשרים משפחתיים או חברתיים השתנו, לכן גם אם נדמה לכם כי תחזרו לאותה נקודה שעזבתם, הרי שמובן כי זו הינה ציפייה לא ריאלית. גם אם אתם נתקפים בחששות, נסו לחשוב על הצד החיובי של המטבע כמו למשל: הכרת המנטליות, הכרת השפה, מקומות אהובים עליכם בישראל, מסעדות או מקומות בילוי אהובים עליכם שתרצו לבקר בהם. כך שההכנה הנפשית בנוגע לחזרה הביתה יכולה להיות קלה יותר אם מבצעים אותה נכון.

חשבו על קשרים חברתיים ועסקיים שיכולים לסייע לכם לפני החזרה לארץ, למשל, האם יש חברים שהייתם מעוניינים לחדש איתם את הקשר, אנשים שנפרדתם מהם בריב, או אנשים שיכולים לסייע לכם להתאקלם בצורה מהירה יותר על ידי עזרה במציאת עבודה, דיור וכן הלאה.

נסו לחשב את צעדיכם כך שכשתחזרו תקבלו מענה על כל הצרכים הריגשיים החשובים לכם. זכרו- נכון שהתרגלתם למדינה החדשה בה גרתם, אולם בישראל חייתם כל חייכם, כך שקל יותר להקים או לחזק קשרים מן העבר. אל תחכו לרגע האחרון- הודיעו לחברים ולמשפחה מבועד מועד על כוונתכם לחזור לארץ, כך שגם הם יוכלו להתכונן לחזרה שלכם.

כמו כן, לעיתים ניתן לחזור למקום העבודה הישן, או לחילופין, קל יותר להתחיל לחפש עבודה עוד בזמן העבודה בחו"ל וכך לתכנן את החזרה באופן קל יותר. נצלו את העובדה שאתם מכירים את התרבות, את האנשים ואת הדרך למצוא עבודה ומקום מגורים.

תכנון הוא הפתרון הכי טוב!

הכי חשוב לפני החזרה הביתה אחרי תקופת רילוקיישן בחו"ל הוא לתכנן את החזרה ולהבין את המצב הריגשי בו אתם שרויים. התכנון על דרך החזרה צריך להעשות עם ההחלטה לחזור הביתה, נצלו את הזמן נכון ונסו להיות קשובים לרגשות השונים שעלולים להתעורר בכם. החזרה תהיה קשה- אולם תכנון נפשי וטכני נכון יכול לסייע רבות.

נהלו רשימה של דברים שאתם צריכים לסגור בחו"ל לפני החזרה, אנשים שחשוב לכם להפרד מהם ומקומות שאהבתם לבלות בהם- כך שתרגישו כי "סגרתם" הכל לפני החזרה לארץ.

דבר ושתפו את החברים ואת המשפחה בפחדים והחששות שלכם. הדבר יקל על החזרה לארץ וכן יתן לכם מקום לפרוק את רגשותיכם ולספק מסגרת תמיכה משפחתית וחברתית.

הכי חשוב! להסתכל על הכוס המלאה, לזכור כי אתם חוזרים לחיק המשפחה וכן למקום הטבעי והמוכר ולהיות אופטימיים.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ