על מערכת הבריאות בארה"ב

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> על מערכת הבריאות בארה"ב

בפוסט זה נעסוק במערכת הבריאות בארה"ב והמורכבות הרבה הקיימת בה. רבים המעוניינים לעבור לארה"ב נוטים להפחית בחשיבות נושא זה, פשוט בגלל התפיסה המוטעית לפיה מערכת הבריאות בארה"ב בוודאי תספק את כל צרכיהם ואין להם סיבה לחשוש וגם משום שישנן שאלות רבות אחרות הבנוגע לרילוקיישן לארה"ב כגון קשיי הסתגלות. בפוסט זה נשפוך מעט אור על הנושא, בכדי שתוכל להכירו טוב יותר ולהתכונן לקראת המעבר בהתאם.

קראו עוד על ביטוח רפואי לישראלים בארה"ב

את הנושא נפתח בכך שנציין כי ארה"ב היא המדינה השלישית בעולם בגודל אוכלוסייתה, עם מספר של כ- 314,000,000 תושבים לערך. בהתאם לכך, מוציאה ארה"ב על טיפול רפואי יותר מכל מדינה אחרת בעולם.

מערכת הבריאות בארה"ב מתוקצבת בכ- 2.5 טריליון $ בשנה, כ- 16.5% מהתמ"ג. לשם השוואה, המדינה המאוכלסת בעולם, סין, נמצאת במקום ה- 148 בעולם בכל הנוגע לגודל התקציב המופנה למערכת הבריאות, עם מערכת בריאות המהווה 4.6% מהתמ"ג וישראל, אשר נמצאת במקום ה- 36, עם 9.5% מהתמ"ג. על פניו, בהחלט נראה כי כל אדם המתגורר במדינה, יכול להרגיש בטוח בכל הנוגע לסוגיית הבריאות.

אם כך, מה מורכב במערכת הבריאות בארה"ב?

למרות שלפי הנתונים נראה כי מערכת הבריאות בארה"ב היא מהיעילות והמקיפות בעולם, בפועל מדובר במדינה היחידה בעולם הדמוקרטי בה חלק ניכר מהאוכלוסייה אינו מחזיק בהגנה ביטוחית כלשהי. נכון להיום, שישית מאוכלוסיית ארה"ב, 51 מיליון אמריקאים, חיים ללא ביטוח רפואי, זאת בנוסף לעוד 25 מיליון תושבים המצויים במצב של תת-כיסוי.

על ההבדלים בין מערכת הבריאות בישראל, אל מול ארה"ב

מדינת ישראל, בדומה למדינות דמוקרטיות רבות, מחזיקה בחוק בריאות ממלכתי, כאשר תושבי המדינה נאלצים לשלם מס בריאות כחוק. מערכת הבריאות בישראל, לעומת ארה"ב, מקדמת רפואה ציבורית שוויונית ונפגעי תאונות דרכים מכוסים על פי חוק.

בארה"ב, לעומת זאת, נשענת מערכת הבריאות על שירותי רפואה וביטוח רפואי פרטי. הרפואה הציבורית נגישה לנצרכים בלבד ותאונות דרכים מכוסות במסגרת הביטוח הרפואי של המבוטח. עבור מיליוני התושבים אשר לא מחזיקים בביטוח רפואי, שירותי הרפואה כמעט לא זמינים.

גישות שונות לגבי מערכת הבריאות בארה"ב

המערכת הפוליטית בארה"ב, אשר מכתיבה בין היתר את ניהול מערכת הבריאות במדינה, כוללת שני מחנות שונים: הדמוקרטים והרפובליקנים.

הדמוקרטים בארה"ב מחזיקים בגישה לפיה הבריאות היא בגדר זכות בסיסית לכל רחבי המדינה. מחנה זה (אליו משתייך גם הנשיא המכהן, ברק אובמה) דוגל בהרחבת הביטוח, כשהוא טוען כי הרחבת הביטוח יוביל בסופו של דבר להורדת עלויות, שכן ציבור הלא מבוטחים מייצר עלויות עקיפות.

מחנה הרפובליקנים טוען מנגד כי הרחבת הביטוח והפעלת מערכת הבריאות באופן גורף לכולם היא פגיעה בחופש הפרט. האזרחים יצטרכו לשלם מיסים והמדינה תהיה מעורבת יותר בחיי האזרח. עוד טוענים הרפובליקנים כי הממשל לא יוכל לשאת בעלות הפעלת הביטוח לכולם וכי לא מדובר בנושא פדרלי, אלא יש לטפל בו ברמת המדינה.

אובמה קייר

אובמה קייר - Obama Care

אחת הסוגיות הבוערות על סדר היום בכלל ובעניין ביטוח רפואי בארה"ב בפרט. אובמה קייר הינה התכנית המוצעת של נשיא ארה"ב ברק אובמה המכונה "חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה" ונודע בשם היותר קליט: "אובמה קייר".

התכנית נועדה לבטח את כל אותם עשרות מליוני אמריקאים שאינם יכולים להרשות לעצמם כיסוי רפואי. הכיסוי ניתן לאזרחי ארה"ב בלבד, בדומה לביטוח הממלכתי הנהוג בארץ. עם זאת, יישום התכנית נתקל בקשיים רבים החל מכך שאזרחים הודיעו כי אינם מרוצים מהכיסוי הרפואי וכלה בבלמים ועיכובים ברמה הפוליטית והמדינית מצד המפלגה הרפובליקנית ומפלגת מסיבת התה.

יתרה מכך, בית המשפט העליון האמריקאי קבע כי לכל מדינה הזכות לקבוע אם וכיצד לאמץ את תכנית האובמה-קייר, שהותיר אמריקאים רבים עדיין ללא ביטוח שכן מעל 50% מהבלתי מבוטחים חיים באותן מדינות עם ממשל רפובליקני שדחה את התכנית.

לסיכום, בפוסט זה סקרנו את מערכת הבריאות בארה"ב, את המורכבות בה ואת הסיבות לכך.

עוברים לארה"ב? קראו את המדריך המלא עם כל הטיפים איך מוציאים ויזה לארה"ב

ייתכן שאתם גם זכאים לפטור מויזה לארה"ב - קראו מידע בנושא כאן


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ