רילוקיישן לנורבגיה - המדריך המלא

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן לנורבגיה - המדריך המלא

היופי הפראי של המדינה, חופי הים, הפיורדים, סקי בכל עונות השנה והנופים המרהיבים גורמים לאנשים רבים לבדוק האם יש אפשרות של העתקת מגורים, כלומר רילוקיישן לנורבגיה למספר שנים.

נורבגיה – כרטיס ביקור

נורבגיה היא מדינה סקנדינבית שממוקמת ביבשת אירופה. השפה הרשמית בה היא נורבגית ועיר הבירה שלה היא אוסלו. בראש המדינה עומד המלך הארלד החמישי וראש הממשלה היא ארנה סולברג. ב- 1905 נורבגיה נפרדה משבדיה וקיבלה הכרה של מדינה עצמאית. האוכלוסיה שלה מונה כ- 5 מיליון בני אדם והמטבע הנהוג בה הוא הכתר הנורבגי.

הערים המרכזיות בהן ישראלים רבים בוחרים לגור במסגרת רילוקיישן לנורבגיה הן ברגן, סטבנגר, אוסלו וטרונדהיים. האקלים בנורבגיה יבש וקר והשפה בה מדברים במדינה זו היא נורבגית.

רוב התושבים בנורבגיה הם נוצרים לותרניים ואילו היתר הם מוסלמים, יהודים ועוד. רשות ההגירה מעניקה אשרת כניסה למדינה ל- 90 יום בלבד ואם מעוניינים באשרה ארוכה יותר יש לפנות לשגרירות.

בנורבגיה יש קהילה יהודית המונה כאלף אנשים המרוכזים בעיקר בערים אוסלו וטרונדהיים. בנורבגיה תרבות מפותחת וחלק מאותם אישים מפורסמים שזכו לתהילה עולמית הם הצייר מונק, המלחין גריק, המחזאי איבסן, המוזיקאי יאן גרברק ועוד.

כבר קראתם את המדריך שלנו לרילוקיישן?

רילוקיישן לנורבגיה למטרת עבודה

ישראלים שמחליטים על רילוקיישן לנורבגיה למטרת תעסוקה וקידום אישי צריכים לקחת בחשבון שהחורף במדינה זו קשה ביותר, אך הקיץ נפלא שכן הטמפרטורות בו נוחות ביותר ויש ושעות אור מרובות.

דבר חשוב נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא יוקר המחייה בנורבגיה. אוסלו היא אחת מערי הבירה היקרות ביותר בעולם. אם אתם מעוניינים לצאת לרילוקיישן במדינה זו בוודאי תשמחו לקרוא שהנורבגים הם בעלי מודעות גבוהה מאוד לזכויות עובדים ולכן תנאי העובדים טובים מאוד וכן השכר.

רוב הישראלים מעדיפים לצאת לרילוקיישן למדינה זו מטעם מקום עבודה או מקום עבודה מקומי שדואג לסדר להם מראש את כל הקשור אל הוויזה והיתרים נוספים.

ישראלים שמחליטים לצאת לנורבגיה במסגרת עצמאית צריכים לדעת שהנורבגים הם עם חביב והיצע העבודות בנורבגיה גדול. עבודה בנורבגיה תיעשה רק לאחר שתקבלו אשרת עבודה מהמדינה.

יש להסדיר את כל הקשור אל אשרה זו טרם היציאה מישראל וזאת על ידי פנייה להקונסוליה הנורבגית בישראל.

לימודים בנורבגיה

יש לקחת בחשבון שהחיים במדינה זו יקרים ביותר ורוב הסטודנטים מעידים על כך שאין עבודות סטודנטיאליות רבות לזרים. חשוב לשים לב שכל אוניברסיטה מציעה מסלולי תואר שונים אחת מהשנייה וקיימים מוסדות להשכלה גבוהה שמלמדים רק מסלולי תואר שני ודוקטורט וזאת בהשוואה לאחרים שמלמדים גם תואר ראשון.

רוב הלימודים הם בנורבגית, אך יש אוניברסיטאות שמציעות גם קורסים באנגלית, תמיד יש לבדוק זאת טרם ההרשמה. נכון להיום בנורבגיה יש כ- 19 מוסדות להשכלה גבוהה. (נתון שיכול להשתנות). למידע נוסף על לימודים בחוץ לארץ.

רילוקיישן בנורבגיה – חשוב לדעת וליישם

  • איחוד אירופאי: נורבגיה אינה חלק מהאיחוד האירופי.
  • שפה: רוב הנורבגים מעדיפים לשוחח בנורבגית. מסיבה זו ההמלצה היא ללמוד את הבסיס לשפה טרם היציאה לרילוקיישן במדינה זו.
  • עבודה: סטודנטים שמעוניינים לעבוד בנורבגיה יצטרכו להשיג אשרת עבודה ואנשים שמעוניינים לצאת לרילוקיישן לנורבגיה צריכים לדאוג לויזה אותה הם יקבלו מהקונסוליה בישראל. יש מקרים בהם מקום העבודה דואג לכך.
  • השכלה: רמת החינוך בנוברגיה היא גבוהה מאוד גבוהה, עוד בכיתות הלימוד הראשונות ומסתיים בתארים המתקדמים במכללות ובאוניברסיטאות ובמסודות להשכלה גבוהה. הנורבגים לומדים ללא עלות.
  • שירותי בריאות: חשוב לרכוש ביטוח רפואי לחו"ל טרם היציאה לרילוקיישן, יש לוודא שמדובר על ביטוח שמותאם לישראלים שנוסעים לנורבגיה לתקופה ממושכת ושביטוח זה אכן מספק את כל הנדרש, אם הכוונה היא לתרופות, אשפוזים, בדיקות, ביקור אצל מומחים, ניתוחים וטיפולים רפואיים שונים.

    כיוון שההתנהלות הרפואית במדינה זו היא לרוב בשפה  הנורבגית, חשוב לוודא שאותה חברה בה אתם עושים ביטוח, כמו למשל דיוידשילד שמספקת ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל תספק לכם גם שירות לקוחות 24 שעות ביממה בשפה העברית.

לסיכום, רילוקיישן לנורבגיה יספק לכם את אותה חוויה מופלאה בה אתם מעוניינים אך טרם היציאה להרפתקה זו חשוב לבצע הכנה מקדימה. בהצלחה!

למידע מקיף מה זה רילוקיישן - לחצו כאן


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ