לימודים ברוסיה - חוויה יוצאת דופן

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודים ברוסיה - חוויה יוצאת דופן

התפרקות ברית המועצות בשנת 1991 והפיכתה של רוסיה הסובייטית לפדרציה חוללו שינויים רבים בה, אחד מאותם שינויים היו פתיחתה "הדלת הראשית" של פדרציה זו לזרים. אחת מאותן הצעות אטרקטיביות שרוסיה מציעה לזרים היא לימודים ברוסיה. למידע כללי על רילוקיישן לחצו כאן.

קצת רקע על רוסיה

רוסיה היא מדינה שמאגדת תיאטראות רבים, מבנים רבים שתוכננו על ידי אדריכלים מוכשרים, בתי קולנוע, מוזיאונים ותרבות מוסיקאלית, שפע של גלריות, ספרות ושירה ענפה.

בעלייה של תחילת שנות ה- 90' כאשר ילצין שימש כנשיא של רוסיה הקשרים בין ישראל לרוסיה התחזקו מבחינה תרבותית ובקשרימסחר ובשנת 2009 בוטלו הוויזות לרוסיה. בישראל קיימת קהילה גדולה של יהודים יוצאי רוסיה וברוסיה עצמה יש עדיין קהילה יהודית. נכון להיום, חיים בישראל יותר ממיליון אזרחי בריה"מ לשעבר. מבחינת השטח, רוסיה היא המדינה הגדולה ביותר בעולם ומדינה בעלת ניגודים רבים. התרבות בה עשירה, הכלכלה חזקה והיא מדינה ממנה הגיעו לישראל מהנדסים ואנשי השכלה רבים. לכן, אין זה פלא שרבים מחליטים לברר אודות לימודים ברוסיה.

לימודים ברוסיה

עוד מידע על רוסיה באתר דייוידשילד:

השכלה ברוסיה

ברוסיה ניתן למצוא מוסדות רבים להשכלה גבוהה ותוכניות לימוד רבות. השפה הרוסית היא השפה בה נלמדים רוב השיעורים ונכון להיום היא משמשת גם כאחת השפות הנפוצות ביותר ברחבי העולם.

באוניברסיטאות יש ציוד חדיש ומשוכלל, מעבדות מחקר מתקדמות ובסה"כ תנאים בסטנדרטים גבוהים. ברוסיה מעודדים השכלה גבוהה ומסבסדים מחקרים ואף מציעים פעמים רבות מימון לינה של הסטודנטים באכסניות שונות בערים בהן הם לומדים. ברוסיה יודעים להעריך כל אדם שמעוניין בהשכלה גבוהה וניתן ללמוד אצל טובי המרצים בתחום בו מעוניינים.

לימודים ברוסיה – חשוב לדעת

למרות שעל פניו לימודים ברוסיה נשמעים כמו הדיל האטרקטיבי ביותר בתחום הלימודים הגבוהים, טרם אתם מגיעים להחלטות כאלו או אחרות חשוב להכיר את הפרטים הבאים אודות הלימודים במדינה זו ובהתאם לקבל את ההחלטה:

  • שפת לימוד: רוב המוסדות ברוסיה מציעים לימודים בשפה הרוסית, אך יש גם כאלו שמציעים לימודים בשפה האנגלית. חשוב לברר מה שפת הלימוד באותה אוניברסיטה אליה אתם מעוניינים להירשם.
  • שנה אקדמאית: שנה אקדמאית באוניברסיטה ברוסיה נמשכת עשרה חודשים ובדומה לישראל נחלקת לשני סמסטרים.
  • חופשות – חופשת החורף נמשכת כשבועיים ימים ואילו חופשת הקיץ נמשכת כחודשיים.
  • קבלה ללימודים: אם תהיו מעוניינים להתקבל ללימודים באחת האוניברסיטאות ברוסיה תצטרכו לקחת בחשבון שתצטרכו לעבור מבחן שעיקרו בדיקת השליטה שלכם בשפה הרוסית ותידרשו להציג תעודת בגרות שמתורגמת לרוסית או אנגלית וחתומה על ידי נוטריון.
  • ביטוח רפואי: בכל שהייה ברוסיה בפרט ובחו"ל בכלל למשך תקופה ממושכת, מומלץ לבטח את עצמכם על כל מקרה שלא יבוא, באמצעות ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל. בעמוד הזה תמצאו מידע נוסף על ביטוח רפואי במסגרת רילוקיישן.

בהצלחה!   


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ