לימודי רפואה בליטא

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודי רפואה בליטא

לימודי רפואה בליטא מהווים הזדמנות נפלאה לאנשים שרוצים ללמוד רפואה ברמה גבוהה, ליהנות מתנאי קבלה שאינם מחמירים במיוחד כמו בארץ, ולבלות במקום מדהים בו הזמן עצר מלכת וניתן לחיות בצורה טובה ונעימה. אז מהם לימודי רפואה בליטא, מה צריך לדעת על ליטא וכיצד יש להתארגן לקראת הלימודים? הכל בהמשך.

לימודי רפואה בליטא הם פתרון טוב ונהדר לסטודנטים שמעוניינים בלימודים ברמה גבוהה עם תכנית לימודים באנגלית. בנוסף, הלימודים מתאימים למי שרוצים להרחיב את האופקים, ללמוד שפה ותרבות שונה וגם להכיר אנשים חדשים. בליטא ישנם סטודנטים רבים שמשלבים לימודים בליטא עם עבודה ובכך מכירים את אירופה ולעיתים אף הופכים לאזרחים שלה.

אבל מה צריך לדעת על ליטא לפני שאנו הופכים לסטודנטים בליטא?

ליטא היא מדינה הממוקמת בצפון מזרח אירופה, והיא שוכנת בחופו של הים הבלטי. ליטא גובלת בפולין, רוסיה, ובלרוסיה. מכיוון שליטא לא תמיד הייתה מדינה עצמאית (בליטא שלטו הרוסית והנאצים), מנסה ליטא להתנער מנסכי הקומוניזם ולפתח זהות ליברלית יותר משל עצמה בעיקר משום שהיא מדינה עצמאית ודמוקרטית.
בכל הנוגע לאוכלוסייה, כיום ישנם ארבעה מיליון איש בליטא. חשוב לדעת כי בליטא איכות חיים טובה בעיקר בשל העדר הצפיפות בה. גודלה של ליטא הינו פי שלוש ממדינת ישראל בעוד במקום כפי שהזכרנו 4 מיליון תושבים בלבד. עיר הבירה של ליטא היא וילנה והיא בירת תרבות בה מתגוררים חצי מיליון בני אדם.
השפה המדוברת בליטא היא ליטאית, המזכירה מעט רוסית והיא נחשבת לשפה לא מאד קלה. עם זאת סטודנטים לרפואה יכולים למצוא מוסדות לימוד ששפת הלימוד בהן היא אנגלית.
מכינה לרפואה של ביה"ס האמריקאי, המוסד המוביל בארץ להכנה למבחני קבלה ומיון לרפואה, מציעה לכם את ההכנה האינטנסיבית והממוקדת ביותר לקראת בחינות הכניסה והלימודים הפרה-קליניים בליטא.

לימודי רפואה בליטא

לימודי רפואה בליטא מציעים מספר מסלולים ביניהם מסלול רפואה בו שש שנות לימודים. מסלול רפואת שיניים ורוקחות מסלול של חמש שנות לימודים. מסלול לימודי בריאות הציבור מסלול של שתי שנות לימוד. בכל הנוגע לשפת הלימוד חשוב לדעת כי במחלקות לרפואה לומדים הסטודנטים ליטאית כשפה ראשונה שעוזרת לסטודנטים להשתלב בכלל הלימודים וההתמחויות. רוב שסטודנטים שולטים בשפה כבר בשנה הרביעית.

בליטא קיימים מרצים לרפואה מהשורה הראשונה שמלמדים את כלל המקצועות של תואר ברפואה. בליטא ישנה גם מכינה לרפואה המתקיימת באנגלית והיא מתאימה בעיקר לבעלי ציונים גבוהים בבחינות הבגרות.

מיטב המורים של ביה"ס האמריקאי ילמדו אתכם את כל מקצועות היסוד שאתם צריכים כדי להצליח בשנים הראשונות של התואר ברפואה. חשוב לדעת כי על מנת להצליח בבחינות הכניסה ובלימודים יש לדבר ולהבין אנגלית ברמה מאד גבוהה ואף ברמה אקדמית גבוהה.

באילו אוניברסיטאות לומדים רפואה בליטא?

כיום ישנה אוניברסיטה אחת בליטא המציעה תכניות לימודים באנגלית לסטודנטים מכל העולם. באוניברסיטה ממוקמת בעיר קאונאס, עיר גדולה במיוחד. באוניברסיטה לומדים כמה מאות סטודנטים זרים מדי שנה, וגם סטודנטים מישראל.
עוד אוניברסיטה ללימודים רפואה היא האוניברסיטה הרפואית של קאונאס. האוניברסיטה היא אחת המוסדות הגדולים ללימודי רפואה כללית, רפואת שיניים, רוקחות, סיעוד ופקולטה לבריאות הציבור.
מלבד שתי האוניברסיטאות שהזכרנו ישנן מגוון מוסדות לימוד במדינה המציעות לימודים בתחום הרפואה לסטודנטים זרים.

מה יש לדעת לפני שטסים ללימודי רפואה בליטא?

לפני שיוצאים לרילוקיישן בליטא חשוב ללמוד את השפה השולטת במקום, לברר על מקום המגורים, מוסדות ושירותים שקיימים באזור. בכל הנוגע לטיסה לליטא, חשוב לדעת כי הטיסה לליטא מישראל אורכת כארבע וחצי שעות - זמן קצר יחסי.
מזג האוויר בליטא קר ברוב ימות השנה ולכן יש להצטייד בבגדים מתאימים וטרמיים, אך החודשי האביב והקיץ נעים יותר. בנוסף טוב לדעת לדעת כי העיר הבירה של ליטא וילנה יש חיי תרבות עשירים במיוחד שם ניתן ליהנות מתרבות, אומנות, מוזיאונים ושלל אטרקציות ששמורות רק למקום הנפלא והמיוחד הזה בשם ליטא. דבר נוסף שחשוב לנו למהמליץ לכם עליו הוא שלא תמעיטו בחשיבותו של ביצוע ביטוח רפואי לחו"ל.

בביטוח בריאות ללימודים בליטא

אם אתם יוצאים ללימודים בליטא חשוב להצטייד בביטוח בריאות חו"ל. ביטוח מסוג זה הוא ביטוח חובה לפני יציאה מהארץ ותפקידו להגן עליכם ממחלות, לאפשר ביקורים אצל רופאים ולקבל שירותי אחיות, לקבל שירותים במקרה חירום, ניתוחים, השתלות ועוד. המומחים שלנו יתאימו עבורכם את הביטוח המשתלם והטוב ביותר.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ