לימודים בצרפת - מה חשוב לדעת?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודים בצרפת - מה חשוב לדעת?

אם אתם אוהבים את ההווי הצרפתי, מהשפה ועד התרבות העשירה והחלטתם שאתם מעוניינים לעשות רילוקיישן לצרפת בו תשלבו לימודים ועבודה בצרפת או שהחלטתם שהנכם מעוניינים להגיע אל מדינה מרתקת זו רק למטרת לימודים, בוודאי תשמחו לקרוא שאינכם הראשונים ואינכם האחרונים. מדי שנה, ישראלים רבים מחליטים להירשם למסלולי לימודים בצרפת.

לפני שנדבר על לימודים בצרפת - קצת על המדינה

הרפובליקה הצרפתית ממוקמת בצידה המערבי של יבשת אירופה. מדינה זו משתרעת על פני שטח של כ- 643 אלף מטר רבוע. האוכלוסייה של צרפת מונה מעל ל- 66 מיליון נפש, השפה הרשמית היא צרפתית ועיר הבירה היא פריז. צרפת ידועה כמדינה חזקה מבחינה כלכלית, תרבותית ופוליטית.

כמו כן, היא ידועה בתחום הטכנולוגיה וכן בתרבות ובאמנות. ממשלת צרפת מקדישה רבות לתחום החינוך במדינה ומוסדות החינוך בה הם ברמה גבוהה מאוד מבחינה רמת לימודים, צוות הוראה ותחזוקה. הצרפתים קנאים לתרבות שלהם ומאוהבים בשפה שלהם ולכן ברוב מוסדות החינוך במדינה הלימודים נערכים בשפה הצרפתית. טיפ ראשון: טרם הרשמה ללימודים בצרפת, מומלץ לברר האם אותה אוניברסיטה בה אתם מעוניינים ללמוד מאפשרת מסלולי לימוד רק בצרפתית או גם באנגלית.

לימודים בצרפת

סטודנטים זרים יכולים ללמוד בצרפת באוניברסיטאות ומכללות פרטיות שמאפשרות לימודים בשפה האנגלית. לימודים בצרפת ידועים כלימודים ברמה גבוהה מאוד והסטודנטים הזרים מהווים כ- 10% מהסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה. ברפובליקה הצרפתית יש אפשרות ללמוד או במוסדות לימוד פרטיים או במוסדות לימוד ציבוריים.

במוסדות הפרטיים, שכר הלימוד משתנה ממוסד אחד למשנהו ובמוסדות הציבוריים, המדינה היא זו שמסבסדת את הלימודים ואילו הסטודנט צריך לשלם רק את דמי הרישום לאוניברסיטה. חשוב לקחת בחשבון שמוסדות הלימודים הגבוהים בצרפת נחלקים לשני סוגים. אוניברסיטאות, בהן ניתן ללמוד מסלולי לימוד לתארים אקדמאיים, ובתי ספר מקצועיים, בהם ניתן ללמוד תחום התמחות מסוים. נכון לשנת 2015, תחומי הלימוד הפופולאריים ביותר בצרפת הם משפטים, מנהל עסקים, מדעי החברה וכמובן תחומי הלימודים שנחשבים גולת הכותרת של לימודים בצרפת, מסלולי אדריכלות ועיצוב וכן לימודי קולינריה.

מערכת הבריאות בצרפת

אחד הדברים החשובים ביותר אותם יש לעשות טרם הנסיעה לצרפת הוא רכישת ביטוח רפואי פרטי לחו"ל שמספק את כל מעטפת השירותים הרפואיים החשובים בצרפת. הרפובליקה הצרפתית מספקת שירותי רפואה ציבוריים לאזרחיה (שירותים בסיסיים למדי), אך לא לזרים, ביניהם, סטודנטים זרים שנרשמו ללימודים בצרפת. 

כל אזרח זר (כולל סטודנטים זרים) חייב לרכוש ביטוח בריאות פרטי. כאן ההמלצות הן לרכוש את הביטוח  טרם המעבר לצרפת ותחילת הלימודים ולרכוש ביטוח רפואי לסטודנטים בצרפת מחברה בעלת ניסיון רב במתן ואספקת שירותי רפואה פרטית לישראלים במדינות שונות בחו"ל, ביניהם בצרפת. חשוב לוודא שהכיסוי הרפואי יהיה מקיף ורחב. אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום ונשמח לעזור בנושא.

למידע נוסף על מערכת הבריאות בצרפת

לימודים בצרפת - נקודות חשובות נוספות

  • ויזת סטודנט: יש להוציא ויזה בשגרירות הצרפתית בישראל וזאת לאחר אישור קבלה ללימודים.
  • סטודנטים עובדים: ויזת סטודנט מאפשרת עבודה בהיקף של חצי משרה.
  • עלות לימודים: הלימודים באוניברסיטאות הציבוריות הם בחינם, גם לסטודנטים זרים. נדרש תשלום רק עבור דמי ההרשמה והציוד הלימודי.
  • מחייה: עלות המחייה אינה זולה בצרפת ובממוצע ההוצאות הממוצעות לחודש יכולות להגיע ל 800 אירו ואף יותר.

לסיכום, לימודים בצרפת הם לימודים ברמה גבוהה מאוד ולכן מדי שנה סטודנטים ישראלים רבים בוחרים לבצע רילוקיישן אליה למטרה זו.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ