רילוקיישן לעובדים בארגונים גלובאליים

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן לעובדים בארגונים גלובאליים

דורון יצחקי, מנהל מוקד שירות עסקי בדיוידשילד, עובד בחברה כ-10 שנים. בפוסט הבא דורון יספר על מתן שירות ללקוחות עסקיים וארגונים ועל פיתוח והרחבת הפעילות עבורם בדיוידשילד. כאשר מדובר בלקוח עסקי בדיוידשילד יש לכך שני היבטים: מצד אחד נקודת המבט של העובד שנשלח לחו"ל לעיתים לבד ולעיתים עם בני משפחתו.

מצד שני נקודת המבט של הארגון עצמו, כלומר של המעסיק ואיש הקשר מטעם החברה שאחראים לשלוח את העובדים לחו"ל ולדאוג לכל צרכיהם.

ההבדלים בין העובד לאיש הקשר

"ככלל, כאשר מדובר בביטוח רפואי עבור ארגונים ולעסקים, קיימים בדיוידשילד שני סוגי לקוחות" מסביר יצחקי. "הראשון, הוא העובד אשר יוצא לשליחות וצריך לקבל את השירות, הוא שעושה שימוש בביטוח הרפואי בחו"ל והוא בעל הצרכים לקבלת שירותים רפואיים בזמן שהוא שוהה ועובד בחו"ל. השני, הוא איש הקשר של החברה, אשר צריך לקבל ייעוץ בשלב התאמת הכיסוי הביטוחי המקיף והמתאים ביותר לכלל העובדים בארגון ותמיכה שוטפת בנושאים כספיים".

יצחקי ממשיך ואומר, כי "העובד מקבל את השירות באמצעות מוקד שירות הלקוחות שזמין 24/7 במגוון שפות ואילו איש הקשר של החברה מקבל שירות באמצעות המוקד העסקי אותו אני מנהל. במרכז שירות הלקוחות מרכזים את כל הפניות של איש הקשר החל משלב בחירת התוכנית המתאימה והתמחור שלה, דרך מעקב אחר ביצוע צירוף של עובדי החברה וכלה בטיפול בנושאים הכספיים והנושאים האדמיניסטרטיביים השוטפים".

"האתגר הוא להבין את היכולות הקיימות בכל מדינה"

"הפוליסה של דיוידשילד הינה מקיפה ורחבה ביותר, היא משרתת הן את הלקוחות הפרטיים של החברה והן את הלקוחות העסקיים, כאשר שינויים ייתכנו בהסכמים קבוצתיים עם חברות גדולות בהן יש "תפירה" של התוכנית לצרכיו של הלקוח", מבהיר יצחקי.

"פוליסת הביטוח משתנה בהתאם למדינת היעד בה נמצאת הפעילות העסקית של החברה המבוטחת אצלנו", מוסיף דורון יצחקי. "האתגר הוא היכולת למצוא את הפתרון המתאים בכל מקום על פני כדור הארץ, להבין את היכולות הקיימות בכל מדינה ומדינה ואת המגבלות הייחודיות באותה מדינה".

לצורך הבנת הנושא מביא יצחקי דוגמא לכך שבישראל "מצפים" שאמבולנס של מגן דוד אדום יגיע תוך שניות בקרות אירוע של מקרה רפואי. לעומת זאת, סיטואציה דומה של פציעה בתאונת דרכים במדינה אפריקאית יכולה להתרחש רק כ-8 שעות נסיעה מעיר הבירה בה נמצאים שירותים רפואיים מינימליים.

אם לא די בכך, אין אפשרות להפעיל מסוק לחילוץ ראשוני בגלל נהלים פנימיים של אותה מדינה. לכן, האתגר הוא ראשית לשקף ללקוח את הסיכונים להם ייחשף בפעילות ולמצוא את הדרך המהירה והבטוחה ביותר להעביר את העובד למוסד רפואי בו יוכל לקבל את השירותים הרפואיים הנדרשים.

"גורם חשוב נוסף", מדגיש יצחקי, "הוא היכולת לפרוש רשת של ספקים בכל פינות העולם. כחלק ממתן פתרונות ללקוחותינו אנו נדרשים לספק כיסוי גם במקומות שה"ישראליות" לא מתקבלת בברכה ואנו נעזרים לכן בספקי משנה. אולי הדבר החשוב ביותר ללקוח הקצה, הינו היכולת שלנו לבצע החזר מהיר במקרה של תביעה ובכך לצמצם את מימון הביניים לו הוא נדרש בעת הגשת תביעות רפואיות".

תחום רחב שדורש תשומת לב

בימים אלו מושק פתרון מהפכני בתחום ביטוחי הבריאות ל-EXPAT והוא כרטיס DavidCard. מדובר במהפכה אמיתית בעולם הביטוח - באמצעות הכרטיס המבוטח שלנו משלם את ביקור הרופא או בדיקות מעבדה פשוטות ומורכבות כולל תרופות מרשם ישירות עם DavidCard ללא צורך במימון ביניים כל זאת מתבצע מבלי שהמבוטח מוציא כסף מהכיס. נציג של דיוידשילד מטעין את הכרטיס בסכום הכסף הנדרש לקבלת השירות הרפואי וכל מה שהמבוטח נדרש לעשות זה לגשת לספק הרפואי, "לגהץ" את הכרטיס הטעון בכסף ולקבל את הטיפול הרפואי, הכל פשוט.

תחום של ביטוח עבור עובדים בארגונים הנו תחום רחב ומורכב וחשוב לתת חשיבות כבר בשלב התכנון לגבי הביטוח הרפואי אותו מעוניין הארגון לתת לעובדיו על מנת לוודא שהוא לא ימצא את עצמו חשוף מול העובד במידה וירכוש ביטוח רפואי שלא מתאים מבחינת היקף הכיסוי והתאמה למדינת השליחות (ה- Relocation) ואופי השליחות הרלוונטי.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ