בחירת גן ילדים בעת רילוקיישן - יהודי או ציבורי?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> בחירת גן ילדים בעת רילוקיישן - יהודי או ציבורי?

אם אתם מבצעים רילוקיישן עם ילדים קטנים בגילאי הגן, יכול להיות שתעמדו בפני החלטות רבות, שכן ביצוע רילוקיישן עם ילדים קטנים הוא מורכב יותר, דווקא בשל גילם. המעבר למדינה ותרבות אחרת הוא לא קל ועל אף שנדמה לנו כי הילדים הם "קטנים" ואולי הדבר יהיה קל יותר עבורם או אף "לא מורגש"- לא תמיד אלו הם פני הדברים.

הורים רבים מעדיפים ליצור קשר עם הקהילה היהודית לפני שהם מבצעים את המעבר על מנת לקבל מהם טיפים והכוונה בנוגע למדינה החדשה. כמעט בכל מדינה ועיר קיימת קהילה יהודית שמספקת גם מערכת חינוך, חוגי העשרה וגני ילדים בעלי צביון יהודי.

מה כולל גן ילדים יהודי לעומת גן ילדים ציבורי?

  • גן ילדים יהודי: יכלול כישורים בשפה העברית וכן קשר למדינת ישראל ולחגים היהודיים, דבר זה הינו מהותי, משום שדווקא כאשר מהגרים ממדינת ישראל מבינים כמה חשוב לשמור על הצביון היהודי. מאחר ומדובר בילדים בגילאי הגן, הרי שאין להם את הידע ואת ההבנה על הדת והמסורת היהודית ולכן בחירה בגן ילדים יהודי יכולה לספק רכישה של מידע זה. כמו כן, בחירה בגן ילדים יהודי תאפשר לילדכם להיטמע באופן מהיר יותר בקהילה היהודית המקומית שכן הם יוכלו לפתח קשרים עם ילדים אחרים מתוך הקהילה.
  • גן ילדים ציבורי: יכלול כישורים שונים של התרבות המקומית. כך למשל, אם ביצעתם רילוקיישן לארה"ב, הרי שבגן ידברו באנגלית וכן ילמדו אותם את החגים המקומיים ואת המנהגים של התרבות האמריקאית. בחירה בגן ילדים ציבורי תאפשר לילדכם לרכוש את הכישורים ואת הידע של התרבות המקומית, דבר שיאפשר להם להיטמע באופן קל יותר בתרבות החדשה בה הם חיים.

ניתן להבין מכך כי מדובר בבחירה מורכבת. לכן, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם בקבלת ההחלטה:

  • זמן השהות: קבלת ההחלטה על רכישת התרבות והשפה של ילדכם יכולה להיות מושפעת מכמות הזמן בה אתם עתידים לשהות במדינה ובתרבות החדשה. אם מדובר בשהות ארוכה - יכול להיות שעדיף לכם לבחור בגן ציבורי, על מנת שילדיכם יוכלו להחשף באופן טוב יותר לשפה, לתרבות ולמנהגים בתרבות זו. כמו כן, הקשרים שהם יפתחו יהיו רחבים יותר שכן הם יכללו ילדים מהתרבות המקומית ולא רק מהתרבות הישראלית/ היהודית.
  • כישורי שפה: בגילאים הרכים קל יותר לילדים לרכוש שפות חדשות, לכן בחירה בשילוב ילדיכם בגן הילדים הציבוריים בשילוב של פיתוח כישורי השפה העברית שהם רכשו במדינת ישראל בבית יכולה להיות השילוב האידאלי. זכרו חלק חשוב בכישורי השפה שאתם תקנו להם בבית תלוי בכם.
  • מנהגים, נורמות ותרבות: לכל מקום ותרבות יש את המנהגים והנורמות שלהם, לכן, בהתאם לזמן השהות יש לבצע את ההחלטה הנכונה. ישנם הורים שמעדיפים לבחור בגן ילדים יהודי, דווקא מאחר ומדובר בשהות ארוכה והם אינם מעוניינים שילדיהם יאבדו את הקשר למורשת היהודית.

לסיכום, ניתן להבין שהבחירה בגן ילדים כוללת שיקולים רבים, לכן, נסו להשיג כמה שיותר מידע על גני הילדים המקומיים, התייעצו עם משפחות והורים שביצוע רילוקיישן למדינה אחרת וכמובן לפני הבחירה התרשמו בעצמכם מגני הילדים האפשריים.

זכרו - בתור הורים יש לכם חלק גדול בדרך בה ילדכם ילמדו, יכשרו כישורי שפה וכן מנהגים תרבותיים. גם התרבות שהם יספגו בבית יכולה להכין אותם להשתלבות בתרבות ושפה חדשים, אך עם ערכים וכישורים של התרבות והמורשת היהודית. כמו כן, אל תשכחו את האחריות הרפואית שלכם לעצמכם ולילדיכם - רכשו ביטוח בריאות לחו"ל אשר מתאים למדינה אליה אתם עוברים.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ