לימודים בחו"ל - עד כמה זה קשה ללמוד באנגלית?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודים בחו"ל - עד כמה זה קשה ללמוד באנגלית?

אחד הנושאים שיותר מרתיעים ישראלים ממעבר ללימודים בחו"ל הוא שהשפה בה הם ירכשו את ההשכלה היא אינה שפת האם שלהם, עברית, אלא באנגלית. זוהי בעיה שכיחה מצידם של סטודנטים ישראלים אשר פונים ללמוד במוסדות אקדמיים מעבר לים ובהחלט מובנת. בעת הלימודים הרי הם יוצאים מאזור הנוחות שלהם, שבו, דבר שבהחלט יכול לערער את הבטחון העצמי, במיוחד אם השליטה באנגלית היא לא ברמה אקדמית, שזו הרמה הנדרשת על מנת ללמוד בחו"ל. במאמר הבא נסביר לכם מה כדאי לעשות ואיך כדאי להתגבר על מכשול השפה.

אז איך זה עובד?

בטרם תתקבלו ללימודים, המוסד אליו אתם מגישים את בקשת הקבלה יבצע סוג של הערכה הכוללת בין השאר מבחנים באנגלית כמו למשל מבחן הג'ימאט. מטרת אותם מבחנים הינה להעריך את רמת האנגלית שלכם, בין היתר לעומת רמה של נבחנים אחרים באותו מועד, כך שהמוסד האקדמי שמקבל את התוצאות יוכל לקבל הערכה כללית של רמת האנגלית שלכם ובהתאם לכך יקבל החלטה אם רמת האנגלית שלכם מספיק גבוהה על מנת ללמוד את המקצוע אותו אתם מבקשים ללמוד.

במקביל, חלק מהמוסדות יערכו לכם מבחן קבלה משלהם הנכתב בשפה באנגלית על מנת שיוכלו לקבל הערכה מיידית ולקבוע האם הם מעוניינים להמשיך איתכם לשלב הבא. אם התקבלתם, כנראה שאין לכם יותר מידי ממה לחשוש ורמת האנגלית שלכם היא מספיק טובה על מנת ללמוד באותו מוסד אקדמי אליו ביקשתם להתקבל. אם לא הצלחתם להתקבל לאותו מוסד אקדמי, ישנם מספר דברים שאתם יכולים לעשות.

אז איך ניתן לשפר את האנגלית לפני לימודים בחו"ל?

במידה ולא הצלחתם להתקבל למוסד האקדמי אליו ניסיתם להתקבל לא צריך להתייאש, במקרים רבים אנשים לא מצליחים להתקבל בגלל נקודה אחת או שתיים של ציון. במקרה כזה, אולי כדאי לגשת מיד שוב למבחן ולנסות לשפר את ציון הג'ימאט שלכם לדוגמא, אך במידה והייתם רחוקים מסף הקבלה, כדאי שתעשו עם עצמכם מעט עבודה ותתכוננו היטב למבחן הבא לפני שאתם ניגשים אליו.

אחת מהדרכים היותר טובות לשיפור האנגלית לפני שאתם ניגשים למבחן כזה הוא קורס אנגלית אקדמי אשר משפר את האנגלית שלכם וממקד אתכם בנושאים עליהם אתם צריכים לשים דגש על מנת לשפר את השפה ולתת לעצמכם את הקפיצה קדימה אותה אתם צריכים ברמת האנגלית שלכם. ישנם קורסים רבים שמוצעים על ידי חברות שמתמחות בכך ואכן עוזרות לסטודנטים רבים לשפר את רמת האנגלית ולהעלות את הציונים במבחני הקבלה. במידה והתקבלתם ללימודים בחו"ל ואתם עדיין רוצים לשפר את רמת האנגלית עוד לפני שאתם מתחילים את הלימודים בחו"ל תוכלו גם כן להצטרף לקורסים ייעודיים של אנגלית אקדמית על מנת להשתפר.

כמו כן, ישנם בתי ספר שונים ללימודי שפות שבהם תוכלו להירשם ללימודי אנגלית בהתאם לרמתכם. לרוב, באותם בתי ספר, שבדרך כלל הם רשתות בינלאומיות מוכרות, תמצאו מגוון רחב מאד של קורסים בשפות שונות וברמות שונות עם תכניות לימוד מפורטות מאד שבוודאי יסייעו לכם בשיפור האנגלית.

בנוסף תוכלו גם לקרוא ספר באנגלית, דבר שעוזר להרחיב אופקים, לשפר את אוצר המילים ואת השליטה בשפה. 

אז קדימה, צאו לרילוקיישן בחו"ל לצורך לימודים!

המאמר באדיבות ברליץ - בית ספר לאנגלית

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

  • מידע על ביטוח בריאות לחו"ל
  • יתרונותיו של ביטוח רפואי לחו"ל

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ