הטעות הנפוצה של אנשי עסקים ומנהלים - עו"ד שירה קליין

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> הטעות הנפוצה של אנשי עסקים ומנהלים - עו"ד שירה קליין

הטעות הנפוצה ביותר של אנשי עסקים ומנהלים ישראלים הנכנסים לארה"ב בוויזה B 

 
רבים מאנשי העסקים הישראלים ומנהלים של חברות ישראליות, מגיעים לארה"ב לעיתים תכופות לצורך עסקים ועבודה.  באיזה ויזה צריך להיכנס לארה"ב לצורך ניהול עסקים? מה מותר ואסור לעשות במשך הביקור, וכמה זמן ניתן לשהות בארה"ב?
 
רבים  מאנשי העסקים מגיעים לארה"ב עם ויזה Bשהונפקה בשגרירות ארה"ב בישראל. ויזה מסוג Bניתנת בשגרירות כוויזה כפולה 1-B/2-B. רבים לא יודעים שהמגבלות על מטרת הכניסה לארה"ב ומשך השהות החוקית בארה"ב אינם נקבעים אך ורק בשגרירות אלא, דווקא בעת הכניסה לארה"ב על ידי  CBP- קציני הגבול והמכס בנמל הכניסה לארה"ב.  
 
כאשר מוצגת בפני קציני הגבול ויזה כפולהB-1/B-2 קציני הגבול המכס קובעים את מטרת הכניסה ועל בסיסה את סוג הכניסהומשך זמן השהות. לקציני הגבול והמכס סמכויות חקירה ושיפוט רחבות ביותר. הם רשאים, לחקור את מבקש הכניסה, לבצע חיפוש ללא צו, לבצע חיפוש במכשירים דיגיטליים כטלפונים ומחשבים, ובמקרים קיצוניים להוציא צו גירש (Expedite Removal) ללא משפט, וללא מתן אפשרות ייצוג עו"ד או מתן כל זכות אחרת. השלכות הגירוש מהגבול הן חמורות ביותר וכוללות מניעות כניסה לארה"ב למשך חמש שנים לפחות.
 
ההחלטה אם לאפשר כניסה של מבקר לארה"ב ועל בסיס איזה סוג ויזה, מוכרעת בין הייתר על סמך תשובות המבקר לשאלות עליהם נשאל בעת הכניסה ועל בסיס המידע המופיע בפני הקצין במאגר הנתונים על הרשות, הכולל היתר מידע על ביקורים קודמים, ומידע מרשויות ההגירה ואכיפה האחרות.  מבקרים המגיעים לצורך בילוי ותיירות יכנסו על סטטוס 2-Bומבקרים המגיעים לצורך ניהול עסקים יורשו להיכנס בסטטוס 1-B.
 
הטעות הנפוצה ביותר של אנשי עסקים ישראלים היא האמונה כי כניסה לארה"ב בוויזה 1-Bלצורך ניהול עסקים אינה מוגבלת לפעולות מצומצמות המוגדרות בחוק ההגירה האמריקאי. רבים מאמינים שהם יכולים להגיע לארה"ב בוויזה Bלצורך השקת מוצר, ביצוע פעולות שיווק, גיוס עובדים, ניהול סניף אמריקאי ועוד. רבים שוגים לחשוב שכל עוד הם מקבלים שכר בישראל, הם רשאים לבצע כמעט כל פעילות בארה"ב לקידום העסק.
 
לא כך הדבר.
 
פעילות העסקיות המותרות בוויזה 1-Bמוגבלות לפעילות שאינן בגדר "עבודה" בארה"ב. חוקי ההגירה מגדירים "עבודה" בצורה מאוד רחבה. בעצם כל שירות או עבודה הנעשית בתוך מדינת ארה"ב, על ידי עובד עבור מעביד שבאופן פוטנציאלי היה ניתן לצפות כי תינתן עליה שכר או תשלום, תחשב לעבודה. העובדה שהשכר אינו מתקבל באופן ישיר בארה"ב, או אפילו אינו מתקבל בכלל, אינה מספיקה כדי  לקבוע כי לא התבצעה "עבודה" בלתי חוקית בארה"ב.
 
הפעילות העסקית שלא יחשבו כעבודה חייבות להיות מבוצעות לקידום עסק בישראל. הפעילויות המותרת אינם רשימה סגורה אולם הם מוגבלות לסוג פעילויות עסקיות הבאות:
• משא ומתן על חוזה
• פגישות והתייעצויות עם שותפים עסקיים
• ליטיגציה
• השתתפות בהדרכות חברה
• השתתפות בכנסים עסקיים מקצועיים
• ביקורים בסניפים של החברה להתייעצויות
• שיחות מכירה
 
ניהול חברה בארה"ב או כל פעולה אחרת שהיא בגדר "עבודה" חייבת להיעשות אך ורק על ידי מבקר שניכנס לארה"ב עם ויזת עבודה או היתר לעבוד בארה"ב. קבלת וויזה עבודה אינה מחייבת מעבר לארה"ב – רילוקשיין. רבים המחזיקים בוויזת עבודה כוויזה L, E, Oחיים בישראל, ואולם בעת הביקור בארה"ב הם נכנסים בסטטוס המאפשר ביצוע "עבודה" בארה"ב, לקידום העסקים בארה"ב ובישראל.
 
מומלץ שלא להיות במצב שבו קיים ספק לגבי הפעילות אשר בכוונתכם לבצע בארה"ב. כל מקרה צריך להבחן לגופו.  הינכם מוזמנים להתייעץ עם עו"ד ממשרדינו לגבי מהות הפעילות בארה"ב, על מנת למנוע סיכון לעתיד הכניסה לארה"ב.
 
 
 
שירה קידר קליין, עו"ד
Shira@AK-Immigration.com
F: (+972) 073-224-1737
 

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ