רילוקיישן לאירלנד - המדריך המלא

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן לאירלנד - המדריך המלא

מדי שנה ישראלים רבים מחליטים על העתקת מגוריהם למספר שנים למדינה אחרת, אם משום הרצון לשנות אווירה, להתקדם מקצועית ותעסוקתית או ללמוד במדינה אחרת. בשנים האחרונות ניתן לראות אנשים שבוחרים להעתיק את מגוריהם לאחד מהיעדים המסקרנים ביותר, וזוהי אירלנד. אם גם אתם מעונינים לדעת מה מיוחד באירלנד ומה חשוב לדעת טרם המעבר אליה? התחילו לקרוא.

קצת על אירלנד

אירלנד היא מדינה שממוקמת על אי ביבשת אירופה ואחראית מבחינה שלטונית על 26 מתוך 32 מחוזות באי. ששת המחוזות הנותרים הממוקמים בחלק הצפוני של האי הם תחת ריבונותה של הממלכה המאוחדת. עיר הבירה של אירלנד היא דבלין, המשטר בה הוא רפובליקני, השפות הרשמיות באי הן אירית ואנגלית.

באירלנד  מתגוררים מעל ל- 4 מיליון אנשים והיא קיבלה את ההכרה כמדינה עצמאית (מבריטניה) בשנת 1921. המטבע בו משתמשים במדינה זו הוא האירו ובין אירלנד לישראל יש יחסים דיפלומטיים מלאים. מרבית האירים הם קלטים נוצרים קתוליים והקהילה היהודית במדינה זו קטנה ורובה ממוקמת בערים בלפסט ובדבלין. התרבות של אירלנד עשירה ביותר ובעלת היסטוריה ארוכה.

תרבות זו מונה את הסופרים ברקלי, סוויפט, ג'ויס ואוסקר ווילד, את המוזיקאים U2, ואן מוריסון, שינייד אוקונור ויש עוד רשימה ארוכה של אמנים שהשפיעו על כל העולם. נכון להיום, כל ישראלי שמחליט על רילוקיישן לאירלנד אינו צריך ללמוד שפה חדשה (האירים מדברים גם באנגלית) ואינו צריך לקבל חיסונים מיוחדים טרם הרילוקיישן, שכן זוהי מדינה מפותחת ומודרנית שממוקמת בצידה המערבי של אירופה.

שוקלים על מעבר למדינה אחרת? קראו את המדריך שלנו לרילוקיישן.

רילוקיישן לאירלנד - מערכת הבריאות במדינה

מערכת שירותי הרפואה באירלנד נחשבת למתקדמת ואזרחי אירלנד אינם צריכים לשלם דמי ביטוח לאומי על מנת לזכות בשירותי הרפואה המצוינים של מדינה זו. במידה ואתם מחליטים על רילוקיישן לאירלנד, חשוב לדעת שאנשים ששוהים באירלנד משנה ומעלה זכאים להשתמש בשירותי הרפואה הציבוריים המכונים HSE. בכדי לזכות בשירותים הרפואיים ללא עלות נדרש כרטיס רפואי.

למרות מערכת הבריאות הנפלאה של אירלנד, תושבים רבים ונתינים זרים מחליטים לרכוש ביטוח רפואי פרטי וזאת משום העומס הרב על מערכת הבריאות הציבורית וזמני ההמתנה הנדרשים מעת לעת. ישראלים שמחליטים על רילוקיישן לאירלנד ואינם בעלי אזרחות אירופאית או אינם מוגדרים כתושבי אירלנד נדרשים לרכוש ביטוח רפואי פרטי.

עם ביטוח רפואי פרטי ניתן ליהנות מכיסוי מקיף מהרגע שעוברים לאירלנד. מומלץ  לרכוש את הביטוח מחברה שמומחית בביטוח רפואי לישראלים שעוברים לגור בחו"ל לשהות ממושכת, כמו למשל חברת דיוידשילד הוותיקה ובעלת המוניטין המוצלח בביטוח רפואי לישראלים בחו"ל.

רילוקיישן לאירלנד - אפשרויות התעסוקה

עלויות המחייה באירלנד גבוהות אך אנשים רבים עוברים למדינה זו במסגרת שליחות רילוקיישן מטעם מקום העבודה. רוב המשרות ברחבי אירלנד מוצעות בדבלין ולכן ישראלים רבים שמחליטים על רילוקיישן לאירלנד ומציאת עבודה באופן עצמאי בוחרים לעבור לעיר הבירה ולעבוד באחת מהחברות הבינלאומיות הממוקמות בה.

בדבלין יש חברות ענק בינלאומיות רבות בתחום התקשורת שפתחו מרכזים וסניפים בדבלין. ב- 2009 אירלנד עברה משבר כלכלי וכיום העדיפות הראשונה שלה היא עבודה לתושביה, לאחר מכן לאזרחי האיחוד האירופי ובמקום האחרון לתושבי מדינות אחרות. אם יש לכם דרכון אירופאי, חשוב לדעת שאזרחי האיחוד האירופי נהנים לרוב מאותן זכויות של תושבי אירלנד.

אירלנד – כדאי לדעת

  • שכר: השכר הממוצע באירלנד וזאת לאחר הורדת מיסים הוא בסביבות 2,400 אירו
  • דירות: ממוצע מחירי הדירות לקנייה בדבלין הוא  6,100 יורו ומחוצה לה בסביבות ה- 4,000 אירו
  • שכירות: השכרת דירת חדר במרכז דבלין תעלה לכם בסביבות ה- 1,220 וזאת לעומת השכרת דירת 3 חדרים בדבלין שתעלה בסביבות 2,240 אירו
  • הוצאות מחייה בסיסיות לחודש: חשמל, חימום, מים ותברואה יעלו בסביבות ה- 163 אירו לדירת 2 חדרים. אינטרנט עולה במדינה זו בסביבות ה- 40 אירו לחודש
  • כרטיס תחבורה חודשי חופשי: המחיר נע סביב ה- 120 אירו
  • אוכל: אין פער משמעותי בין המחירים בארץ. ביקור של שני אנשים במסעדה לארוחה בת 3 מנות עולה בממוצע כ- 60 אירו
  • לימודים באירלנד: רמת הלימודים באירלנד גבוהה וממשלת אירלנד מוציאה כספים רבים על החינוך האיכותי בה

ההחלטה על רילוקיישן לאירלנד מבורכת. מדובר על מדינה מרתקת ויפהפה בעלת היסטוריה ארוכה ומפוארת, אך עדיין חשוב לקחת בחשבון שמציאת עבודה במדינה זו אינה קלה ולכן תמיד מומלץ לתכנן את הדברים ולחפש מקום עבודה טרם מגיעים אליה.

ביטוח רפואי פרטי הוא בגדר חובה (בישראל רבים בוחרים לרכוש ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל של חברת דיוידשילד וזאת משום המוניטין של החברה, הכיסויים המקיפים, מוקד השירות שפעיל 24 שעות ביממה, נציגיו דוברי העברית והסכם שיתוף פעולה עם נותני שירותים רפואיים רבים ברחבי העולם).

לסיכום, רילוקיישן לאירלנד הוא רעיון מבורך אך תמיד יש לבצע הכנות מקדימות שיקלו על המעבר, במיוחד אם מדובר על מעבר עם ילדים. בררו כל מה שניתן על אותה העיר אליה אתם עוברים באירלנד, נסו למצוא דירה באירלנד עוד לפני המעבר ותדאגו לכל הקשור אל השילוח והביטוחים הרפואיים. בהצלחה!


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ