לשמור על החגים בחו"ל

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לשמור על החגים בחו"ל

חלק אינטגרלי מהקושי במגורים לישראלים בחו"ל הוא שמירה על הצביון היהודי. אם אתם בעלי משפחות, הרי ששמירה על החגים בחו"ל חשובה מאין שיעור, לא רק בשל התרבות, אלא גם מתוך הרגל ורצון בקשר עם המורשת היהודית. דווקא בעת המגורים בחו"ל, אנשים רבים מבינים את החשיבות של הצביון היהודי וכן את הייחודיות של מדינת ישראל.

כיצד ניתן לשמור על החגים בחו"ל?

שאלה חשובה היא איך לשמור על הצביון היהודי בעת המגורים בחו"ל. אחת הבחירה האפשרויות והקלות יותר היא יצירת קשר עם הקהילה היהודית. כמעט לכל מדינה ועיר יש את הקהילה היהודית שלה. ניתן למצוא אותם ביתר קלות דרך האינטרנט והרשתות החברתיות. מעבר לבתי הכנסת, לרוב לקהילה היהודית ישנם מרכזים קהילתיים משל עצמם כגון: מתנס"ים, בתי אירוח ועוד. המרכזים הקהילתיים מהווים את נקודות המפגש של הקהילה היהודית המקומית וכן לרוב במקומות אלו מתקיימות פעילויות הקשורות לחגים היהודים.

דרך נוספת לשמירה על החגים בחו"ל היא קיום מפגשים משפחתיים, כמעט בכל מקום עבודה מתאפשרים חופשות במהלך החגים היהודיים, כך שניתן לקבוע את הביקור המשפחתי בעת החגים העיקריים, למשל: במהלך ראש השנה ובפסח. כך ניתן לשמור על קשר עם מדינת ישראל, עם המשפחה וכן עם הצביון היהודי.

כמובן שבאם לא מתאפשרת חופשה, ניתן לחגוג את החגים בבית ובכך להמשיך את המסורת היהודית בתוך כתלי המשפחה. ברוב המקומות ישנם ישראלים רבים, כך שגם אם לא תיצרו קשר עם הקהילה היהודית הרי שקיים סיכוי טוב שבו תיצרו חברויות וקשרים עם משפחות ישראליות אחרות ותוכלו לחגוג את החגים איתם.

למה חשוב לשמור על החגים בחו"ל?

המעבר למדינה ותרבות אחרת כולל לרוב גם הטמעות בתרבות החדשה, אך ישראלים רבים מרגישים כי "הלב בבית". הגעגועים למדינת ישראל, לבית וכן למנהגים היהודיים הם חלק בלתי נפרד כאשר מהגרים למדינה אחרת. שמירה על החגים בחו"ל מאפשרת הפחתה של הגעגועים וכן מייצרת תחושה חזקה יותר של בית במקום החדש. כמו כן, אם אתם בעלי משפחות, הרי שאין דרך טובה יותר לשמור על קשר עם הצביון היהודי על ידי כך שתחגגו את החגים בכתלי המשפחה עם ילדכם- כך גם הם יוכלו להכיר את התרבות היהודית באופן טוב יותר ויווצר קשר ריגשי עם התרבות והמורשת.

לסיכום, שמירה על החגים בחו"ל תופסת מקום משמעותי כאשר מבצים רילוקיישן, נסו לברר מהי הדרך העדיפה עליכם לשמור על החגים והצביון היהודי בעת הרילוקיישן.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ